Na današnji dan prije tri godine Dubrovnik i cijelu zemlju potresla je u večernjim satima vijest o strašnoj tragediji koja se dogodila u Koločepskom kanalu kada su se sudarili gumenjak i brod Lučke kapetanije. Od devet osoba koliko ih je te večeri, oko 21.30 sati išlo sa Šipana gdje su radili cijeli dan i pripremali jedan ugostiteljski objekt za otvaranje sezone, preživjela su samo dvojica ljudi. Ovo je dan kada bismo se barem na tren trebali prisjetiti svih tragično stradalih ili nestalih ljudi u toj strašnoj pomorskoj tragediji koja je njihove obitelji trajno zavila u crno: Alena Perišića iz Dubrovnika, Jele i Daniela Kobaš iz Velike Gorice, Barry John Bandura – povratnika iz Sydneya koji je boravio u Malom Stonu, Marine Vuletić iz Dubrovnika, te dvojice nestalih Tomislava Belaka iz Šibenika i Bojana Stoiljkovića iz Mokošice.
Što se dogodilo kobne noći?
Dana 25. travnja 2017. godine u 21:20 sati po lokalnom vremenu (UTC + 2) u Koločepskom kanalu dogodila se vrlo ozbiljna pomorska nesreća, u kojoj je došlo do sudara javnog broda (prvenstveno namijenjenog traganju i spašavanju na moru) pod hrvatskom zastavom imena „Danče“, luke upisa Dubrovnik, izgrađenog 2002. godine, duljine preko svega 18,08 m.
Iste večeri u 20:50 sati brod „Danče“ isplovljava iz ACI marine Dubrovnik (Komolac, Rijeka dubrovačka) te plovi Koločepskim kanalom prema luci Sobra (otok Mljet) na izvršenje zatraženog hitnog medicinskog prijevoza s otoka za Dubrovnik. Na brodu se nalaze 3 člana posade.
Oko 21:00 sati brodica oznake „690 DB“ isplovljava iz uvale Pakljena (otok Šipan) prema uvali i mjestu Brsečine na obali. Na brodici se tijekom plovidbe nalazi 1 član posade i 8 putnika.
Iznenada, u 21:20 sati, u Koločepskom kanalu na poziciji: ϕ = 42⁰ 43,3′ N; λ = 017⁰ 55,8′ E (otprilike 0,4 NM istočno od otoka Šipan) dolazi do sudara broda „Danče“ i brodice oznake „690 DB“.
Od posljedica sudara 5 osoba smrtno stradava (voditelj brodice i 4 putnika s brodice), 1 osoba je lakše, a 1 osoba teže ozlijeđena (obje osobe su putnici i istovremeno jedine preživjele osobe na brodici), dok se 2 osobe (putnici s brodice), na dan ove objave, još smatraju nestalima.
Na brodu „Danče“ nije bilo smrtno stradalih ili ozlijeđenih osoba.
Brodica oznake „690 DB“ značajno je oštećena, dok je brod „Danče“ pretrpio manje oštećenje.
Brod i brodica nisu namijenjeni prijevozu tereta pa tereta i šteta na teretu nije bilo.
Nije bilo ni štete nanesene trećim stranama, kao ni smrtno stradalih ili ozlijeđenih trećih strana.
Na poziciji sudara nije uočeno onečišćenje mora ili okoliša gorivom ili uljima.
Neposredno nakon sudara brod „Danče“ upućuje MAYDAY poziv te je SAR akcija aktivirana. Prvi dolazi u pomoć brodici oznake „690 DB“. Spašava preživjele i traga za nestalima. Više od 8 punih dana nakon sudara traje koordinirana, opsežna i složena spasilačko – potražna akcija za osobama s brodice. Značajni ljudski i tehnički resursi su aktivirani.
Nakon tragedije, protiv kapetana broda Danče pokrenuta je istraga, sumnjičilo ga se kako je prekršio propise, no nepravilnosti nisu utvrđene, a istragom je utvrđeno kako je na gumenjaku bilo ukrcano više ljudi od dopuštenoga, što je utjecalo na smanjenu uočljivost.