Zbog sve većeg broja vozača iz trećih zemalja, domaći taksisti pokrenuli su peticiju i prikupili više od pet tisuća potpisa za izmjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu. Traže da minimum za svakog taksista bude poznavanje hrvatskog jezika i vozačka dozvola iz neke od zemalja Europske unije.
Posljednjih pet godina Marko taksira preko platformi. Od tada do danas uvjeti rada sasvim su se promijenili.
“Sigurno su se uvjeti na tržištu promijenili nagore, pogotovo u Zagrebu i većim gradovima, jer je nelojalna konkurencija u vidu vozača koji ne ispunjavaju uvjete za voziti i biti na cestama svakim danom sve veća i veća. Platforme koje pružaju posredničku podršku između klijenta i vozača žele da ima što više vozača na cesti”, rekao je taksist Marko za Dnevnik Nove TV.
U posljednje vrijeme najviše ih je iz trećih zemalja, na koje domaći taksisti imaju najviše primjedbi.
“Ako se radi npr. o Indijcima, oni voze kao u Engleskoj po lijevoj strani i to je problem, ali u osnovi je problem i komunikacija. Želimo reći da nam se čini nerazumnim da je zakonodavac dozvolio uvoz radne snage za zanimanje koje nije u deficitu, ono je zapravo suficitarno”, poručio je Andrija Roso, taksist.
“Ne znam tko ima koristi, agencije koje se bave uvozom radne snage ili agregatori koji plaćaju minimalno te ljude. Smatram da Vlada i ministarstvo trebaju zaštiti domaćeg čovjeka”, dodao je Roso.
Građani ne diskriminiraju, ali problem komunikacije ipak ističu. Kažu, često ih voze vozači koji ne pričaju hrvatski, ali niti engleski, pa destinaciju pokazuju na mobitelu, snalaze se ‘rukama i nogama’.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture upoznato je s inicijativom i najavljuju izmjene Zakona.
“Između ostalog predviđa se uvođenje kartica autotaksi vozača, koju će vozač morati imati sa sobom u vozilu i na kojoj će se preko QR koda moći provjeriti ispunjava li taj vozač sve uvjete, dobar ugled, važeću vozačku dozvolu, položen ispit za autotaksi vozača…”, kazali su iz Ministarstva.