Grad Dubrovnik uvodi posebni prometni režim oko spomeničke jezgre, vozila poredana po bojama: ‘crvenima‘ zabranjen pristup, ‘zelenima‘ sve dostupno, kod Bogišićeva parka niče kružni tok.
Grad Dubrovnik prvi će u Hrvatskoj primijeniti novi Zakon o cestama kojim će omogućiti posebnu regulaciju prometa oko spomeničke jezgre. Cilj ove regulacije, kazao je gradonačelnik Franković na jutrošnjoj konferenciji za novinare jest smanjenje prometa oko povijesne jezgre.
„Ovo je prva ovakva odluka u Republici Hrvatske i ona je posljedično element napora gradske uprave da Vlada Republike Hrvatske izmjeni Zakon o sigurnosti prometa na cestama koji je u konačnici izmjenjen, a omogućeno je Gradu da u skladu sa smjernicama UNESCO-a smanji opterećenje prometa oko povijesne jezgre i smanji negativne utjecaje na kulturnu baštinu“, istaknuo je na početku predstavljanja gradonačelnik, dodajući da je važno da Odluka bude što životnija i kvalitetnija i da u budućnosti, nakon pune implementacije, doživljava što manje promjena.
Franković je pozvao sve građane i gospodarske subjekte da se uključe u javno savjetovanje sljedećih mjesec dana kako bi odluka o novoj regulaciji prometa bila što kvalitetnija.
U prijedlogu koji ide na savjetovanje promet je organiziran u nekoliko kategorija označenih bojama.
Kamperi i traktori su označeni crvenom bojom, a oni uopće neće smjeti ulaziti u zonu oko grada. Zeleno, prolazak bez ograničenja, bit će za policiju, hitne službe, javni gradski prijevoz. U plavo ulaze građani koji stanuju u zoni, u žutom su svi drugi koji imaju parking u zoni, u smeđoj zoni su gospodarstvenici, autobuseri i taksisti, korisnici bus webshopa za koje se ništa ne mijenja.
Za putnike koji dolaze u Dubrovik postavit će se LED ekrani koji će ih obavještavati o ovoj regulaciji na Mostu dr. Franja Tuđmana, na Dupcu, prije Ilijine glavice i kod javne garaže. Kod garaže izgradit će se kružni tok ispod Bogišićeva parka gdje će se moći okrenuti oni koji neovlašteno uđu u zonu ograničenja.
Cijeli sustav kontrolirat će kamere. Što se taksija tiče, oni koji imaju koncesiju i koriste stajališta u zoni, moći će ući na uže područje, kao i taksisti koji koriste stajališta Lučke uprave. Taksisti sa Zračne luke smjet će samo iskrcavati goste u zoni, a četvrta grupa taksista koja će smjeti ući u ovo područje bit će izabrana na temelju natječaja koji će raspisati Grad Dubrovnik nakon što studija Prometnog fakuteta u Zagrebu odredi njihov broj.
Goste koji dolaze prema zoni ograničenja na to će upozoravati i obavijest na Google mapsu.
Zupljani i Konavljani su svojim znojem i krvlju izgradili ovaj grad. Zupljani i Konavljani su obranili grad kad su “fetivi” Dubrovcani pobjegli devedesetih. Danas su pozutjeli i to samo ako plate. Frankovicu, ti tvoji su gori od onih “drugova” koji su cetrdesetih okupirali tudje kuce u gradu. bas me zanima sto ce ustav reci o ovome.
Bolje da ga nisi ni branio kad si planirao 30 godina nakon trazit korist.