Andro Vlahušić, kandidat za gradonačelnika Dubrovnika platforme Dubrovnik – naš grad i kandidatkinja za njegovu zamjenicu, Nataša Gabričević najavili su kako će uz pomoć stranaka koje sudjeluju u vladajućoj koaliciji, tražiti izmjenu Zakona o taksi djelatnosti.
“U cilju zaštite nelojalne tržišne utakmice predložiti ćemo izmjene Zakona o taksi djelatnosti na način da svatko onaj tko želi raditi u drugom gradu na kraće vremensko razdoblje plaća licencu za taj kratki period po višestrukoj većoj cijeni, čime se poštuju tržišni principi, ali i smanjuje sadašnja nelojalna konkurencija koja u Dubrovniku stvara ogromnu gužvu, a osiromašuje dubrovačke taksiste” – rekao je Andro Vlahušić koji je na današnjoj konferenciji za medije predstavio prometna rješenja koja će rasteretiti promet u Dubrovniku.
“Ova rješenja napravljena su pred četiri godine, ali ih sadašnja gradska uprava HDZ-a i partnera nije znala i htjela realizirati. Prvi dio je nastavak rješenja prometa na Ilijinoj glavici, a koje uključuje Zagrebačku ulicu i Volantinovu. Novim rješenjem potpuno se rješava gužva oko povijesne jezgre, ugradnjom dva semafora na ulazu u Zagrebačku ulicu kod garaže te okretanjem smjera prometa iz garaže postojećim prometnicama. Projekt rekonstrukcije Volantinove i ulice Baltazara Bogišića u postojećim gabaritima je napravljen i košta manje od dva milijuna kuna, a semaforska rješenja stotinjak tisuća kuna” – rekao je Vlahušić te pojasnio da se predloženim rješenjem od semafora na križanju Ilijine glavice dobivaju dva traka koji vode prema povijesnoj jezgri, uz treći koji se odvija prema javnoj garaži. “Srednja traka namijenjena je vozilima dubrovačkih registracija te vozilima s dozvolom. Nema prometa za vozila koja nisu građana Dubrovnika ili nemaju osigurani parking u privatnim garažama. Parkiranje na Pilama iza ljetnikovca Pucić rješava se pomoću interneta te vozila na taj parking ulaze nakon plaćanja parkinga. Druga južna traka namijenjena je taksi vozilima koja ne prevoze putnike nego prazni čekaju da se oslobode mjesta na njihovim parkiralištima oko povijesne jezgre, dok oni s putnicima prolaze srednjom trakom namijenjenom za vozila s dozvolom” – pojasnio je Vlahušić te najavio da će Grad napraviti posebnu taksi aplikaciju namijenjenu vozačima, komunalnom redarstvu i prometnoj policiji kojom će se na području grada vidjeti položaj svakog taksi vozila te ugraditi senzori na taksi stajalištima te Luci Dubrovnik.
Najavio je i da će taksi stajališta oko povijesne jezgre pod istim uvjetima koristiti svi koji imaju licence te da će na Pilama povećati broj odlaznih mjesta na maksimum, a parkiranje invalida i policije bolje riješiti. A za agencije koje s lokalnim vlasnicima autobusa postignu sporazum o suradnji predložit će popuste za zaustavljanje autobusa na Pilama, kako bi potaknuli i sačuvali domaće poduzetnike.
Vlahušić je predstavio i plan za stvaranje novih zelenih površina na prostoru kod Osnovne škole Marina Držića, gdje bi se dobilo 12 tisuća kvadrata zelenila, a zelene površine imaju veliku ulogu i kod drugog prometnog rješenja.
“Kroz poslovno središte Gruža – od Doma zdravlja, Splitskim putem, Vukovarskom i Ulicom dr. Ante Starčevića uspostavlja se zelena zona između dviju prometnica, bez megazgrade na zemljištu Zaklade Mihanović, uklanjaju se zgrade u koridoru Vukovarske ulice koja postaje od benzinske stanice do Lapad stanice široka avenija s pješačkim zonama, kako i priliči središtu grada” – rekao je Vlahušić te najavio gradnju poslovne zgrade Grada Dubrovnika s velikom podzemnom garažom na zemljištu iza OTP banke i DTS-a u kojoj će parking biti besplatan par sati za sve građane.
Kandidatkinja za njegovu zamjenicu Nataša Gabričević istaknula je da se u Dubrovniku zelena područja sagledavaju kao pojedinačne pojave i još uvijek nisu kategorizirana te ih nema dovoljno.
“Zelenilo u gradu predstavlja izravnu vezu gradskog stanovništva s prirodom iz okruženja, što je od višestrukog značaja za kvalitetu njihova života. Uloga zelenih površina u urbanom življenju je uvijek multifunkcionalna pa tako možemo reći da je ne samo ekološka, već i zdravstvena, psihološka, kulturna, turistička te infrastrukturna. Upravo nas je ova pandemija vratila parkovima i šetnicama i pokazala koliko je važno unapređenje zelene infrastrukture” – rekla je Gabričević te dodala kako će i kod svih budućih prijedloga prometnih rješenja težiti onima koja će donijeti i nove zelene oaze, bez obzira da li je riječ o drvoredima uz prometnice ili zelenim otocima.
Andro Vlahušić završno je najavio da će kad preuzme vođenje Grada cijena pokazne karte za Libertas biti 10 kn za sve kategorije osim zaposlenih, a za sve prezentirano je naglasio kako se njima dobiva “parkove, široke prometnice i Dubrovnik budućnosti kakav trebamo”.