9.8 C
Dubrovnik
Nedjelja, 24 studenoga, 2024
NaslovnicaVijestiPROJEKTI GRADA: Stiže nova javna rasvjeta, proradili semafori, isplaćena božićnica umirovljenicima...

PROJEKTI GRADA: Stiže nova javna rasvjeta, proradili semafori, isplaćena božićnica umirovljenicima…

Dubrovačka stanogradnja: Omogućen uvid u dokumentaciju

Nakon što je Povjerenstvo za provjeru administrativne ispravnosti pristupilo otvaranju i pregledu 88 omotnica utvrđena je ispravnost svih pristiglih dokumenata te su administrativno ispravni zahtjevi upućeni Povjerenstvu za provedbu postupka i odlučivanje o najmu stanova koje je bodovalo pravodobne i uredne zahtjeve. 

Grad Dubrovnik objavljuje Informativnu tablicu administrativne provjere s iskazanim brojem bodova pravodobnih i urednih zahtjeva te ovim putem poziva sve zainteresirane podnositelje zahtjeva koji žele izvršiti uvid u kompletnu dokumentaciju da se prijave za termin uvida na email: dubrovackastanogradnja@dubrovnik.hr do ponedjeljka, 19. prosinca do 12 sati. 

Nakon postupka uvida Povjerenstvo za provedbu postupka i odlučivanje o najmu stanova objavit će Listu reda prvenstva kada će početi teći rok od osam dana za mogućnost podnošenja prigovora, a koje će obrađivati Povjerenstvo za rješavanje prigovora.

Potpisan ugovor za modernizaciju javne rasvjete Grada Dubrovnika

Više od dva milijuna kuna na godišnjoj razini bit će ušteda koju će Grad Dubrovnik ostvariti modernizacijom javne rasvjete na svom području, sadašnja je procjena, a vrlo konkretno o ostvarenim uštedama moći će se reći nakon što se implementira cijeli sustav. ‘‘Imat ćemo ekološki benefit smanjenja svjetlosnog onečišćenja, a s financijske strane značajne uštede. Planirani iznos je bio 14 milijuna kuna, no sada svjedočimo da je ponuđena cijena znatno manja, što znači da ćemo ostvariti dodatne uštede‘‘, kazao je dubrovački gradonačelnik Mato Franković u prigodi potpisivanja ugovora za nabavu i izvođenje radova za projekt ‘Modernizacija javne rasvjete Grada Dubrovnika‘, vrijednog 6.247.500,00 kuna s PDV-om (829.185,75 EUR).

Uz gradonačelnika Frankovića ugovor je, u ime odabranog izvođača tvrtke Veritas Esco iz Splita, potpisao Zlatko Rubić. Posao podrazumijeva nabavu 3739 novih LED rasvjetnih tijela, demontažu postojeće javne rasvjete i montažu novih rasvjetnih tijela na području čitavog grada. Riječ je o ekološki prihvatljivoj rasvjeti i projektu koji će pratiti sve propise zaštite okoliša prilikom zbrinjavanja ambalaže te električnog i elektroničkog otpada. Grad Dubrovnik predmetnu investiciju financira kreditom HBOR-a s rokom otplate od sedam godina te fiksnom kamatnom stopom od 0,5 posto. Osim uštede električne energije, dodatno će se značajno smanjiti i troškovi održavanja sustava. S obzirom na rapidan porast cijene svih energenata, pa tako i električne energije, izvjesno je da će konačan iznos koji će Grad Dubrovnik uštedjeti implementacijom ovog projekta biti i dvostruko veći od kreditnog zaduženja.Nakon što se sredinom siječnja 2023. izvođač uvede u posao, rok za njegov završetak je 120 dana.

Novi semafori

Završeno je postavljanje novih semaforskih uređaja i opreme na križanjima Dom zdravlja i Stadion Lapad. Sada je u tijeku snimanje prometnog opterećenja na pojedinim privozima te će se programski rad semaforskih uređaja prilagoditi sukladno dobivenim podacima, a sve u cilju postizanja maksimalne propusne moći svakog križanja. Stoga će i u narednom periodu, idućih desetak dana, semaforska križanja funkcionirati po dosadašnjem programskom radu.

Novo semaforsko rješenje jedno je od najmodernijih i najučinkovitijih na tržištu te će omogućiti vozačima i pješacima sigurno prometovanje uz maksimalno korištenje mjera energetske učinkovitosti. Implementacijom nove opreme i uređaja, izmjena signala semafora bit će prilagođena najavi vozila iz određenih pravaca. Sustavom će se upravljati putem video detektora čime će se smanjiti čekanja na križanjima i doprinijeti bržem protoku prometa.

Ukupna vrijednost radova na modernizaciji semaforskih uređaja je 1.055.000,00 kuna, a od čega iznos od 500.000,00 kuna sufinancira Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Radove je izvodila tvrtka Prvi treptač iz Splita.

Grad Dubrovnik isplatio mirovinski dodatak i novčanu pomoć starijima od 65 godina

Grad Dubrovnik isplatio je dodatak na mirovinu umirovljenicima s mirovinama do 1.800,00 kuna. Ukupno je isplaćeno 105.500 kuna za 493 korisnika mjere koji mjesečno ostvaruju pravo na dodatak u iznosu od 200 kuna. Oni umirovljenici čije su socijalne prilike posebno otegotne ostvaruju uvećani mjesečni dodatak od 500 kuna.

Grad Dubrovnik isplatio je i sredstva za novčanu pomoć starijima od 65 godina koji nemaju vlastitu mirovinu niti druge prihode te ostvaruju novčanu pomoć u mjesečnom iznosu od 300 kuna. Ova mjera za mjesec studeni isplaćena je za 190 korisnika, a ukupan isplaćeni iznos je 57 tisuća kuna.

Podsjetimo, novom Odlukom o socijalnoj skrbi predviđeno je povećanje mjesečnog novčanog iznosa dodatka na mirovinu s dosadašnjih 200 na 300 kuna, a prati ga i povećanje cenzusa za ostvarivanje mjesečnog dodatka s dosadašnjih 1.800 na 2.000 kuna. Cenzus je povećan i za ostale kategorije umirovljeničkog dodatka pa će se umirovljenicima s mirovnom od 2.001,00 do 2.200,00 kuna dva puta godišnje isplatiti iznos od 400 kuna, a onima s primanjima do 2.500 kuna iznos od 300 kuna.

Navedene izmjene stupit će na snagu nakon usvajanja mjera Socijalnog programa za 2023. na Gradskom vijeću.

Libertas pojačao vozni park

Čak 29 autobusa sufinanciranih iz EU fondova pristiglo je u Dubrovnik u dva ciklusa zadnje dvije godine, a među njima i tri midi prigradska autobusa marke OTOKAR koji su danas u prostorima društva Libertas predstavljeni javnosti.

”Uistinu možemo izraziti zadovoljstvo činjenicom kako je vozni park Libertasa sve noviji, što znači da su i troškovi održavanja manji. Također, Libertas Dubrovnik je spreman za novo financijsko operativno razdoblje i napravljene su sve studije potrebne za nadolazeći EU natječaj, putem kojeg će nam biti omogućena nabavka električnih autobusa. Time će se dodatno smanjiti godine voznog parka na našim ulicama na korist sugrađana i posjetitelja te postići maksimalna održivost koju smo željeli po pitanju redovne zamjene autobusa”, rekao je u ovoj prigodi gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković.

Autobusi u gradskom prijevozu trenutačno su starosti unutar 6 godina, prigradskog unutar 9 godina te im je prosječna starost 7,5 godina.

”Ukupna vrijednost tri nova autobusa je 2.644.800,00 kuna uvećano za PDV, od toga 2,2 milijuna EU sredstva, a vrijednost svih 18 autobusa nabavljenih u ovom ciklusu je 30.960.540,00 uvećano za PDV, od čega 26 milijuna kuna EU sredstava. Kad se tome pridoda i lani pristiglih 11 autobusa pribavili smo ih ukupno 29 i povukli gotovo 50 milijuna kuna europskih sredstava”, istaknuo je prilikom predstavljanja direktor društva Libertas Dubrovnik d.o.o. Franko Mekišić.

Tri midi autobusa namijenjena su prigradskom prijevozu, kapaciteta nešto manjeg od 50 putnika.

”Opremljeni su motorima koji zadovoljavaju najstrože ekološke norme i standarde, ujedno su prilagođeni za prijevoz osoba sa smanjenom pokretljivošću. Pouzdano se već kreću na ulicama Hrvatske i gradova u Europi te sam siguran da će i ovdje poslužiti jako dobro”, kazao je Zvonko Gabud, predstavnik dobavljača, tvrtke Auto Hrvatska.

Tri najnovija autobusa bit će raspoređena za Osojnik, Bosanku i Šipan te po potrebi za župske linije.

U TUP stigli stručnjaci imenovani od Europske komisije

U sklopu projekta transformacije nekadašnje tvornice TUP kroz program Novi europski Bauhaus, ovog su tijedna prostore u Gružu obišli Jens Blay i Katrine Daugaard Jørgensen, dvoje stručnjaka koje je Europska komisija dodijelila u interdisciplinarni tim zadužen za razvoj projekta. Cilj revitalizacije nekadašnjeg industrijskog pogona, prepoznate kao jedne od 20 najboljih projekata u Europi, je formiranje održivog modela “novog gradskog kulturno – društvenog inkubatora”. Uz preglede upravne zgrade i proizvodnih hala, u prostorijama DURA-e stručni tim je održao radionicu kako bi se sagledalo trenutno stanje tvornice TUP, otvorila široka rasprava o očekivanim rezultatima te pravilno i pravovremeno isplanirale nadolazeće aktivnosti u skladu sa zacrtanom vizijom Grada Dubrovnika za ovo područje.

Cilj Grada je da prostori TUP-a u Gružu budu novo mjesto društvenog okupljanja, ali istovremeno i centar stvaranja novih radnih mjesta gdje se fokus miče s uslužne gospodarske djelatnosti na kreativnu industriju. Kroz projekt će se izraditi sva potreba dokumentacija kojom će biti predviđeni novi kulturni sadržaji na području TUP-a uključujući filmski studio, koji se planira urediti u jednoj od TUP ovih hala. Na obilasku i na radionici su sudjelovali i projektni koordinator Aleksandar Vicko te članovi interdisciplinarnog tima – predstavnici Grada Dubrovnika, TUP-a, visokoobrazovnih institucija, privatnog sektora, kulturnih institucija i Dubrovačke razvojne agencija DURA-e. Europska komisija za potrebe projekta imenovala je relevantne stručnjake u svojim područjima koji će različitim znanjima i vještinama doprinijeti razvoju i maksimalnom iskorištavanju potencijala bivšeg industrijskog pogona.

Jens Blay ima više od 20 godina iskustva u međunarodnoj suradnji, komunikaciji i transferima kao savjetnik, poduzetnik, akademik, govornik, suorganizator konferencija i događanja, međunarodnih izaslanstva u Europi, Australiji, Aziji i Sjevernoj Americi. Također ima 15 godina iskustva u akademskoj zajednici kao gostujući profesor na Sveučilištu za umjetnost u Berlinu i CityScienceLab na Sveučilištu HafenCity u Hamburgu, u domeni digitalne tranzicije, ekonomija sadržaja, pametnih gradova, pametne kulture. Katrine Daugaard Jørgensen je voditeljica tima u Henning Larsenu, međunarodnom studiju za arhitekturu, pejsaž i urbanizam, naglasak stavljaju na spoj kreativnosti i eksperimentiranja, uvijek gledajući na trajan utjecaj zajednice i njihova okruženja.

Projekt Revitalizacije Tvornice ugljeno grafitnih i elektro kontaktnih proizvoda (TUP-a) od Europske komisije odabran je kao jedan od 20 najboljih projekta u Europi.

Nabavka 23 podzemna spremnika za odvojeno prikupljanje otpada uz sufinanciranje Fonda

Gradu Dubrovniku odobrena su sredstva Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u iznosu od 724.835,74 kuna s PDV-om za projekt “Nabava podzemnih spremnika za Grad Dubrovnik”. Kroz projekt ukupne vrijednosti 1.812.089,36 kuna s PDV-om Grad Dubrovnik nabavit će 23 podzemna spremnika za odvojeno prikupljanje komunalnog otpada volumena tri kubična metra, a predviđeno je i održavanje četiri edukativne radionice te tiskanje promotivnog materijala.

Osnovne prednosti ovakvih spremnika, uz veliki kapacitet, jesu primjereniji vizualni izgled i manji broj odlagališta na ulicama, smanjenje neugodnih mirisa, uštede na prostoru te dugi vijek eksploatacije samih spremnika. Projekt “Nabava podzemnih spremnika za Grad Dubrovnik” u listopadu 2022. godine prijavljen je na Javni poziv za sufinanciranje poticanja mjera odvojenog sakupljanja komunalnog otpada, Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost uz zatraženi iznos sufinanciranja 40 posto ukupne vrijednosti projekta, odnosno 724.835,74 kuna, koliko je i odobreno.

Sredstva Fonda osigurana su Odlukom o raspodjeli rezultata i načinu korištenja viška prihoda u 2022. godini. Projektom Grada Dubrovnika će se kroz nabavu podzemnih spremnika uspostaviti kvalitetniji, postojaniji i ekonomski učinkovitiji sustav gospodarenja otpadom u skladu s načelima održivog razvoja.

Grad Dubrovnik dodijelit će 71 stipendiju u školskoj godini 2022/23.

Svojim je zaključkom od od 8. prosinca 2022. godine gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković potvrdio prijedlog Povjerenstva za dodjelu stipendija Grada Dubrovnika učenicima i studentima za školsku godinu 2022/23.

Grad Dubrovnik dodijelit će ukupno 71 učeničku i studentsku stipendiju u pet kategorija. 

U kategoriji djece koji su sami stradalnici ili su djeca stradalnika Domovinskog rata Grad Dubrovnik dodijelit će dvije učeničke i osam studentskih stipendija.

U kategoriji nadarenih studenata dodijelit će se ukupno 31 stipendija i to 12 u području prirodnih, tehničkih i biotehničkih znanosti, 14 u području društvenih i humanističkih znanosti te 5 u umjetničkom području.

U kategoriji deficitarnih zanimanja dodijelit će se 17 stipendija, od toga 6 učeničkih i 11 studentskih. Ovdje treba posebno istaknuti nastavak višegodišnje orijentacije Grada Dubrovnika na potporu sustavu zdravstva u vremenu pandemije. Tako će su u tekućoj školskoj godini stipendirati 2 medicinske sestre, 4 doktora medicine i 2 doktora stomatologije. No najviše veseli činjenica da su se po prvi put na listi za dodjelu stipendija našli učenici u deficitarnim zanimanjima, kao što su kuhar, elektroinstalater, vodoinstalater i elektromehaničar.

U kategoriji kandidata iz obitelji slabijeg imovnog stanja dodijelit će se 12 stipendija, 11 učeničkih i 1 studentska.

Grad Dubrovnik stipendirat će i jednog studenta koji je osoba s invaliditetom.

PARTICIPATIVNO BUDŽETIRANJE 

U okviru projekta “Participativno budžetiranje Grada Dubrovnika”, Dubrovačka razvojna agencija DURA je i ove godine provela projekt participativnog budžetiranje u osnovnim školama. Učenici šestih razreda sedam dubrovačkih osnovnih škola izglasali su za svaku školu po jedan projekat. Ukupna vrijednost svih projekata je 140 tisuća kuna, ne uključujući PDV. Sredstva za njihovu provedbu osigurao je Grad Dubrovnik, po 20 tisuća kuna za svaku školu.

Tako su učenici Osnovne škole Lapad izglasali školsko kino koje će postaviti u atriju škole, učenici OŠ Ivana Gundulića vanjski stolni tenis i veliki vanjski „Čovječe, ne ljuti se“, učenici OŠ Marina Držića vanjske sprave za vježbanje u dvorištu, a učenici OŠ Marina Getaldića odlučili su da žele nabaviti opremu za tjelesni (nogometni golovi, lopte, strunjače i sl.).

U OŠ Montovjerna učenici su, uz samo jedan glas razlike, odabrali ideju postavljanja kutka za rekreaciju. Šestaši iz Osnovne škole Mokošica također vrijeme najradije provode na igralištu pa je i u njihovoj školi pobjednički projekt bio opremanje igrališta golovima, loptama i mrežama. U OŠ Antuna Masle u Orašcu ideja kojoj su učenici dali najviše glasova je postavljanje vanjskih sprava na prostor školskog igrališta. Realizacija projekta po školama očekuje se do kraja mjeseca prosinca.

Izboru projekata prethodio je proces radionica tijekom listopada, nakon edukacija za učenike i učitelje s ciljem što bolje i kvalitetnije provedbe projekta. Učenici su predlagali, birali i razrađivali projektne ideje kojima će poboljšati svoje škole. Vodeći se kriterijima za razradu projekata, a koji su među ostalim uključivali i to da projekti moraju biti u nadležnosti škole i na dobrobit svih njezinih učenica i učenika, dubrovački su šestaši i ove godine pokazali izrazitu kreativnost i entuzijazam u osmišljavanju novih sadržaja za svoje škole.

Projekt su proveli Dubrovačka razvojna agencija DURA i Grad Dubrovnik, uz aktivni angažman ravnateljica osnovnih škola, školskih kolektiva, roditelja i učenika, koji su pokazali kreativnost i odgovornost prema projektu te izrazili želju da se projekt i sljedeće godine provede u njihovim školama.

Provedba projekta Participativnog budžetiranja u školama nastavit će se i u 2023. godini, a aktivnosti su predviđene i na razini gradskih kotareva i mjesnih odbora na način da građani na radionicama osmišljavaju projekte koje potom, temeljem broja glasova, predlažu gradskoj upravi za financiranje. Proces odabira i razrade projekata traje kroz 2023. godinu, a izvedba se predviđa proračunom za 2024. godinu.

Radi se projektna dokumentacija za sanaciju mosta Ombla

Započeli su radovi na utvrđivanju postojećeg stanja mosta Ombla, što uključuje geodetske radove i radove na ispitivanju kolničke konstrukcije. Riječ je o prethodnim istraživačkim radovima za potrebe izrade projektne dokumentacije za sanaciju mosta. Naime, Grad Dubrovnik potpisao je ugovor s Građevinskim fakultetom u Splitu za izradu glavnog i izvedbenog projekta što će, prema ugovoru, trajati 90 dana.

Sama sanacija mosta planirana je u idućoj godini. Nakon izrade dokumentacije slijedi raspisivanje natječaja za izvođača radova, a potom i izvođenje radova.

Ranije provedena ispitivanja pokazala su kako je konstrukcija mosta Ombla u dobrom stanju, no da je površinski sloj u prilično lošem stanju, stoga je angažiran Građevinski fakultet iz Splita za izradu rješenja sanacije. Ugovor je vrijedan 186.250,00 kuna s PDV-om.

Objavljena brošura “Ljubljena djeca”

U nakladi Dubrovačke biskupije i Župe sv. Mihajla te uz financijsku potporu Grada Dubrovnika objavljena je brošura “Ljubljena djeca”. Brošura je namijenjena prvenstveno obiteljima osoba s invaliditetom, ali i široj javnosti. Brošura je predstavljena poslije mise u crkvi sv. Mihajla na treću nedjelju Došašća, koja je ujedno i nedjelja Caritasa, koju je predvodio dubrovački biskup monsinjor Roko Glasnović. Misi i predstavljanju brošure nazočili su gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković te pročelnik Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo Dživo Brčić sa suradnicima.

Brošura je plod ljubavi i truda autora, koji svakodnevno nastoje pomagati i biti na usluzi osobama s invaliditetom i njihovim obiteljima i olakšati im teške životne trenutke. Autori svojim tekstovima i svjedočanstvima žele potaknuti cijelu društvenu zajednicu na još intenzivnije zalaganje za stvaranje uvjeta za izjednačavanje mogućnosti za osobe s invaliditetom i djecu teškoćama u razvoju i postupnu inkluziju u sve sfere društvenog života.

Poseban naglasak u brošuri stavljen je na potrebu kršćanske blizine i prihvaćanja osoba s invaliditetom i teškoćama u razvoju te na osnaživanje obitelji u svakodnevnoj skrbi za potrebite članove.

Brošura daje i praktične upute, postupke i ustanove za podršku, kako bi se članovima obitelji osoba s invaliditetom olakšao svakodnevni život te zdravstvena i svaka druga potrebna skrb.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE