„Prometne gužve možemo riješiti velikim i hrabrim generacijskim projektom, tunelom ispod grada. Kao gradonačelnica, tražit ću politički konsenzus gradske, županijske i državne vlasti i oporbe kako bi krenuli u realizaciju ovog projekta“, poručila je na konferenciji za medije kandidatkinja Centra za gradonačelnicu Viktorija Knežević.
Kako je istaknula, Dubrovnik ne bi bio to što jest da ga nisu obilježile i sagradile generacije ljudi koji su gledali unaprijed.
„Gotovo sve od čega danas Dubrovnik živi ostavile su nam generacije vizionara. Vrijeme je da i naša generacija ostavi nešto trajno iza sebe. Ne tako monumentalno poput starog grada, ali svakako projekt koji ćemo raditi više od jednog mandata i koji će trajno koristiti svima nama i onima koji će Grad činiti Gradom u budućnosti. Kao gradonačelnica, tražit ću politički konsenzus gradske, županijske i državne vlasti i oporbe kako bi krenuli u realizaciju ovog projekta“, najavila je.
Govoreći o dugoročnom rješavanju prometnih problema, Knežević je kazala da prijedlog već postoji, budući da su još od 80-ih godina urbanisti predvidjeli današnju situaciju i izradili projekt tunela u obliku slova Y ispod grada. „Nažalost, zbog ratnih zbivanja i loše ekonomske situacije taj projekt nikada nije realiziran. No, vremena su se promijenila. Dubrovnik je danas jedan od najbogatijih gradova u Hrvatskoj, ali još uvijek na ključnim pozicijama nema političare koji bi preuzeli odgovornost i proveli ovakav strateški projekt“, rekla je, podsjetivši da bi planirani tunel Y imao ulaz na Kantafigu, s dva izlaza – jedan na Pilama, a drugi iza Belvedera, dok bi jedan krak vodio prema Lapadu. Uz to, tunel bi bio povezan sa sustavom javnih garaža, što znači da bi se konačno riješio problem parkiranja i prometa u povijesnoj jezgri.
„Projekt tunela ispod grada, treba izvaditi iz ladice, revidirati i prilagoditi sadašnjim mogućnostima. I za taj projekt moramo biti svi, bez iznimke. Tehnologija gradnje je bitno napredovala pa bi tunel mogao biti izveden na nov i efikasniji način, što može utjecati na odabir trase i smanjiti troškove“, naglasila je.
Ključnim pitanjem Knežević smatra financiranje. Budući da Hrvatska izlazi iz kategorije “slabo razvijene regije” i ulazi u kategoriju “tranzicijskih zemalja”, EU fondovi će projekt sufinancirati sa 50-60 %, što je manje u odnosu na 85 %, s koliko je financiran Pelješki most.
„No, ovdje se postavlja i pitanje državne podrške. Dubrovnik godišnje u državni proračun uplati više od 300 milijuna eura po osnovi poreza. To je vrijednost Pelješkog mosta godišnje. Ako Dubrovnik svojim prihodima može financirati jedan takav projekt godišnje, zar nije vrijeme da se država jednom u povijesti oduži i Dubrovniku financiranjem ovog tunela?“, upitala je kandidatkinja, napominjući da je država u zadnje četiri godine financirala projekte poput riječke obilaznice s 190 milijuna eura.
„Ako može Rijeka, može i Dubrovnik. Vrijeme je da se o ovom projektu prestane govoriti kao o nečemu što je bilo u planu prije 40 godina. Vrijeme je da ga vratimo u fokus, prilagodimo današnjim uvjetima i krenemo u njegovu realizaciju. Dubrovnik zaslužuje dugoročno, održivo prometno rješenje. Vrijeme je da okrenemo Dubrovnik budućnosti“, zaključila je.
FOTO: Ilustracija