Krajem idućeg tjedna u Dubrovnik stiže deset digitalnih nomada, izabranih na natječaju održanom u ožujku ove godine između 115 prijavljenih kandidata. Za svog jednomjesečnog boravka istražit će destinaciju i svojim iskustvom pomoći doprinijeti stvaranju boljeg ozračja za buduće nomade koji će za svoje mjesto rada odabrati Dubrovnik te ujedno doprinijeti globalnoj promociji.
Riječ je o ljudima koji svoj posao mogu raditi on line, od bilo kud u svijetu, a koji pritom rado biraju lijepo životno okruženje, u kojem ostaju duže od ‘običnih’ turista i prema tome više i troše. U cilju diversifikacije turističke ponude te nastojanja da postane cjelogodišnja destinacija, Dubrovnik je kao jednu od svojih turističkih niša prepoznao upravo digitalne nomade, osobito u trenutku kada ljudi sve više rade na način da nisu fizički vezani za ured.
Stoga je i pokrenut projekt ”The Dubrovnik digital nomad-in-residence”, u organizaciji Grada Dubrovnika i Turističke zajednice grada Dubrovnika, u suradnji s Total Croatia News i Saltwater Nomads. Ovaj inovativni program, prvi takav u Hrvatskoj, već je izazvao veliku pažnju i u međunarodnoj javnosti te je o njemu pisao i Washington Post.
Pobjednici natječaja će u mjesec dana boravka ovdje upoznati grad, okolicu, biti uključeni u kulturne i javne programe, a kako bi dalje privlačili svoje prijatelje, obitelji i sve više digitalnih nomada te tako u konačnici postali svojevrsni ambasadori Dubrovnika.
Žiri je odabrao njih deset, u rasponu od 20 do 55 godina, dolaze iz sedam zemalja svijeta, svi već imaju bogato iskustvo u načinu rada na daljinu, a stižu iz različitih branši, od produkcije, marketinga, ekonomije, poduzetništva i medija.
Digitalni nomadi koji stižu u Dubrovnik su:
Kelsey Kay Love, SAD, je brand manager za SelvaRey Rum, luksuzni brend alkoholnih pića u suvlasništvu Bruna Marsa. Ranije je nekoliko godina radila kao slobodni putopisac za brojne turističke web stranice i pružatelje turističkih usluga na Mauiju i u Australiji.
Marlee McCormick, SAD, već 22 godine radi u radijskom eteru, a trenutačno vodi jutarnje emisije na glazbenoj postaji Country u Fort Worthu u Teksasu, gdje je posljednje tri godine dio KB & Marlee Morning Showa. Prije toga radila je za nagrađivani news radio u Dalasu.
Albert Canigueral, Španjolska, redatelj dokumentarnih filmova čija je tema idućeg rada budućnost zaposlenja i budućnost gradova, čije će jedno od 12 poglavlja biti posvećeno upravo digitalnim nomadima. Bavi se i temom utjecaja visoke tehnologije na društvo.
Kaisu Koskela, Finska, radi kao neovisna znanstvenica u akademskim istraživanjima, između ostalih i za Europsku komisiju, a tema njezinog doktorskog rada upravo su visokokvalificirani ljudi koji mijenjaju mjesto boravka. Dugi niz godina radi kao digitalni nomad u različitim zemljama.
Ron Tardiff, SAD, znanstvenik čiji je rad vezan uz ekologiju i zaštitu mora. U 7 institucija širom svijeta studirao je morske znanosti, pomorstvo, akvakulturu i održivi plavi rast. Uz to, proveo je istraživanje, razvio strategiju, upravljao projektima i inicijativama za 11 organizacija s ciljem unapređenja održive plave ekonomije i pitanja mora na najvišim razinama vlasti.
Carolyn Zelikow, SAD, trenutačno s Hvara radi za američku digitalnu agencije Storyware. U Hrvatsku je došla nakon završetka Darden School of Business na Sveučilištu Virginia, a bila je i posebna zamjenica izvršne potpredsjednice za institucionalni napredak na Aspen Institute.
Rob Schubert, Nizozemska, trenutačno prebiva u Estoniji, od kuda vodi svoj posao kao izvršni direktor i suosnivač startup-a iz područja e-zdravstva, čiji je cilj napredak u dijagnostici autizma, a Europski institut za inovacije i tehnologiju (EIT) 2020. ga nagrađuje kao najučinkovitiji zdravstveni startup.
Alyssa Isogawa, Japan/SAD, je poduzetnica koja je prije nekoliko godina pokrenula posao za e-trgovinu Deep End kojeg danas može voditi od bilo kud u svijetu. Odrasla je plivajući i igrajući vaterpolo, zbog kojeg posebno voli Hrvatsku.
Charlie Brown, Velika Britanija, piše o vinima, putovanjima, hrani, poduzetništvu i financijama za medium.com, vinske časopise iz UK-a te druge klijente. Do listopada 2020. imala je vinoteku i bar malo izvan Londona, a nakon prodaje odlučila se za život digitalnog nomada.
Zoltan Nagy, Mađarska, bavi se foto i video produkcijom s naglaskom na teme povezane s putovanjima. Izgradio je vlastiti brend pod nazivom Zolixplorer. Vodi YouTube kanal na mađarskom jeziku. Ambasador je tvrtki Olympus i Manfrotto u Mađarskoj i vodi internetsku školu fotografije.