Turisti u Hrvatskoj u prosjeku troše 140 eura, a najviše cijene prirodne ljepote, more i osjećaj sigurnosti. Pokazalo je to novo nacionalno istraživanje obilježja turističke potražnje u Hrvatskoj TOMAS Hrvatska.
Istraživanje su napravili stručnjaci Instituta za turizam u Zagrebu pod vodstvom Zrinke Marušić. Obuhvaćena su 14.632 turista, podaci su se prikupljali u ukupno 148 mjesta diljem Hrvatske, i to u više od 3.200 smještajnih objekata.
Prosječna starost turista koji su od lipnja 2022. do lipnja 2023. boravili u nekoj od destinacija u Hrvatskoj iznosila je 42 godine. Većina turista, njih 60 posto je srednje je životne dobi od 30 do 49 godina.
U strukturi prosječnih dnevnih izdataka 48 posto se odnosilo na uslugu smještaja s povezanom hranom, 20 posto na uslugu hrane i pića izvan usluge smještaja, a 32 posto na sve ostale usluge. Najveće izdatke u prosjeku ostvaruju hotelski gosti i to 195 eura na dan, a potom gosti u obiteljskom smještaju (139 eura), hostelima (90 eura) i kampovima (84 eura).
Prosječna dnevna potrošnja turista u primorskim destinacijama iznosila je 140 eura po osobi, a onih u kontinentalnim destinacijama 136 eura po osobi.
Prosječni dnevni izdaci prema zemlji porijekla gostiju kreću se u rasponu od 106 eura koliko prosječno dnevno izdvajaju gosti iz Slovenije do 300 eura za goste iz SAD-a.
Natprosječno troše i gosti iz Velike Britanije (232 eura), Španjolske (220 eura), Francuske (200 eura), skandinavskih zemalja (198 eura), Srbije (173 eura), Švicarske (166 eura) te azijskih zemalja (155 eura).
Zanimljivo je kako u jadranskoj Hrvatskoj 45 posto čine obiteljski dolasci, a slijedi dolazak samo s partnerom (38 posto). Bez pratnje jadransku Hrvatsku posjećuje samo 4 posto gostiju, dok se kontinentalnu Hrvatsku najčešće posjećuje u pratnji partnera (39 posto), a zatim trećina bez pratnje što ukazuje na visok udio poslovnih gostiju.
Odmor je primarni motiv dolaska većine gostiju, i to za njih 92 posto, slijedi posjet rodbini i prijateljima (3 posto), posao (3 posto) te zdravstveni razlozi.
U 2022. godini značajno je povećan stupanj zadovoljstva svim elementima turističke ponude. Gosti su izrazili vrlo visok ili visok stupanj zadovoljstva za sve elemente, s izuzetkom prometa u mjestu koji je i u prijašnjim istraživanjima bio najlošije ocijenjeni element ponude destinacije. Gosti su i dalje najmanje zadovoljni, iako zadovoljniji nego prethodnih godina, prometom u destinacijama, lokalnim javnim prijevozom, zatim mogućnostima za kupnju, biciklističkim stazama, ponudom zabave, događanja i sportskih sadržaja.
Pozitivno je što se produljio boravak u destinaciji jer su nakon pandemije gosti dulje boravili na godišnjem. Tako se prosjek boravka sa 7,9 noćenja povećao na 8,4 noćenja.
Inozemni gosti koji su u promatranom razdoblju boravili u Hrvatskoj lojalni su Hrvatskoj s obzirom na to da ih je 70 posto već posjetilo Hrvatsku tri ili više puta.
Više pročitajte OVDJE.
IZVOR: Novi list