Davor Rudenjak, stanovnik Rijeke dubrovačke je na svom fb profilu prije nekoliko dana objavio veoma zorne prikaze trase brze ceste i što bi ona značila za područje kojim prolazi. Iako su rasprave iza nas, smatramo da njegov doprinos pojašnjenju svima onima koji se nešto lošije snalaze na kartama i vizualizacijama, mora biti i ovako sačuvan. Tekst s grafičkim prikazima je objavljen na njegovom fb profilu.
Ovdje sam pokušao prikazati neke od negativnih strana trase brze ceste uzduž sjeverne strane Rijeke dubrovačke i to isključivo u predjelu od Prijevora do Šumeta.
– 8 cestovnih mega objekata u svega 3 000 m trase od izvora Omble do Šumeta u prostoru uske kotline širine 500m (4 vijadukta, 2 velika čvorišta tip Dijamant + rotor i 2 tunela)
– Pored zagađenja zraka i zagađenja bukom biti će ogromno svjetlosno zagađenje jer svi navedeni objekti moraju biti osvjetljeni kao i njihovi prilazi s obje strane. U konačnici, cijeli prostor od Matice u Rožatu do oba izlaza iz Šumeta bit će osvijetljen.
– Za vrijedne, kulturne, povijesne i sakralne objekte koji se nalaze neposredno uz trasu Studija je rekla da nisu ugroženi. Jedino što su označili kao ugroženo su djelomično ugrožena crkva Sv. Martina u Šumetu (80m od trase) i stari dubrovački vodovod (Onofriov) preko kojeg cesta prolazi
– Klizište iznad Čajkovice i Knežice bi trebalo na sebi nositi vijadukte i čvorište Čajkovica
– Tunel „Bosanka“ u Šumetu u smjeru Dubrovnika kopat će se 20tak metara od obiteljskih kuća. O utjecaju na kuće za vrijeme gradnje, bušenja, miniranja kao i o buci, rasvjeti i zagađenju tih kuća nakon izgradnje uopće se nije razmišljalo.
– U ovom prikazu nisam se osvrnuo na izvorišta vode (ima ih na desetke) jer ih ne znam sve nabrojat ni precizno locirat pa ne želim ulazit u taj dio, ali to je svakako još jedan izuzetno bitan element za osporavanje ove trase.
– Studija utjecaja na okoliš utvrđuje zaštićenost ovog krajolika kao i njegovu devastaciju, ali opravdava nastavak devastacije izgradnjom ove trase.
Potpuno je jasno da je struka ovdje omanula i da će trasa zbog klizišta trebati ići nešto sjevernije iznad Stare Čajkovice i Stare Knežice gdje je kamenito. U tom slučaju trasa mora ići uz Golubov kamen.
Jako vijedna i korisna informacija.
Još je to bolje zbog buke. Oni ispod trase uvjek imaju manju buku od onih poviše trase to je opće poznata činjenica.