Visoki kazneni sud Republike Hrvatske odbio je žalbe dvojice optuženika, Marina Čolaka (39) i Dalibora Opačka (45), podnesene protiv presude Županijskog suda u Zagrebu, čime je konačno postala pravomoćna presuda donesena 1. lipnja 2023., kojom su obojica proglašeni krivima za izazivanje nesreće u kojoj je smrtno stradala Dubrovkinja Ivane Obad. Čolak je osuđen na 6, a Opačak na 5 godina zatvora.
-Prvostupanjskom presudom oba optuženika su proglašena krivima zbog počinjenja kaznenog djela izazivanja prometne nesreće, počinjenog s neizravnom namjerom. Prvi optuženik Marin Čolak, u čijem se vozilu kao suvozačica nalazila žrtva koja je poginula u nesreći, osuđen je na kaznu zatvora u trajanju šest godina, a drugi optuženik osuđen je na kaznu zatvora u trajanju pet godina.
Visoki kazneni sud je utvrdio da prvostupanjski sud nije počinio bitne povrede odredaba kaznenog postupka. Prvostupanjski sud je pravilno i potpuno utvrdio činjenično stanje te je na tako utvrđeno stanje pravilno primijenio odredbe Kaznenog zakona.
-Prvostupanjski sud je pravilno i potpuno utvrdio sve okolnosti koje su prema odredbama Kaznenog zakona od utjecaja da kazna bude lakša ili teža za počinitelja. Opravdano je prvostupanjski sud prvom optuženiku izrekao nešto strožu kaznu s obzirom na to da je utvrđeno da je prekršio dva prometna propisa, a u vozilu se osim njega nalazila i suvozačica koja je u prometnoj nesreći smrtno stradala. Izrečenim kaznama će se utjecati na optuženike da shvate da je njihovo postupanje u prometu neprihvatljivo, opasno i kažnjivo i da vožnji poput njihove nije mjesto na cesti, izvan trkaćih staza. Tako će se utjecati i na druge sudionike u prometu da poštuju ograničenja brzine, jer u protivnom izazivaju opasnost ne samo za sebe, nego i za život i tijelo svojih suputnika i drugih sudionika u prometu. Stoga nisu u pravu optuženici da su im izrečene kazne prestroge, stoji u priopćenju Visokog kaznenog suda.
Podsjetimo, Ivana Obad, studentica iz Dubrovnika smrtno je stradala na licu mjesta u Ferrariju, kojeg je 5. studenog 2010. oko 12 i 20 vozio Marin Čolak autocestom A6 iz smjera Zagreba prema Rijeci. On je vozio lijevim prometnim trakom brzinom od 181.5 kilometara na sat. Dalibor Opačak kretao se desnom trakom u svojem Nissanu 350 brzinom od 205.3 kilometra na sat. Tužiteljstvo tvrdi da je Čolak započeo prelazak iz lijevog u desni prometni trak, a da se nije uvjerio kako to može učiniti bez opasnosti za druge sudionike u prometu.
Opačak je započeo kočiti, ali nije mogao smanjiti brzinu na vrijeme pa su se automobili okrznuli. Nissan je prednjim lijevim kotačem dotaknuo stražnji desni kotač Ferrarija, nakon čega je taj dodir destabilizirao Ferrari, koji se počeo nekontrolirano kretati te je sletio desno izvan kolnika. Automobil se prevrnuo. Čolak i Ivana su ispali iz vozila koje se, potom zapalilo.
Sudski proces bio je dug i mučan. Brojne odgode, premještanje procesa sa jednog na drugi sud, žalbe… Nakon 13 godina i 4 mjeseca od nesreće, proces je okončan.