U tjednu na završetku zatvorena je Festa svetoga Vlaha, a radovi na dubrovačkim ulicama i javnim površinama su započeli, negdje završili, a negdje se nastavljaju. Velika je novost da se komunalnim redarima sada možete “potužiti” preko društvenih mreža.
Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo Grada Dubrovnika objavio je dva javna poziva koja se odnose na sufinanciranje sportskih priredbi, odnosno na sufinanciranje sportsko-plesnih priredbi za djecu od značaja za Grad Dubrovnik u oba slučaja.
Grad Dubrovnik prvi je grad u Hrvatskoj koji prihode od boravišne pristojbe koristi za sufinanciranje sportskih događanja od značaja za Grad. U prošlogodišnjem proračunu za ovu namjenu bilo je izdvojeno 765.000 kuna dok su sredstva ove godine uvećana te je rezerviran iznos od 925.000 kuna. Javni poziv za sufinanciranje organizacije športskih priredbi od značaja za Grad Dubrovnik u 2020. godini otvoren je do 16. ožujka 2020. godine.
Sufinanciranje organizacije športsko-plesnih priredbi za djecu od značaja za Grad Dubrovnik u 2020. godini posve je nova kategorija. Ovaj javni poziv otvoren je do 28. veljače uz osigurana proračunska sredstva u iznosu od 200.000 kuna.
Najmanji iznos sufinanciranja po sportskoj priredbi koji prijavitelj može ugovoriti je 25.000 kuna, a najveći 150.000 kuna uz uvjet da zatraženi iznosi sufinanciranja ne smiju prelaziti preko 60% od ukupnog iznosa potrebnog za organizaciju priredbi.
Cjeloviti tekstovi javnih poziva s obrascima za prijavu i detaljnim uputama za prijavitelje nalaze se na mrežnoj stranici Grada Dubrovnika:
Sva pitanja vezana uz Javni poziv mogu se postaviti isključivo elektroničkim putem, slanjem upita na sljedeću e-adresu: drustvenedj@dubrovnik.hr.
Pripremnim radovima započela je izgradnja sportsko-rekreacijskog parka na glavici Babinog kuka, a kako je i najavljeno prošlog tjedna po uvođenju odabranog izvođača radova u posao.
Radove izvodi Alfaplan građenje d.o.o., a ugovorni rok izvođenja je 75 dana. Investicija u društvenu infrastrukturu namijenjena sportu i rekreaciji građana Babinog kuka vrijedna je 2.871.591,88 kuna s PDV-om.
Nova zelena zona za aktivno provođenje vremena namijenjena je svim dobnim skupinama. Uključivat će dječje i sportsko igralište (nogomet i košarka) te platoe za trening i fitnes na otvorenom.
Budući kompleks koncipiran je u četiri povezane jedinice, s tim da je dječje igralište podijeljeno u zone za djecu do i iznad 6 godina te je opremljeno spravama za djecu s poteškoćama u razvoju. U sklopu zahvata uredit će se nogostup za pristup parku, prostor za odlaganje otpada i autobusno stajalište.
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković, zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić i ravnateljica Zavoda za obnovu Dubrovnika Mihaela Skurić susreli su se s članovima ICCROM-ove misije te predstavnicima Ministarstva kulture i Hrvatskog restauratorskog zavoda, a na temu sanacije i restauracije Orlandovog stupa.
Naime, tijekom protekla dva dana u Dubrovniku je u organizaciji spomenutih institucija boravila tročlana Misija ICCROM-a (Međunarodni centar za očuvanje i restauraciju dobara kulturne baštine), savjetodavnog tijela koje usko surađuje s UNESCO-vim Odborom za svjetsku baštinu (World Heritage Committee).
Misiju je predvodila službena predstavnica ICCROM-a Alison Heritage, koja će uz pomoć na sastanku prisutnih kolega, nezavisnih stručnjaka iz područja konzervacije povijesnih građevina i spomenika, Davida Odgersa i Mattea Francinija, izraditi stručne preporuke s vremenskim okvirom budućih aktivnosti. Smjernice ICCROM-a bit će od presudnog značaja pri utvrđivanju prijedloga konačne restauracije Orlandovog stupa.
Gradonačelnik Mato Franković istaknuo je duboku povijesnu povezanost Dubrovnika i generacija njegovih građana s Orlandovim stupom, naglasivši kako je temeljni interes Grada, ali i cjelokupne dubrovačke javnosti, da se sanacija oštećenja na stupu i njegova restauracija provede kvalitetno i trajno. Iskazao je zahvalnost ICCROM-u te drugim tijelima koja sudjeluju u procesu sanacije što potvrđuje ozbiljnost pristupa ovom zadatku.
„Prikupili smo zbilja dosta podataka na terenu koji će nam pomoći pri formiranju preporuka“, potvrdio je član Misije ICCROM-a David Odgers.
Prijemu su također nazočili pomoćnik ministrice kulture Davor Trupković, načelnica Sektora za konzervatorske odjele i inspekciju pri Ministarstvu Tatjana Lolić, predstavnica Hrvatskog restauratorskog zavoda Vinka Marinković, viši konzervator-restaurator i voditeljica aktivnosti monitoringa na stupu i pročelnica Upravnog odjela za kulturu i baštinu Ana Hilje.
Tijekom posjeta Dubrovniku članovi Misije razgledali su postave izložbi „Što nam je skriveno pod pločnikom ispred crkve sv. Vlaha?“ i „Dubrovnik, a Scarred City“ u Lazaretima kao i izložbu Dubrovačkih muzeja „Orlando – simbol slobode“.
Podsjetimo, kao preduvjet budućih radova na sanaciji oštećenja na stupu, složeni proces monitoringa pukotina započeo je u Orlandovoj godini. Kako bi se stvorili uvjeti za dvogodišnji monitoring, ali i umanjili rizici od nastanka daljnjih oštećenja, u siječnju prošle godine postavljena je zaštitna skela, a projekt sanacije oštećenja Zavod za obnovu Dubrovnika povjerio je Hrvatskom restauratorskom zavodu. Sami monitoring započeo je u lipnju prošle godine kada su mjerni uređaji, njih šest, montirani i aktivirani in situ. Uređaji su javnosti predstavljeni u prosincu, u okviru završene konferencije za medije u Orlandovoj godini.
Grad Dubrovnik je putem nadležnog upravnog odjela za promet započeo izvođenje radova na sanaciji kolnika Ulice Gabra Rajčevića i dijela Ulice Mihajla Hamzića.
Kako bi se što manje remetilo redovno odvijanje prometa ovim dijelom Montovjerne najveći dio radova odvijat će u noćnim satima.
Radovi vrijedni 250 tisuća kuna izvode se u sklopu godišnjeg programa održavanja gradskih prometnica iznosi, a očekuje se da će biti završeni do kraja tjedna.
Gradonačelnik Mato Franković, sa suradnicima, obišao je obnovljenu rivu u Rožatu. Riječ je o investiciji od 2,2 milijuna kuna kojom je spriječeno daljnje propadanje rive, a u konačnici se dobio sigurniji i prikladniji prostor ispred Franjevačkog samostana u Rožatu, koji je i svojevrsno mjesto okupljanja stanovnika ovog područja.
Kroz radove je sanirana obala i izgrađen novi obalni zid te je čitav prostor obložen i popločan kamenom. Riva je zadržala svoj raniji oblik, koji je bio potpuno narušen zbog oštećenja nastalih djelovanjem rijeke na njezine temelje i tlo na kojem je sagrađena. Pristanišni betonski obalni zid bio je raspucan i utonuo, a kamena riva u zapadnom dijelu gotovo potpuno urušena. Izvedenim radovima osigurana je stabilnost i primjeren izgled prostora.
”Ovo je početak uređenja Rijeke dubrovačke. Ovaj projekt smo prijavili na sufinanciranje Ministarstvu mora tako da očekujemo dio novca iz resornog ministarstva. Sukladno odluci Vlade RH nastavljamo projekt obnove cijelog područja Rijeke dubrovačke izgradnjom novih privezišta i vjerujem da će se brzo krenuti u radove. Rješavamo i komunalnu infrastrukturu. Gotova je prva dionica izgradnje kanalizacijske mreže do ambulante. Sad se ide u drugu dionicu, javna nabava je gotova, radovi bi trebali početi vrlo skoro, čekamo još odluku o odabiru nadzora, čime će se riješiti kanalizacijska mreža cijelog prostora Rijeke dubrovačke”, kazao je u ovoj prigodi gradonačelnik Franković.
Gradu Dubrovniku zahvalio se i župnik Župe Marijinog Uznesenja u Rožatu fra Josip Sopta. ”Ljudi su oduševljeni, ali vidite i sve sami. Naše oči najbolje kazuju o ljepoti i važnosti ovog malog, a za nas velikog projekta”, rekao je fra Sopta.
Komunalno redarstvo Grada Dubrovnika od prošlog tjedna građanima je dostupno i na društvenoj mreži Facebook.
Naime, uz postojeće kanale, a u cilju što neposrednije komunikacije s gradskom upravom i žurnog postupanja, Odsjek za komunalno redarstvo građani od sada mogu kontaktirati i preko Facebook stranice „Komunalno redarstvo Grada Dubrovnika“ i to putem poruka, komentara ili pak koristeći istaknutu mogućnost slanja e-mail poruke.
-„Molimo da stranicu koristite za prijave, prijedloge i kritike koje se tiču komunalnog reda, odnosno poslova iz nadležnosti Odsjeka za komunalno redarstvo pri Upravnom odjelu za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu Grada Dubrovnika“, poručuju administratori stranice.
Osim za prijave komunalnog nereda Facebook stranica imat će i informativnu funkciju, a iz Odsjeka ističu da će građane putem stranice obavještavati o raznim postupanjima i akcijama Odsjeka za komunalno redarstvo, ali i o zakonima, odlukama i pravilnicima temeljem kojih komunalni redari postupaju, čime će građanima približiti svoj rad.
Jednom od prvih objava tako je najavljen pojačan nadzor postupanja sukladno Odluci o uvjetima i načinu držanja kućnih ljubimaca i načinu postupanja s napuštenim i izgubljenim životinjama. Prvenstveno će se, ističu, nadzirati je li kućni ljubimac-pas čipiran, vode li ga vlasnici na povodcu i čiste li javnu površinu nakon što je njihovi ljubimci onečiste.
Potražite Komunalno redarstvo Grada Dubrovnika na Facebooku (link – www.facebook.com/komunalno.redarstvo) kontaktirajte ih i informirajte se o aktualnostima u njihovom radu.
U Novoj Mokošici aktivna su gradilišta čak tri parkirališta s ukupno 200 novih parkirališnih mjesta, a njihove vizure već su vidljive.
Prvo od njih parkiralište je kapaciteta 72 mjesta smješteno južno od zgrada HRVI, odnosno sjeverno od O.Š. Mokošica. Ovaj projekt obuhvaća i rekonstrukciju „T“ križanja ceste Ulice Marina Kneževića s ulicom Od izvora u kružni tok s četiri privoza. Dok radovi na platou parkirališta napreduju, u idućih 15 dana očekuje se i početak izgradnje kružnog toka kao pristupa budućem parkiralištu i zgradama HRVI.
Radovi na novom parkiralištu u Ulici Marina Kneževića započeli u listopadu. Ukupno će raspolagati sa 59 parkirališnih mjesta od čega su tri mjesta predviđena za osobe smanjene pokretljivosti.
U sklopu investicija u prometnu infrastrukturu, krajem studenog započeli su i radovi na projektu 66 potpuno novih parkirališnih mjesta na dijelu između ulica Marina Kneževića i Između dolaca.
Ukupna vrijednost investicija u javna ulična parkirališta i organizaciju prometa u mirovanju na području Mokošice prelazi 10 milijuna kuna. Investicije vode Upravni odjel za za izgradnju i upravljanje projektima (parkiralište kod zgrada HRVI) te Upravni odjel za promet.