16.8 C
Dubrovnik
Petak, 22 studenoga, 2024
NaslovnicaVijestiPROJEKTI GRADA: Otvoreno novo igralište, energetski obnovljena OŠ Ivana Gundulića, implementirana oprema...

PROJEKTI GRADA: Otvoreno novo igralište, energetski obnovljena OŠ Ivana Gundulića, implementirana oprema za uspostavu zone zagušenja prometa

Gradska uprava nastavlja s razvojnim projektima. Početkom tjedna otvoreno je novo igralište na Babinom kuku. Predstavljeno je i završno izvješće održivosti destinacije za Grad Dubrovnik. Završena je energetska obnova OŠ Ivana Gundulića vrijedna 7. 872.327.15 kuna. Gradonačelnik Franković ponovno se sastao sa zakupcima gradskih poslovnih prostora i javnih površina te je dogovoreno da će visina zakupa za srpanj, kolovoz i rujan korespondirati s visinom ostvarenih noćenja u 2020. s usporedbom ostvarenja istih u 2019. godini. Implementirana je i oprema za uspostavu zone zagušenja prometa oko povijesne jezgre, a postavljeni su i zvučni signalizatori za slijepe i slabovidne na lapadskom raskrižju. Grad Dubrovnik postavio je senzore za mjerenje kvalitete zraka u odgojno-obrazovnim ustanovama. Riječ je o Pilot projektu u sklopu projekta Pametni grad, a DURA koja provodi projekt postavila je senzore u tri osnove škole i pet vrtića. Grad Dubrovnik nastavlja s rješenjem problematika na gradskom području. Izrađeno je idejno rješenje za garažu s vanjskim parkiralištem za ukupno 82 vozila u Ulici Frana Supila.

Otvoreno novo igralište na Babinom kuku

Gradonačelnik Mato Franković sa suradnicima obišao je novoizgrađeni sportsko-rekreacijski park s dječjim i sportskim igralištima na glavnici Babinog kuka. Novi kvartovski rekreacijski park namijenjen je svim dobnim skupinama i omogućuje istovremeno i neometano korištenje za više korisnika.

Naime, koncipiran je u četiri dijela: dječje igralište podijeljeno u zone za djecu do 6 godina i za djecu iznad 6 godina, a koje sadržava i sprave za djecu s poteškoćama; plato za outdoor fitness povezan s dječjim igralištem preko klupa-tribina; sportsko igralište (igralište za mali nogomet i košarkaško igralište) te plato za street workout. Sva igrališta primjereno su ograđena, a na zapadnoj strani, izvan ograde igrališta, nalazi se klupa-tribina.

”Ovo je najveće igralište sada na području grada Dubrovniku s cijelim nizom različitih aktivnosti, a posebno treba istaknuti sprave za vježbanje za osobe s invaliditetom što do sada nije postojalo na našem području. Jako sam zadovoljan, a broj djece koja su danas ovdje najbolje govori o tome da je investicija opravdana”, kazao je gradonačelnik Franković.

Ovaj sportski infrastrukturni projekt vrijedan je 2.871.591,88 kuna s PDV-om, a u njegovom sklopu uređen je i nogostup za pristup do parka, prostor za odlaganje otpada i autobusno stajalište.

Predstavljeno završno izvješće održivosti destinacije za Grad Dubrovnik – rezultat izvrsnih 70%

Predstavljanje završnog izvješća održivosti destinacije Globalnog vijeća za održivi turizam (GSTC) za Grad Dubrovnik održano je danas u Kazalištu Marina Držića. Rezultate izvješća predstavio je putem video veze glavni procjenitelj, direktor Mediteranske regije Globalnog vijeća za održivi turizam Ioannis Pappas, uz sudjelovanje gradonačelnika Mata Frankovića i predsjednice udruženja CLIA Kelly Craighead.

Grad Dubrovnik je jedna od 30 svjetskih destinacija za koju je GSTC proveo Ocjenu odredišta. Uz predstavnike gradske uprave i partnera Grada Dubrovnika CLIA-e, predstavljanju je nazočio i široki krug dionika u dubrovačkom turizmu koji su aktivno sudjelovali u projektu: gradski vijećnici, direktori komunalnih tvrtki, djelatnici DURA-e, predstavnici turističkih agencija, sveučilišnih ustanova, udruga i organizacija povezanih uz turističku djelatnost.

GSTC standard obuhvaća četiri glavna stupa održivosti odredišta: odredišnu politiku i planiranje, uključivanje i koristi zajednice, upravljanje kulturnim i prirodnim dobrima, te upravljanje okolišnim i prirodnim resursima. Na skali GSTC-a kojom se procjenjuje ukupna izvedba destinacije u održivosti, Grad Dubrovnik je ostvario izvrsnih 70 posto. Od 105 pokazatelja u standardu GSTC-a, 12 (11,4%) ih je ocijenjeno izvrsnima, 47 (44,8%) ih je ocijenjeno dobrima s potrebnim poboljšanjima, 37 (35,2%) ih je prepoznato kao područja sa srednjim rizikom, a 9 (8,6%) ih je označeno kao područja visokog rizika.

Gradonačelnik Mato Franković izrazio je zadovoljstvo realizacijom projekta koji je jedan od sastavnica Sporazuma o suradnji potpisanog između Grada Dubrovnika i udruženja industrije kružnih putovanja CLIA-e. Govoreći o održivom turizmu u teškom vremenu globalne krize u kojoj je Grad ostao bez glavne gospodarske grane, prisjetio se kako su UNESCO-vi promatrači nakon bombardiranja 6. prosinca 1991. u svojim zapisima spomenuli obnovu i budućnost Dubrovnika koji treba razmišljati kako će uvesti održivost u svoj turizam.

– Od tada do danas smo naučili puno lekcija, naučili smo kako treba, a i kako ne treba. Nadam se da nam se u budućnosti neće dogoditi ono što nam se događalo prije par godina, to je da Dubrovnik osim svoje ljepote postane simbol grada prekomjerne destinacije sa velikim brojem gostiju uz činjenicu da se smanjila kvaliteta života naših sugrađana, to je sve ono što u budućnosti nam se ne smije dogoditi i zato imamo jednu sjajnu priliku za novi početak u kojem smo mi ti koji ćemo definirati kriterije kako, kada i na koji način, kako bi naš Grad bio jedno ugodno mjesto za život  ali istovremeno kako bi respektirao glavnu gospodarsku granu turizam i kako bi ljudi normalno mogli živjeti – naglasio je gradonačelnik Franković.

U svom izlaganju gradonačelnik Franković zahvalio se procjenitelju Pappasu i njegovim suradnicima, svim dionicima koji su se uključili u projekt te partneru CLIA-i na pokroviteljstvu te kontinuiranoj pomoći i suradnji.

– Vjerujem da će ovaj dokument biti jedan novi početak priče o održivom Dubrovniku i održivom načinu upravljanja glavnom  gospodarskom granom a to je turizam – zaključio je gradonačelnik Franković.

GSTC je proveo ocjenu odredišta u studenom i prosincu 2019. godine, usko surađujući s Turističkom zajednicom grada Dubrovnika i Dubrovačkom razvojnom agencijom. Primjenjujući metodologiju Ocjene GSTC-a, GSTC je pregledao pravnu i političku dokumentaciju koja određuje upravljanje Gradom i kroz opsežne sastanke konzultirao oko 70 ključnih dionika i vodećih organizacija iz nacionalne i lokalne uprave, privatnog sektora, nevladinih organizacija i sveučilišnih ustanova te stanovnike, a sve s ciljem procjene učinka Grada u odnosu na Kriterije GSTC-a za odredišta.

Predsjednica CLIA-e pohvalila je predanost Grada Dubrovnika u razvoju održivog turizma. 

– Prema Ocjeni odredišta Globalnog vijeća za održivi turizam, Grad Dubrovnik pokazuje predanost u svojem trajnom nastojanju da usmjeri turizam prema održivoj budućnosti. Spremnost grada na pokretanje inovacija, utvrđivanje najboljih praksi i dogovor o prioritetima za buduće djelovanje su za svaku pohvalu, a vjerujemo da će ova ocjena odredišta pomoći Dubrovniku da još više poboljša svoj učinak. Industrija brodskih kružnih putovanja je posvećena održivom upravljanju turizmom. Ponosni smo što smo doprinijeli ocjeni odredišta u sklopu našeg partnerstva s Dubrovnikom kako bi zajednički radili na pitanju održivosti u gradu. Partnerstvo između industrije brodskih kružnih putovanja i Dubrovnika ističe se kao primjer onoga što se može postići suradničkim turističkim inicijativama usmjerenim prema očuvanju baštine i okoliša omiljenih svjetskih odredišta za buduće generacije. – izjavila je Kelly Craighead, predsjednica i izvršna direktorica CLIA organizacije, Međunarodne udruge brodarskih kompanija za kružna putovanja.

Globalno vijeće za održivi turizam (GSTC) ugledno je međunarodno vijeće formirano na inicijativu trideset i dvije globalne organizacije posvećene održivom razvoju i posebice održivom turizmu uključivo UN WTO, UNEP i Zakladu Ujedinjenih naroda. Pokrovitelj projekta je udruženje Cruise Lines International Association (CLIA), partner Grada Dubrovnika i potpisnik Sporazuma o suradnji na očuvanju i zaštiti kulturne baštine Dubrovnika.

OŠ Ivana Gundulića treća energetski obnovljena škola

Završeni su radovi energetske obnove Osnovne škole Ivana Gundulića u Gružu, a tim povodom u prostorima škole održana je danas konferencija za medije na kojoj su sudjelovali gradonačelnik Mato Franković, ravnateljica škole Vedrana Elez i Mato Butijer, predsjednik uprave tvrtke Alfaplan građenje d.o.o. koja je izvela radove na objektu.

Riječ je investiciji u osnovnoškolske kapacitete koja je, poput u prosincu završene OŠ Marina Držića te ranije OŠ Lapad, također značajno sufinancirana iz dostupnih fondova Europske unije i drugih vanproračunskih izvora, čak 64 posto, podsjetio je uvodno gradonačelnik Franković.

– Naravno da se tu ne zaustavljamo, značajna sredstva ulažemo u osnovnoškolsko obrazovanje i nastavit ćemo to raditi u budućnosti. Drago mi je što radove i na OŠ Montovjerna privodimo kraju, sada je faza čišćenja, očekuje nas idući tjedan ako sve bude u redu početak tehničkog prijema i naravno u rujnu nova školska godina u novoj školi. Osim osnovnoškolskog obrazovanja značajna sredstva smo putem europski fondova uložili i u predškolsku infrastrukturu. Dosada smo obnovili dva vrtića, a pripremili smo i nova četiri velika objekta za energetsku obnovu, čime nastavljamo korištenje europskih sredstava i podizanje standarda dubrovačke infrastrukture – naveo je gradonačelnik Mato Franković.

Radovi na obnovi škole započeli su u lipnju 2019., odmah po završetku školske godine, te je njihov najveći dio radova u unutrašnjosti zgrade proveden tijekom ljeta, a prioritetno je bilo osposobiti što veći broj učionica do počeka školske godine. Zamijenjeno je preko 1000 metara kvadratnih podnih ploha. Izvedena je temeljna hidro i termo izolacija te su postavljene keramičke pločice i parketi. Uz neometano funkcioniranje nastave, istovremeno su se odvijali radovi na demontaži starih i ugradnji novih otvora, radovi na cjelovitoj obnovi fasade površine 2633 metara kvadratnih i dijela krovišta. U cijeloj zgradi su postavljeni novi radijatori kao i nova LED rasvjeta u dijelu učionica, dvorani i manjem dijelu dvorišta, a sve u skladu sa standardom energetske obnove.

Gradonačelnik Franković ovom prigodom zahvalio se i ravnateljici Elez i svim djelatnicima na strpljenju tijekom trajanja radova, kao i izvođaču na kvalitetnoj izvedbi završenoj prije utvrđenog vremenskog roka. Zahvalu je uputio i resornim gradskim odjelima, posebno Upravnom odjelu za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju koji je od 2017. osigurao gotovo 300 milijuna bespovratnih europskih sredstava, kao i DURA-i.

Ukupna vrijednost projekta iznosi 7.872.327,15 kuna,  a ukupni prihvatljivi troškovi 7.465.433,40 kuna. Gradu su odobrena bespovratna sredstva u iznosu od 64% od ukupne vrijednosti projekta, od čega 2.679.526,69 kuna bespovratnih sredstava Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja te 2.392.953,36 kuna Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije.

Realizacijom projekta zgrada je iz energetskog razreda C prešla u razred B, a godišnja ušteda za toplinsku energiju dosezat će čak 71,50%. Za isti postotak smanjit će se emisije CO2, dok će se ukupna energetska potrošnja objekta smanjiti za 54,65%.

Novi sastanak gradonačelnika i zakupaca gradskih poslovnih prostora i javnih površina

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković održao je danas drugi po redu sastanak s dijelom zakupaca prostora i javnih površina u vlasništvu Grada Dubrovnika, a na temu naplate zakupa prostora i javnih površina.

Na sastanku je dogovoreno, a obzirom na neizvjesnost turističke sezone 2020., kako će se za mjesece srpanj, kolovoz i rujan računi za zakup ispostavljati do 15. u mjesecu za prethodni mjesec. Visina zakupa korespondirat će s visinom ostvarenih noćenja u 2020. godini, s usporedbom ostvarenja istih u 2019. godini, a sukladno podacima Turističke zajednice grada Dubrovnika.

Primjerice, ako broj ostvarenih noćenja u srpnju, 2020. godine bude iznosio 20% prošlogodišnjih rezultata onda će zakup javne površine i zakup poslovnih prostora biti obračunat u visini od 20% ugovorenog zakupa javne površine/poslovnog prostora.

Sukladno prethodno postignutom dogovoru od 1. listopada 2020. do 1. travnja 2021. godine Grad Dubrovnik neće fakturirati zakup.

Ovom mjerom Grad Dubrovnik nastavlja podupirati poduzetničku aktivnost na području Grada Dubrovnika, a uz navedeno, sve do sada predložene mjere ostaju na snazi.

Implementirana oprema za uspostavu zone zagušenja prometa

Sukladno ugovoru o nabavi i ugradnji opreme za zonu zagušenja prometa između Grada Dubrovnika i zajednice ponuditelja Hrvatski telekom d.d. te King ICT završeni su radovi na implementaciji opreme potrebne za uspostavljanje zone zagušenja prometa oko povijesne jezgre Grada – scenarija 1. Tim povodom Predstavnici Grada Dubrovnika s predstavnicima zajednice ponuditelja obavili su primopredaju sustava koji je pušten u probni rad.

U ovoj prvoj fazi instalirana je sva potrebna oprema nužna za uvođenje zone zagušenja koja se odnosi na turističke autobuse i osobne automobile (8+1) te podržava i mogućnost implementacije planiranog konačnog rješenja.

Sustav omogućuje automatsku provjeru autobusa i osobnih vozila (8+1) koja podliježu naplati parkiranja na Pilama te daljnji postupak prema onima koji nemaju rezerviran termin za dolazak/parkiranje. 

Vrijednost nabave predmetne opreme iznosi 1.027.909,67 bez PDV-a, a osim ukupno 10 kamera postavljenih u Zagrebačkoj ulici, u Ulici II. Dalmatinske brigade, na Pilama (na dvije lokacije) i u Ulici branitelja Dubrovnika, sustav uključuje kompletno softversko rješenje te integraciju s postojećim BUS+ sustavom.

Važno je naglasiti kako zbog pandemije uzrokovane koronavirusom, a koja je utjecala na cjelokupno gospodarstvo te poglavito turistički sektor, Grad Dubrovnik u turističkoj sezoni 2020. neće provoditi naplatu parkiranja i zaustavljanja navedenih vozila na Pilama. No, u cilju učinkovitog upravljanja prometom u kontaktnoj zoni povijesne jezgre te na platou Pile parkiranje i zaustavljanje autobusa i osobnih vozila (8+1) bez naknade uvjetovat će se prethodnom rezervacijom termina isključivo putem službene stranice Grada Dubrovnika. Vozila koja se parkiraju na platou Pile bez prethodne rezervacije termina putem web stranice Grada Dubrovnika ili  bez dozvole mjerodavnog tijela sankcionirat će se od strane Komunalnog redarstva.

Implementacija navedene opreme i inovativnog softverskog rješenja novi je značajan iskorak u primjeni Smart City koncepta, koji počiva na strateškoj primjeni najmodernijih tehnoloških rješenja usmjerenih prema povećanju ukupne kvalitete života.

Zvučni signalizatori za slijepe i slabovidne osobe postavljeni na lapadskom raskrižju

Na semaforsko raskrižje kod nogometnog stadiona u Lapadu ugrađeni su zvučni signalizatori za slijepe i slabovidne osobe. Ugrađeno je osam uređaja ukupne nabavne vrijednosti 30.690,00 kuna, a postavljeni su na svim pješačkim prijelazima na spomenutom raskrižju.

Uređaji su opremljeni senzorima za automatsko prilagođavanje razine zvuka te se zvuk koji akustični signalizatori proizvode prilagođava razini buke u okolišu, odnosno zvučni signal je tijekom dana i intenzivnijeg prometa glasniji dok je tijekom noći i manjeg prometnog opterećenja tiši.

Nakon Ilijine glavice, lapadsko raskrižje drugo je raskrižje opremljeno zvučnim signalizatorima, a njihovim postavljenjem raskrižju osigurana je sigurna pješačka komunikacija slabovidnim i slijepim osobama.

Grad Dubrovnik u svom proračunu osigurava znatna sredstva za realizaciju mjera Strategije za izjednačavanje mogućnosti osoba s invaliditetom. Iznos ukupnih sredstava znatno je porastao u zadnje tri godine i prešao je 5 milijuna kuna. Do sada su strategije donesene za dva razdoblja, a izrada nove Strategije za razdoblje od 2021. do 2025. godine povjerena je Dubrovačkoj razvojnoj agenciji.

Senzori mjere kvalitetu zraka u vrtićima i školama

Grad Dubrovnik prvi je grad u Hrvatskoj koji je postavio senzore za mjerenja kvalitete zraka u odgojno-obrazovnim ustanovama. Riječ je Pilot projektu u sklopu projekta Pametni grad, a Dubrovačka razvojna agencija DURA, koja ga provodi, u ovom je koraku senzore instalirala u tri osnovne škole i pet vrtića.

Projekt je danas predstavljen u OŠ Lapad, a tom je prigodom zamjenica dubrovačkog gradonačelnika Jelka Tepšić naglasila kako je ovo još jedan u nizu projekata koji doprinosi kvaliteti života sugrađana te kako je riječ o nadstandardu koji pozitivno utječe na kvalitetu obrazovanja.

Postavljeno je ukupno 120 senzora i to u osnovnim školama Ivana Gundulića, Marina Držića i Lapad  te vrtićima Ciciban, Izviđač, Kono, Pile i Pile 2.

Cilj je projekta je poboljšanje kognitivnih sposobnosti i razine praćenja nastave te poboljšanje zdravlja, naročito kod djece s kroničnim bolestima dišnih sustava, kazala je direktorica DURA-e Ana Marija Pilato Krile.  Naime, istraživanja su pokazala da djeca koja pohađaju programe u odgojno-obrazovnim ustanovama nakon dužeg vremena provedenog u zatvorenim prostorima klonu od umora i gube koncentraciju, a praćenjem stanja i reagiranjem sukladno dobivenim podacima ova se situacija može poboljšati. Pozitivna iskustva škole u tom smislu iznijela je i ravnateljica OŠ Lapad Nikolina Soko.

U ime izvođača radova, HT-a, Renato Totić istaknuo je važnost primjene suvremene tehnologije u svakodnevnom životu, o čemu smo posebno svjedočili za vrijeme pandemije, te cjeloviti pristup Grada Dubrovnika koji bilježi iskorak u primjeni na razini Hrvatske.

Cjelokupni sustav i njegove tehničke pojedinosti predstavio je Stjepan Čavar iz DURA-e, koji je kazao kako se ovakvi senzori najčešće instaliraju u poslovnim prostorima, a Grad Dubrovnik prvi ih je omogućio u odgojno-obrazovnim ustanovama. Instalirani sustav za mjerenje kvalitete zraka omogućava očitavanje mjerenja CO2, temperature i vlage u zraku u prostorijama gdje su postavljeni senzori, povezivanje senzora na IoT (Internet of Things) infrastrukturu te korištenje aplikacijskog rješenja za praćenje i analizu podataka. Instalirani sustav omogućuje i dodatne nadogradnje.

GK Ploče iza Grada dobiva garažu i parkiralište za 82 vozila

Grad Dubrovnik nastavlja s rješavanjem problematike parkiranja na gradskom području. U sklopu investicija u prometnu infrastrukturu, izrađeno je idejno rješenje za garažu s vanjskim parkiralištem za ukupno 82 vozila u Ulici Frana Supila.

Gradnja je planirana na mjestu postojećeg igrališta u naselju Zlatni potok, a zbog specifičnosti lokacije i terena, idejno rješenje predviđa građevinu s četiri razine s ukupno 63 garažna mjesta te otvoreno parkiralište na krovu objekta s 19 parkirališnih mjesta. Idejno rješenje predstavljeno je predsjedniku GK Ploče iza Grada Srđanu Obadu, nakon čega je uvažen prijedlog stanovnika da se u projekt uvrsti i dodatna krovna etaža na kojoj će se urediti dječje igralište.

Kolni pristup predviđen je s Ulice Frana Supila, a preliminarno idejno rješenje predviđa i mogućnost pješačkog pristupa od skala do ulice Zlatni potok. Promet unutar garaže odvijat će se jednosmjerno po etažama preko rampi, a za pješačku komunikaciju planirano je stubište i osobno dizalo, koje će omogućiti nesmetano kretanje osobama s invaliditetom odnosno osobama smanjene pokretljivosti. Rješenje također predviđa pet parkirališnih mjesta za osobe s invaliditetom.

Ovaj iznimno važan komunalni projekt jedan je od rezultata je sastanka predstavnika GK Ploče – Iza Grada s gradonačelnikom Matom Frankovićem na kojem se razgovaralo o ključnim problemima i mogućnostima poboljšanja kvalitete života stanovnika ovog kotara.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE