16.8 C
Dubrovnik
Petak, 22 studenoga, 2024
NaslovnicaVijestiZadnji dijelovi Pelješkog mosta krenuli su iz Kine prema Pločama

Zadnji dijelovi Pelješkog mosta krenuli su iz Kine prema Pločama

Na put u Hrvatsku krenuo je iz Kine brod “Development Way” koji, prema podacima Hrvatskih cesta (HC), na gradilište Pelješkog mosta dovozi posljednja 24 segmenta čelične rasponske konstrukcije mosta. A to znači da je proizvodnja dijelova za Pelješki most u kineskim pogonima završena i da je u biti taj most koji će povezati dva dijela Hrvatske gotov te da još samo treba spojiti svih 165 segmenata od jedne do druge obale, ukupne dužine 2440 metara, piše večernji.hr.

Tako će ovih dana odnosno početkom lipnja, kad “Development Way” stigne prvo u Ploče pa zatim u Malostonski zaljev, Pelješki most biti, doduše još u dijelovima, potpuno u Hrvatskoj. To će se dogoditi nakon nešto manje od tri godine otkako je China Road and Bridge Corporation uveden u posao građenja tog najvažnijeg hrvatskog infrastrukturnog projekta i unatoč pandemiji koronavirusa zbog koje je na jedno vrijeme u Kini bila zaustavljena proizvodnja dijelova Pelješkog mosta.

Do danas je na gradilište mosta iz Kine dovezen 141 segment čelične rasponske konstrukcije. Na samom početku gradnje mosta za potrebe njegova utemeljenja u više isporuka iz kineskih pogona dovezeno je i 150 pilona od kojih su dva bila testna. U HC-u su kažu da je dosad na stupove mosta postavljeno 107 segmenata (podaci od petka popodne), a da se do kraja tjedna očekuje postavljanje još dva segmenta. Tako je, prema tim podacima, ukupna dužina trenutačno montiranih segmenata 1550 metara, što znači da je ostalo manje od 900 metara, točnije 890 metara, da se mostom spoje dva dijela Hrvatske. S jedne strane ukupna duljina montiranih segmenata mosta trenutačno iznosi 300 metara, a s druge, pelješke strane 220 metara. Punom parom se radi i na postavljanju kosih zatega koji preko pilona na središnjem dijelu mosta pridržavaju čeličnu gredu. U Cestama otkrivaju da je dosad postavljeno 30 od ukupno predviđenih 60 pari zatega. A to bi po stupnim mjestima bilo – osam pari zatega na S5, četiri para na S6, po šest pari na S7 i S8, dva para na S9 i četiri para na S10.

Usporedo s radovima na mostu, na kojem bi zadnji segment trebao biti montiran potkraj rujna, odnosno do početka listopada, i pristupne ceste sve više poprimaju svoje konture, pogotovo se to odnosi na zahtjevne objekte na njima. Tako se na dionici od Duboke do Sparagovića, koju gradi Strabag, primjerice, na 2,4 kilometra dugom tunelu Debeli brijeg, koji je probijen još lani u prosincu, sad izvodi hidroizolacija, a izvedeno je i 48 betonskih kampada (dužina potpornog dijela zida između dvije radne spojnice ili dilatacije) tunela.

Pročitajte više ovdje. 

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE