Hrvatski sabor usvojio je danas novi Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, a u radu 11. sjednice sudjeluje i gradonačelnik Grada Dubrovnika i saborski zastupnik Mato Franković.
Donesenim izmjenama, u koje je uvršten i prijedlog Grada, Dubrovnik će konačno moći regulirati promet na svom području.
Naime, u Zakon je uveden pojam „zona prometa u zaštićenoj kulturno povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni” koji povijesnim gradovima pod zaštitom UNESCO-a omogućuje uvođenje organizacije i kontrole prometa s fokusom na građane i njihove potrebe.
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković istaknuo je kako je današnjim usvajanjem Zakona o sigurnosti prometa na cestama donesen još jedan zakonski okvir od interesa za Grad.
–Netko rad u Hrvatskom Saboru mjeri brojem rasprava, replika i slično, no ja sam uvijek gledao drugu dimenziju – raditi, kao jedini saborski zastupnik s područja Dubrovnika, u interesu Grada, rekao je gradonačelnik Franković.
Podsjetio je da uz Zakon o sigurnosti prometa na cestama do sada usvojeni Zakon o pružanju usluga u turizmu, koji je u potpunosti zaštitio dubrovačke vodiče, Zakon o turističkoj pristojbi, kojim je kroz naplatu pristojbe za brodove na kružnim putovanjima osiguran značajan financijski iznos za proračun Grada te Zakon o žičarama.
-Ono na čemu sada radimo jesu izmjene i dopune zakona koji se tiče obnove spomeničke baštine te izmjene odredbe članka 77. Zakona koji definira povrat nacionalizirane imovine, dodao je.
Gradska uprava prethodno je implementirala tehničko i prometno-tehnološko rješenje u zoni posebnog prometnog režima oko povijesne jezgre Grada. Postavljena je oprema koja uključuje video nadzor za regulaciju zaustavljanja i parkiranja turističkih autobusa i osobnih automobila (8+1) i pokrenuta web aplikacija na kojoj se rezerviraju termini zaustavljanja vozila u zoni.
Primjenom novog zakona, Grad Dubrovnik sustavno će regulirati i urediti načine i uvjete ulaza, prometovanja i izlaza svih kategorija vozila u kontaktnoj zoni kako bi se promet optimizirao te, sukladno smjernicama UNESCO-a i Plana upravljanja, smanjio štetan utjecaj motoriziranog prometa na zaštićenim kulturno-povijesnim cjelinama.