Na narednoj sjednici Gradskoga vijeća, u ponedjeljak 4. rujna, predlaže se uvođenje posebne cijene Dubrovnikpassa u zimskim mjesecima: studeni, prosinac, siječanj, veljača koja je od postojećih cijena značajno manja. Jednodnevni Dupass koštati će 15 umjesto 35 eura, trodnevni 25 umjesto 45 eura, a sedmodnevni 35 umjesto 55 eura.
Osim smanjenja za zimske mjesece potrebno je smanjiti i cijene Dupassa za mlade u dobi od 7-18 godine, kroz cijelu godinu, na istu razinu kao što su cijene zimskih Dubrovnikpassa. Mladi su za prodaju Dubrovnikpassa izuzetno važni, jer su digitalno najobrazovanija dobna skupina, te često za cijelu obitelj obavljaju internetsku kupovinu.
Gradsko vijeće trebalo bi donijeti odluku o cijenama za narednu godinu, kojima bi cijena Dubrovnikpassa za odrasle ostala ista tijekom ljetne sezone, uz smanjenje cijena za mlade kroz cijelu godinu, te smanjenjem zimskih cijena za sve dobne skupine.
Poželjnom Odlukom o cijenama za narednu godinu, već početkom rujna Grad Dubrovnik poslao bi jasnu poruku: Dogodine nema povećanja cijene, samo dodatni popusti. Iako Grad Dubrovnik ne može utjecati na cijene privatnoga sektora, odluka o cijenama Dubrovnikpassa trebala bi biti putokaz svim turističkim dionicima juga Hrvatske, te dobar marketinški potez za narednu sezonu.
Rezultati prodaje Dubrovnikpassa u prvih osam mjeseci pokazuju izvanredne rezultate, te će se do kraja godine uprihodovati ukupno oko 12 milijuna eura ili 90 milijuna kuna. Sa očekivanim prihodom od ulaznica za zidine u ukupnom iznosu od 8 milijuna eura ili 60 milijuna kuna, značajno će napuniti gradski proračun.
Čisti prihodi grada Dubrovnika od Dubrovnikpassa, zidina, Revelina, žičare, te zaustavljanja autobusa ove godine biti će oko 20 milijuna eura ili 150 milijuna kuna. Prihodi koji plaćaju turisti direktno u gradski proračun. Prihodi kojima se održava financijska likvidnost grada Dubrovnika, za sve socijalne i razvojne projekte. Prihodi kojih nije bilo do 2010. godine od kada su svi uvedeni. Ukupno su turisti u 13 godina direktno platili u gradski proračun više od 150 milijuna eura ili 1.1 milijardu kuna.
Prihodi za koje nije trebalo izgraditi nijedan objekt, a niti ga temeljito obnoviti. Zidine postoje stoljećima, kao Knežev dvor, Pile i Revelin. Dubrovnik je najposjećeniji turistički grad desetljećima. Postojećim građevinima, udahnuli smo novi život, osmislili programe , te kroz brojne gradske odluke i izmjene nacionalnih zakona proveli ih u djelo. Građani i turisti dobili su nove sadržaje, a postojećim korisnicima kao što su DPDS i muzeji nisu oduzeta upravljačka prava, ni godišnji prihodi.
Duh „Lex Vlahušić“ zakona postao je javno dobro, zarađuje stotine milijuna kuna godišnje za građane Dubrovnika, te je čvrsto napravljen za naredne generacije.
Rijetki razumiju da se kreativnim odlukama mogu zarađivati novci u javnome sektoru, bez oporezivanja svojih građana. Još manji broj razumije da se smanjivanjem cijena Dubrovnikpassa za narednu godinu može zaraditi dodatnih deset milijuna eura.
Kada bi bilo dovoljno hrabrosti i mudrosti u gradskoj upravi i Gradskome vijeću te se dogodine uz minimalna ulaganja otvorili novi Vidikovci na Terasi Revelina, Orsuli, Žarkovici , kao i sigurne dionice dubrovačkih zidina u večernjim satima zaradili bi još nekoliko milijuna eura. Turisti zadovoljni, cijene manje, uz nove atrakcije koje smanjuju gužvu u povijesnoj jezgri. Brojna nova radna mjesta u kulturi grada kroz cijelu godinu.
Dubrovnik održivi turizam treba temeljiti na razvoju novih sadržaja, a ne zabranama i restrikcijama.