Na 33. sjednici Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, koja je započela u Velikoj vijećnici u 10 sati, prisutno je 18 od 25 vijećnika, dok vijećnica Šepak sudjeluju u radu sjednice online. Na današnjem dnevnom redu nalazi se 19 točaka. Gradski vijećnici danas će raspravljati o Prijedlogu odluke o davanju u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika s mogućnošću kupnje, u svrhu rješavanja stambenog pitanja mladih i mladih obitelji, na području Grada Dubrovnika, Izvješću o radu gradonačelnika za razdoblje od 1. srpnja do 31. prosinca 2020. godine, Prijedlogu zaključka o davanju prethodne suglasnosti na tekst Odluke o groblju Dubac, kao i o Prijedlogu zaključka o smanjenju svih iznosa zakupnine za poslovne prostore u vlasništvu ili suvlasništvu Grada Dubrovnika za travanj, svibanj, lipanj i srpanj 2021. godine.
Prihvaćen je zapisnik s prethodne 36. sjednice.
Marko Potrebica predložio je toču o ukidanju statusa puta te točku dnevnog reda o prodaji dijela nekretnine u vlasništvu grada Dubrovnika.
Vijećnik Nikša Selmani (SJG) predložio je da se s dnevnog reda skinu točke dnevnog reda 5. i 7., koje se tiču groblja Dubac.
Selmani: Predloženi akt bi trebao nositi naziv odluka o upravljanju, uz sam prijedlog akta nije dostavljena dokumentacija po kojem je vidljivo da je Općina Župa odredila ove točke sukladno propisima. Uprava groblja je u roku od šest mjeseci morala uskladili odluku s pozitivnim propisima. Ako je to tako onda se toj odluci samo trebalo dodati groblje Dubac. Po zakonu na području jedne jedinice lokalne uprave može biti samo jedna uprava groblja. Predložena odluka ne bi bila prihvatljiva u najmanju ruku jer u njoj nisu navedena sva groblja na jedinici lokalne samouprave. Smatramo da je čl. 1 nezakonit. Članka 7. st 8 je neprihvatljiv jer uvodi pojam obiteljske grobnice, jer toga u zakonu jednostavno nema. Obitelj nema pravnu osobnost, to nije kolektivno pravo, već individualno pravo, dok idući članak širi pojam obitelji. U cijelom aktu se miješaju pojmovi grob, grobnica, i grobno mjesto.
Maro Kristić (MOST): Predlažemo da se dnevni red nadopuni Deklaracijom o zabrani projektiranja brze ceste Osojnik – zračna luka preko izvorišta Omble. Gradonačelnik se očitovao da Gradsko vijeće treba donijeti jednu ovakvu Deklaraciju. Ovo je od iznimne važnosti. Ostala nam je još jedna sjednica prije lokalnih izvora. Smatramo da bi se ova Deklaracija trebala danas naći na dnevnom redu.
Vijećnici su nisu prihvatili da se s dnevnog reda izostave točke 5. i 7., odnosno Prijedlog zaključka o davanju prethodne suglasnosti na tekst Odluke o groblju Dubac i Prijedlog odluke o povjeravanju obavljanja komunalnih djelatnosti unutar groblja Dubac.
Dnevni red je nadopunjen točkom ukidanju statusa puta u Mokošici koja će se razmatrati kao 20. točka. Točka o kupoprodaji dijela nekretnine u Gružu razmatrat će se kao 21. točka dnevnog reda. Dnevni je red je nadopunjen i točkom Prijedlog Izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja Grada Dubrovnika koja će se razmatrati kao 2. točka dnevnog reda. Usvojen i prijedlog o Deklaraciji protiv izgradnje dijela brze Ceste Osojnik – Zračna luka koja će se razmatrati kao posljednja točka dnevnog reda.
Dnevni red je usvojen.
Slijede vijećnička pitanja.
10:25 Željko Raguž (DUSTRA): Zaklada Blaga djela ima plemeniti cilj. Nekretnine i pokretnine su se ostavljale kako bi se mogli pomagati potrebiti. Valjda bi cilj same Zaklade bio, a to nije problem o jučer, da prikupi što više sredstava. Vrlo je čudno da prilikom svake objave natječaja od strane zaklade cijena nije prioritet. Grad je prisutan sa svojim predstavnicima u Upravnom vijeću, može li ovo promijeniti?
Gradonačelnik: 2017. zaklada nije bila u funkciji, prostori se nisu mogli davati na natječaj jer nije postajala Upravno vijeće i zaklada je nastavila djelovati. Zaklada ima program dostave hrane u kući u suradnji s domovima umirovljenika. Zaklada sufinancira i stipendije. Siguran sam da i ovaj dio treba uvažiti. No, smatram da se nekad manje moramo voditi cijenom, a više kvalitetom kad je pitanje davanja prostora u najam. Zaklada to može određivati.
Vijećnica Vučković Matić (HNS): Prvo pitanje se odnosi na Mokošicu, točnije na ruševno stanje Opskrbnog centra. Svaki dan se netko ozlijedi hodajući po centru, pogotovo po kišnom vremenu jer se sve skliže. I sinoć nas je opet zatreslo. Građani iz TUP-ova naselja su me pitali hoćete li odgovarati ako im se gradilište koje im se nalazi poviše glava odgovarati?
Gradonačelnik: Vjerujem da su stanovnici Mokošice zapamtili koliko HNS voli Mokošicu. Sve što se u osam godina mandata u Mokošici napravili je da ste piturali ogradu. Opskrbni centar je kompleksan problem. Grad je vlasnik 25 posto javnih površina unutar Opskrbnog centra. Curila je hidrantska voda, imamo urušenja na brojim dijelovima. Riješili smo imovinske probleme. Ušli smo u sustav Domouprave, koja je prije desetak dana završila sanaciju hidrantske mreže, koja sad funkcionira. I sad idemo u rješavanje drugih stvari. Što se tiče TUP-ovog naselja, priča o spremnosti grada. Sustav Civilne zaštite do nedavno nije postojao. Stanovnicima naselje poručujem da ćemo vidjeti je li gradilište adekvatno zaštićeno, ako nije izdat ćemo upozorenje i eventualno kaznu. Ovom prometnicom riješit ćemo problem pristupa Nuncijati.
Maro Kristić (MOST): Ne znam koliko često posjećujete Bogišićev park, no mnogi ga koriste kako bi se spustili u povijesnu jezgru. Podzidi i nekoliko čempresa su se nagnuli prema ulicama i svakodnevno prijete prolaznicima, a ulica je toliko popucala da voda ulazi u stambene prostore. Hoćete li to sanirati? Moje druge pitanje tiče se raspodjele poljoprivrednim zemljištem, odluka je donošena i u ovom vijeću. Pretpostavljam da su vijećnici dobili prijedlog grupe građana koji su naveli kriterije po kojem bi se zemljište trebalo dodjeljivati. Osim što imamo sve više ugroženih sugrađana koje bi ova zemlja mogla prehranjivati, navodi se i niz edukacija. Kada ćemo raspisat natječaj da dodjelu tog zemljišta.
Gradonačelnik: Odmah ćemo poslati Komunalno redarstvo i Vrtlar. Donijeli smo odluku koja je otišla na Županijsku skupštinu, a imali smo i intervenciju Sveučilišta vezano za zemljište u Brsečinama. Zamjenica Tepšić će u ponedjeljak primiti grupu građana o kojoj govorite. Prvi dio je malo kasnije, ali mislim da smo dobro napravili rješavajući pitanje Brsečina.
Dolores Lujić (MOST): Ima li Grad u planu urediti ulicu Posat? Odluku o paušalu privatnim iznajmljivačima trebalo bi urediti tako da se iznos uskladi s trenutnim stanjem.
Gradonačelnik: Vrtlar je napravio program koji će se uskoro početi realizirati, a to je uključen i Posat. Što se tiče paušala imali smo inicijativu. Postoji mogućnost da s ostalim jedincima uskladimo iznos paušala. Moj prijedlog je da se u 2021. uopće ne naplaćuje paušal. Ako se uskladimo to ćemo predložiti na posljednjoj sjednici.
Nikša Selmani(SJG): Građani kotara Pile-Kono poslali su nam pismo vezano uz parking kod hotela Imperijal i rampe koja je postavljena.
Gradonačelnik: Parking je bio dugo godina problem. Imamo dječji vrtić ali se to područje zloupotrebljavalo čime je bila ugrožena sigurnost svih. Odlučili smo se postaviti rampu i omogućili sugrađanima kartice pomoću kojih bi mogli taj parking koristiti. Građanima koji su se javili izdane kartice. Ako je netko zaboravio i previdio da postoji ta mogućnost, pozivamo im se da se jave i izdat ćemo im kartice. To se odnosi da one koje žive u tom području, kao i na one koji koriste vrtić.
10:51 Jadran Barač (SDP): Zadnji rebalans nije realno planira, niti je proračun za ovu godinu realno planiran. Možete li izvijestiti kako mislite korigirati rupu u proračunu? Prije tri godine su zaštitari postavili kamere i rampu i tjerali građane s jugoistočnog ulaza hotela Belveder. Gradonačelnik je tad stao u zaštitu građana. Ovih dana imamo sličnu situaciju na šetnici Nika i Meda Pucića. Vlasnik vile Elite je angažirao zaštitare koji građane vraćaju na dio šetnice na kojem stoji znak zabrane prolaska.
Gradonačelnik: Posljednih dana javno govorite da je grad bez bankrotom. U posljednjih godinu dana Grad nije ostvario značajnije prihode,izgubili smo oko 250 milijuna kuna prihoda, to je činjenica, ali sve su naše obveze podmirene. Grad normalno funkcionira i nastavit će tako funkcionirati. Ako ne znate pitajte. Stanje na gradskom računu u ovom trenutku je 28.5 milijuna kuna. U ovom trenutku ćete postaviti pitanje koje su naše obveze. Grad Dubrovnik danas imamo sustav elektronskog ovjeravanja svih računa. Svaki dan znamo kako funkcionira cijela priča. Toliko o bankrotu, gospodine Brač. Putem ovog sustava građani će uskoro moći svaki račun plaćen javnim novcem. Žao mi je što prije našeg mandata nisu knjiženje ceste. Imamo problem s vlasnicima na šetnici Nika i Meda Pucića, vlasnik nije vodio računa o svom vlasništvu. Komunalno redarstvo je izdalo akte, vlasnik je upoznat što mora učiniti.
Jadran Brač(SDP): Niste mi odgovorili na pitanja. Nisam govorio o sadašnjem stanju financija. Zašto niste zaštitili živote građana? Zašto se pustili šetnicu u uporabu? Trebali ste sve sanirati i onda to naplatiti vlasniku.
Vijećnica Čale Mratović: Gradonačelniče, zanima je li netko od članova vaše obitelji cijepljen preko reda. Drugo pitanje tiče se izvorišta Omble. Fekalne vode s Ivanice se procjeđuju u Omblu. Vlada namjerava sva tranzit usmjeriti preko Omble. Što se konkretno napravili kako bi se i preko granice usvojila zaštite Omble? Pijem vodu iz Palate, zanima me hoćete li i na ovom području proglasiti zonu sanitarne zaštite?
Franković: Javno sam se cijepio u svrhu promocije cjepiva. Pisali su nam da smo se cijepili vodom i vitaminima. Danas je situacija drugačija. Nitko od članova moje obitelji se nije cijepilo preko reda. Moj djed od 94 godine se prijavio u ordinaciji u Janjini i čeka svoj red, kao i moj otac koji se prijavio u Stonu. Do kraja ovoga tjedna na području od Konavala do Primorja bit će cijepljeno 2 tisuće naših sugrađana. Postigli smo sporazum o izgradnji kanalizacije i vodoopskrbe Ivanice. Cijevi su postavljanje. Cilj je Župu i Ivanicu spojili na sustav Grad Dubrovnika putem Aglomeracije. Inzistirali smo se paralelno radi kanalizacija na Ivanici. Sustav se trenutno projektira. Važno je da smo preduvjete osigurali. Pri kraju smo povezivanje zone Zatona, Gornjih sela i Elafita na sustav Omble. Poviše Plate ide državna cesta koja ugrožava izvorište. Ključ je spajanje na Omblu, isto je kad je i pitanju Župa. Najveće ugroze nam dolaze s područje od Ivanice prema Trebinju.
Čale Maratović: Drago mi da se cijela priča razvija. Vraćam se na dio međunarodnog ugovora koji se tiče donošenja sanitarnih zona Omble i BiH. Smatram to ključnim. Gradnja ide brzo, a akti se donose sporo. Molim da se maksimalno angažirate.
Tatjana Šimac Bonačić (SDP): Na mnoga moja pitanja dobivala sam afirmativne odgovorne, no pomaka u realizaciji nije bilo. Upozoravala sam na šetnicu od Solituda prema Mandraču kojom prolaze automobili i motori. Ona je izraubana. Tražila sam bolje obilježavanja pješačkog prijelaza u Ulici Iva Dulčića. To se nije napravilo. Moja treća primjedba se tiče parkinga za osobe s invaliditetom u Ulici Andrije Hebranga i tu je vaš odgovor bilo afirmativan. Sugrađanske su me zamolile da vas pitam o studentskim kreditima našim mladim sugrađanima. Neki studenti nisu mogli taj kredit ostvariti u banci iako su zadovoljili sve kriterije pred povjerenstvo. Jeste li možda razvili drugi oblik pomoći?
Gradonačelnik: Šetnicu u Solitudu ćemo vrlo brzo morati raskopati zbog Aglomeracije, pa će onda potom urediti i označiti, a zabranit ćemo i prometovanje automobilima, osim onih koji stanuju na tom području. Gdje god je moguće postavljamo parkirališna mjesta za osobe s invaliditetom. Imamo 30 do 40 zahtjeva za postavljanje pješačkih prijelaza, no moramo zadovoljiti određene kriterije. Nisam upoznat s informacijom vezano uz studentske kredite. Sagledat ćemo situaciju i vidjeti što se može učiniti.
Ivana Šepak (DUSTRA): Predstavnici Centra za mlade iznijeli su kritike na rad Savjeta mladih. Možemo li mi kao gradski vijećnici utjecati na rad Savjeta mladih? Možemo li raspustiti taj Savjet ako nismo zadovoljni njihovim radom. Mogu li mladi koji su izostavljeni iz Savjeta doprinijeti njegovom radu?
Gradonačelnik: Centar za mlade je izvrstan projekt. Tamo se već rađaju velike ideje. Želimo da Savjet mladih bude aktivniji. Poslat ćemo im dopis.
11:24 Vijećnik Marković (HRAST): Planira li grad osnovati rezervni fond za borbu protiv budućih katastrofa poput pandemija ili potresa? Mislim da bi bilo pametno promišljati na ovaj način. Dobio sam jednu poruku u kojoj se postavlja pitanje dokad će se ići u Trebinje za dozvolu za prelazak preko Čepikuća?
Gradonačelnik: U budućim vremenima treba voditi i o teškim vremenima poput ovoga. Treba novac čuvati sa strane. Moramo štedjeti kako bi u budućnosti imali dovoljno sredstava. Drago mi je što je Hrvatska na vrijeme postala članica EU. Zbog toga smo danas otporniji. Što se tiče, drugog pitanja, prvi put čujem da naši sugrađani moraju u Trebinje. Ispitat ću zašto je to tako. Želimo da naši sugrađani idu što je manje u susjedne zemlje. Svjesni smo povećanja broj zaraženih u Konavlima, koje se prelilo na Župu, pa onda i Grad. Postoji ozbiljan problem, koji se dogodio zbog neodgovornog ponašanja i privatnih okupljanja. Vrlo brzo će uslijediti nove mjere županijskog stožera umjerena na sprječavanje daljnje širenja zaraze.
Miho Obradović (HNS): Kad je započeti radovi na Lapadskoj obali i kako teče postupak izvlaštenja? Molim da mi predstavite hodogram aktivnosti priprema za sezonu?
Franković: Radovi će započeti za desetak dana. Ovaj projekt je projekt svih građana i politički opcija u Dubrovniku. Jedno izvlaštenje je završeno, a na posljednoj trasi imali smo žalbu. Vjerujem da će uskoro i to biti riješeno. Radi se malom broju kvadrata. Radovi će neometano početi i završiti. Grad Dubrovnik i ja smo maksimalno radili na reklaniranju grada. Ministar Butković mi je prije par minuta poslao poruku kako je ukinuta zabrana uplovljavanja brodova na kružnim putovanjima uz poštivanje svih zdravstvenih preporuka i protokola.
Miho Obradović (HNS): Mislim da su svi stanovnici u Dubrovnika suglasni oko projekta Lapadske obale. HNS nije protiv toga. Reklamiranje grada je pohvalno, ali mislim da nije dovoljno. Možda bi trebalo napraviti stručni stožer za pripremu sezone, koji bi mogao pomoći s pripremama, a treba voditi računa i o zdravstvenom stanju.
Marko Potrebica (HDZ): Gospođa iz Pile mi je poslala fotografiju da je propao dio rive u Pilama. Zabrinut sam kad vidim da ništa niste učinili za pripremu turističke sezone. Ne očekujem blistavu sezonu, no mislim da bi bilo važno da se utvrdi što se sve napravljeno. I kolega Obradović je dao prijedlog da se oformi novo tijelo.
Gradonačelnik: Imali smo štetu na mnogi kupalištima i to će se sanirati. Imamo Turističko vijeće TZ-a Grad Dubrovnik, u kojem sjede vrhunski stručnjacima. O svemu obavještavamo Skupštinu turističke zajednice, pa tako će biti i s markentiškom kapanju. U komunikaciji smo s brojnim avioprijevoznicima. Imamo neizvjesnosti u brojim europskim zemljama. Velika Britanja ima zabranu putovnja, otvaraju se tek u travnju. Hrvatska je trenutno treća u EU i to nam daje pravo da pričamo kako smo sigurna destinacija.
Određena je pauza za provjetravanje.
Na redu je 2. točka dnevnog reda Prijedlog Izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja Grada Dubrovnika.
Pročelnica Lončarić: U ponedjeljak smo dobili suglasnosti.
Maja Madirazza ispred tvrtke Urbos predstavila je konačni prijedlog UPU-a.
“Javila se potreba za restrikcijama. Zaprimljene primjedbe su bitno utjecala na konačni prijedlog. Društvo arhitekata i upravni odjeli su ozbiljno shvatili svoj posao. U odluci iz 2020. određeno je da se nedostatni revidiraju kako bi se omogućila umjerenija gradnja. Zaključkom gradonačelnika je utvrđen konačni prijedlog, županijskih zavod je dao svoje mišljenje. Naposljetku nadležno ministarstvo je pregledalo zakonitost suštinskih izmjena i dalo svoju suglasnost. U TT bloku uvedena je kompostana. Implementirane su zone o sanitarnoj zaštiti Omble. Azil za napuštene životinje je dio Plana. Prometnica do tvrđave Imperijal je ucrtana i time je omogućena rekonstrukcija postojeće prometnice. Najvažnije je reći da su odredbe restriktivnije po pitanju visine građevine, podzemnih etaža, koeficijenta iskorištenosti. Na ovaj način u ovoj prijelaznom periodu omogućit će se umjerenija gradnja. Pristiglo je 35 mišljenja i primjedbi. Pristignuti materijal predstavlja dobru polazišnu točnu za sveobuhvatne izmjene i dopune. Neke od primjedbi nisu bile predmet ovih izmjena i dopuna”.
Točka dnevnog reda je usvojena.
Na dnevnom redu je 3. točka dnevnog reda Prijedlog zaključka o prihvaćanju Izvješće o radu gradonačelnika za razdoblje od 1. srpnja do 31. prosinca 2020. godine.
Miho Obradović (HNS): Mislim da o ovome ne bi trebalo glasati. Ovo po meni nije izvješće gradonačelnika već gradske uprave. Čitajući izvješće naveden je niz projekata koji je bio u vašem predizbornom programu, po kojem su ti projekti već trebali biti završeni, a ovdje se navodi da su tijeku. Pročitao sam i izvješće da prvu polovicu 2019., kako bi usporedio. Cesta Most Franja Tuđman – Pobrežje – u jednoj godini je navedeni iznos PDV-om, a u drugoj bez. Kad je u pitanju Lapadska obala, zanima me imalo li ugovor po koje država financira 15 posto. Dom umirovljenika Gruž, u 2019. i 2020. navodi se isto. Sve mi izgleda kao copy paste.
12:26 Gradonačelnik: U posljednjih šest mjeseci završena je škola Montovjerna, ugovoren je projekt Aglomeracije, EU financira 85 troškova, a prijavljen je i ostatak od 15 posto. Uskoro ćete svjedočiti činjenica otvaranja radova na Lapadskoj obali. Ključ svakog projekta je dobivanje dozvola. Aktivirali smo priču oko ceste Tamarić, koja je zamrla u vašem mandatu. Žao mi je što niste spomenuli, da smo završili šetnicu Nika i Meda Pucića, na kojoj su radovi započeli 2013. Žao mi je što niste naveli da smo ishodovali dozvole za oborinsku odvodnju, kao i za sportsku dvoranu škole u Orašcu. Trebalo je riješiti pitanje stanara u Ulici Ilije Sarake, kao i dokumentacija i financiranje. Ministarstvo financija je dalo suglasnost za dom umirovljenika u Gružu, a banka je tražila dodatna pojašnjenja. I to riješeno prije pet dana. Izrađena je lokacijska dozvola za drugi doma. Rješavamo imovinsko-pravne probleme i vjerujemo da ćemo uskoro biti u mogućnosti ishodovati građevinsku dozvolu. Žao mi je što nismo uspjeli riješiti pitanje Azila za životinje, no usvojenim izmjenama UPU-a ćemo doći u poziciju ishodavanja dokumentacije. U trenutku raspisivanja natječaja odabire se najpovoljniji ponuditelj, onda nadzor i voditelj projekta. Projekt cesta Most – Pobrežje imao je određene manjkavosti, a to će vrlo skoro objasniti stručnjaci koji vode projekt. Bivši gradonačelnik je često određivao gdje će se kopati, koji će se izvođač odabrati. Svaki naš projekt će uskoro uz svu dokumentaciju i račune biti objavljen.
Miho Obradović (HNS): Jedina vaša isprika za četiri godine nerada je bivša gradska vlast. Dio je projekata obavljen. Želim vama i gosparu Potrebicu pokloniti nožice za presijecanje vrpci što će uslijediti u predizbornoj kampanji.
Gradonačelnik: Zahvaljujem vijećniku Obradoviću. Nožice su reprezent prilikom završetaka radova, odnosno budućih otvaranja projekata . Nosit ću vaše nožice i u idućem mandatu.
Potrebica (HDZ): Zahvaljujem na poklonu. Nožice su zaista lijepe. Ove nožice doživljavam kao vašu podršku za otvoranje i izgradnju Studentskog doma. Hvala vam na podrški koji ste davali tijekom cijelog projekta. Nismo službeno presijecali vrpcu na otvorenju Studentskog doma, no ako me gradonačelnik ubuduće pozove na rezanje vrpci, koristit ću ove nožice. Tkanina nije bila skroz crvena, već prema bordo kako bi podsijećala na boju Sveučilišta.
Rikard Rossetti (DUSTRA): Osvrnuo bi se na kučke i mačke, odnosno azil. Prijatelj koji živi u inozemstvu me pitao radimo li azil za područje cijele države? Imamo 42 tisuće stanovnika i pravimo azil za 350 kučaka i 50 mačaka. Možda ga planiramo upisati u Guinnessovu knjigu rekorda. Smatram da se azil treba napraviti, jer sramota na Žarkovića ne može ostati. Njegova vrijednost je 15 milijuna kuna, a trebao bi zapošljavati 35 osoba i na svakih 50 kučaka bi trebao doći novi zaposlenik. Dumovca nakon 60 dana uspavljuje pse, jer pucaju po šavovima. Htio bi napravimo manji i kvalitetniji azil.
Dolores Lujić (MOST): Na Žarkovici trenutno imamo oko 400 pasa.
12: 50 Franković: Mnogi naši turisti posjećuju azila na Žarkovici i on ostavlja dojam nebrige prema životinjama. Imamo 350 pasa. Gradit ćemo jedan od najvećih azila na svijetu po broju stanovnika, ali izgradimo azil za 50 pasa ništa nismo napravili. Znate koliko je problem bio pronalazak adekvatne lokacije. Zahvaljujući ideji vijećnika Kristića pronašli smo adekvatnu lokaciju, koja se ne vidi s odlagališta. Imali bi adekvatan azil, kako broj pasa u azilu bude padao, dio azila mogao bi postati i hotel za pse koji će koristiti naši sugrađani. Budući azil može biti mjesto posjeta učenika, kako bi se educirali. Imamo i puno mogućnosti turističkog razvoja ove priče. Nadajmo se da ćemo u budućnosti edukativno djelovati na sugrađane i da će manje sugrađana napuštati životinje. Grad neće prihvaćati životinje s područja Župe i Konavala. Danas je to situacija na Žarkovici, gdje su smještene životinje s cijelog dubrovačkog područja. I drugi moraju izgraditi azil. Mi izdvajamo milijunske iznose za hranu.
Vijećnica Vučković Matić (HNS): Tražila sam od župana Dobroslavića da se napravi azil. Grad je opterećen životinjama, ali nerealno je da svako manje mjesto ima svoj azil.
Rikard Rossetti (DUSTRA): Stalo mi je do kučaka, imao sam i sva dva kučka za koja sam se brinuo. Mislim da će nakon COVID-a doći do većeg broja napuštenih pasa. Mislim da i građane treba pitati žele li toliki azil jer se azil graditi novcima građana.
Čale-Mratović: Problem traje već godinama. Pacijentica mi je ispričala pokušaj udomljavanja psa sa Žarkovice. Tri puta je pokušala, na kraju je udomila psa iz Zagreba. I
Potrebica (HDZ): Trebamo uvijek istaknuti kako volimo životinje, da nas se ne bi optuživalo kako ne brinemo za životinje. Azil će nas koštati 10 milijun kuna godišnje.
Katarina Drošner (HDZ): Gradski kotar Pile-Kono promovira zaštitu i obnavljanje zelenih površina. Za svaki projekt moramo imati odgovarajući dokumentaciju. Izrađen je geodetski snimak i idejno rješenje za park u Pilama, uredit će park ispod platane u Pilama. U tijeku je nabava projektne dokumentacije za Park Gradac.
Jadran Barač (SDP): Ovo je predzadnja sjednica. Mislim da nećemo više imati priliku govoriti o rebalansu i proračunu za 2021. Gradonačelnik je danas izbacio stanje računa gradske uprave, što smatram promašenim. Stanje prihoda u siječnju 2021. je 15 milijuna kuna, a većina se odnosi na komunalnu naknadu. Gradonačelnik je istaknuo da je stanje 28 milijuna kuna. Volio bi znati strukturu tih prihoda. U ovoj godine se ne možemo više zadužiti, ispucali smo zakonski maksimum. Gospodarska aktivnost je na nuli i tako je vjerojatno ostati do kraj lipnja. No smatram da se trebaju informiraju građani o financijskom stanju.
Nikša Selmani (SJG): Neću se baviti krupnim stvarima, Točka 26. društveni centar Dubravica. Ta minijaturna montažna građevina se predstavlja kao društveni centar, čije je cijena 515 tisuća kuna, što je više od ukupnih sredstava za javne potrebe u kulturi. Zanima nas je li ovdje naveden PDV?
Gradonačelnik: Dobit ćete sve cijene i sve dokumente. Ne znam jesu li Srđevci ikad bili u Dubravici i znate li da se tamo glasa u obiteljskoj kući, kao i sve probleme koje imaju. Društveni centar na Dubravici značili mali objekt za potrebe druženja. Nema problem s cijenom niti jednog projekta. Ne opterećujem se tko će biti izvođač, to određuje javna nabava. U ovom izvješću ne postoji niti jedna stavka vezana uz financije koje bi se ja bojao. Jedva čeka puštanje online sustava u rad kako bi naši sugrađani mogli svaki dan vidjeti kako se troše gradski novci. Ne koristim gradski auto niti trošim gorivo na račun grada, ne znam jesam li deset ručkova pojeo, otkako sam postao saborski zastupnik avionske karte plaća Sabor, pa onda gledam usput obavit poslove za Grad. Gledam biti šparan jer tako i inače živim.
Čale-Maratović: Nije baš jasno što je napravljeno u proteklih šest mjeseci, jer se određeni projekti godinama provode. Ne piše cijena doma umirovljenika u Gružu. Nisam protiv, no smatram da to nije održivo, kad se uzme u obzir cijena. Pretpostavljam da je planirana visina Lapadske obale više nego sadašnja s obzirom na to da možemo u budućnosti očekivati podizanje razine mora. Projekt Aglomeracije je izuzetno vrijedan,ali i kompleksan. Spominje se da projekt pomoćnika u nastavi traje četiri godine. Zanima je otkad je započelo financiranje putem EU fondova, odnosno kad to pada nama na teret. Prema studiji održivosti turizma potrebno je odrediti najmanji broj, ali i najveći maksimalni broj. Laički smatram da problem nisu turisti koji noće u Dubrovniku, već oni s kruzera i izletnici. Kako će se taj broj određivati?
Franković: Pronašli smo način kako smanjiti troškove doma umirovljenika. To zemljište je Grad dobio s obvezom izgradnje doma umirovljenika. Napravili smo studiji, cijena je oko 15 milijuna kuna. Ključ je da Grad Dubrovnik mora osnovati javnu ustanovu. Hotel Gruž ne može upravljati domom. Budućim domovima u Gružu i ispod OB Dubrovnik upravljat će jedna ustanova. Cijena smještanja će biti relativno visoka, jer su operativni troškovi u startu veća, no bit će jeftinija od privatnih domova. Projekt Aglomeracije je počeo odavno, no bilo je pitanje hoće li Grad Dubrovnik odustati od toga. Najmanje tri puta su Hrvatske vode produljivale rok. Na početku mandata nismo imali riješen dovoljan postotak riješenih imovinsko-pravnih odnosa kao i smještaj postrojenja za preradu mulja. Prvotna lokacija je bila Libertasova remiza u Komolcu, no i taj smo problem riješili, a riješiti smo i imovinsko-pravne odnose. Kad dobijete sredstva sat počinje otkucavati unazad. Nije dovoljno samo potpisati ugovor, tek tad počinu problemi. Prijavili smo se na natječaj putem kojeg bi mogli dobiti i 25 posto sredstava koja nisu pokrivena. Ispitat ću sve vezano u pomoćnike u nastavi. Imamo napravljenu studiju kapacitet, no sad moramo izraditi studiju prihvatnog kapaciteta po UNESCO smjernica, zbog Plana upravljanja.
Tatjana Šimac Bonačić (SDP): Ovo je više izvješće o projektima. Mislim da ste trebali napraviti i uvod, u kojem ste trebali naglasiti čime ste pridali pozornost. Od 52 projekta većina je prepisano iz prethodnog izvješća. Mislim da bi bilo interesantnije da je izvješće napisano na drugačiji način. Neki dijelovi su dobro elaborirani i napisao je točno što je napravljeno. Ne vidimo ni izvješća unutarnje revizije kao ni koliko je rebalansa bilo. Bilo bi interesantno imati izvješće o provedbi plana gospodarenja otpadom.
Gradonačelnik: Svi projekti se ponavljaju, u nekim se dogodio pomak, a u nekima ne. Od lokacijske do građevinske dozvole postoji cijeli niz stvari koje treba napraviti. Mi smo dobili lokacijsku dozvolu za dom umirovljenika ispod OB Dubrovnik, a sad nam predstoji riješiti imovinsko-pravne odnose što rješavamo u suradnji s državom. Vlasnik će se financijski obeštetiti. Ovo je zapravo izvješće gradske uprave, ne samo gradonačelnika. Drago mi je da smo otvorili sustav i da se mogu pogledati izdane građevinske dozvole. Smatram da je uloga gradonačelnika rješavati komunalna pitanja, od važnosti za život naših sugrađana.
Maro Kristić (MOST): Kad pogledate predizborni program HDZ-a i ovo izvješće upravo to. No, nisu svi izvršeni. Puno toga i zbog krize nije moglo biti izvršeno u zadanim rokovima. Smeta mi nekonzistentnost po pitanju izvještavanja cijena projekta. Nekad je naveden PDV, nekad nije, što zbunjuje onoga tko izvješće čita. Neke iznosi dovode do konsternacije. Uređenje šetnice Nika i Meda Pucića iznosilo je 5.7 milijuna kuna. Projekt je 2013. pokrenut pa me zanima je li taj iznos potrošen u ovom mandatu. Zanima me zaštita građevinske jame u Solinskoj ulici. Jučer se na gradilištu u Mokošici dogodio odron. Zanima me li građevinska dozvola u Solinskoj formalno produžena ili je revizijom utvrđeno da nema problem?
13:47 Gradonačelnik: Mnogi od ovih projekata našli su se u predizbornim programima drugih kandidata jer se radi o potrebama naših sugrađana. Svako gradilište donosi istu zabrinutost građana, odmah se pale alarmi. Događaju se razne situacije, npr. podzemne vode, zbog koji su potrebna dodatna učvršćenja građevinskih jama. Po prijavi građana morali smo prijaviti gradilište u Mokošici građevinskoj inspekciji. Isto je s gradilištem u Solinskoj. Osnovni problem je bilo akt koji je izdan i kako je izdan. Građani su dijelom ljuti i na mene, što je i razumljivo. Produljenje građevinske dozvole je puka formalnost. Ako je upravno odjelu drugostupanjsko tijelo država, onda je jasno kako on financira. Danas smo riješili PPU-, a na idućoj sjednici nadam se da će riješiti GUP.
Tatjana Šimac Bonačić (SDP): Osvrnut ću se na dizala u zgradi Pred dvorom. Želim apelirati da se i u drugim prostorima u kojim se nalaze uredi gradske uprave o liftovima, poput zagrade u Ulici Ćira Carića.
Gradonačelnik: Nitko se na javnu nabavu za postavljanje lifta u ovu zgradu nije javio.
Izvješće o radu gradonačelnika je prihvaćeno.
Predsjednik Gradskog vijeća Marko Potrebica odredio je pauzu od 45 minuta do sat vremena.
14:53 Utvrđen je kvorum, nazočno je 20 vijećnika.
Na redu je 4. točka dnevnog reda Prijedlog statuta Grada Dubrovnika.
Dolores Lujić: Donijeli smo novi Statut koji je usklađen s izmjenama zakona. Gradsko vijeće će imati 21 člana, a gradonačelnik jednog zamjenika.
Točka dnevno reda je jednoglasno usvojena.
Na redu je 5. točka dnevnog reda Prijedlog odluke o davanju u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika s mogućnošću kupnje, u svrhu rješavanja stambenog pitanja mladih i mladih obitelji, na području Grada Dubrovnika.
Gradonačelnik: Pred vama se nalazi Prijedlog odluke o davanju u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika s mogućnošću kupnje, u svrhu rješavanja stambenog pitanja mladih i mladih obitelji, na području Grada Dubrovnika. Prethodno ste dobili sve suglasnosti koje su potrebne da bi se odluka mogla provesti. Smatram da je važno zadržati model od 10 godina najma te onda mogućnost kupnje. Mladi žele steći nekretninu na našem području. Grad neće zaraditi. Mjera ima socijalni karakter, jer se daje rok od 10 godina tijekom koje će mladi steći kreditnu sposobnost, kao i demografsku notu. Naš cilj je da ovom odlukom nikako ne ponovimo POS 1 i POS 2. Mnogi od tih stanova se ne našli na Njuškalo. I danas svjedočimo da se mnogi stanovi u POS-u dva daju najam, što znači da su stanovi dobili oni koji imaju. Moramo iznjedriti odluku, nije problem ako je ne donesemo na ovoj sjednici ali moramo pogoditi kriteriji. Grad Dubrovnik plaća mnogim mladim obiteljima subvencija za podstanarstvo. Grad je u 11 godina za to izdvojio 20 milijuna kuna. Dobili su ih najmodavci, a pri tom nismo riješili stambeno pitanje onih koji su koristili tu subvenciju. Sigurno je i to bila dobra mjera, ali ključ je rješavanje stambenog pitanja. Vjerujem da će se otvaranjem grada prema Pobrežju riješiti ovaj problem, barem relaksirati cijena stana. Moramo pokušati izbjeći moguće manipulacije. U drugu krugu smo se odlučili na podstanarske ugovor, iako smo u prvom krugu išli na to da nije potreban ugovor o najmu. Tu se javlja problem provjere. Moramo pronaći model u koji svi vjerujemo. Kolege u HNS-u su predlagali povjerenstvo za one koji ostaju ispod crte, no ovdje nemamo takvih. Moj prijedlog je bio da svi koji su predali dokumente za ovaj poziv da potpišu suglasnost i da se podaci objave jave, kako bi sud donosili svi građani.
Željko Raguž (DUSTRA): Odlično je inzistirate na konsenzusu jer to jako bitno. Koju god odluku da donesemo netko će se osjećati zakinutim. Smatram da je bodovanje po pitanju prebivanja nelogično je se kažnjavaju mlađi jer osoba od 25 godina dobiva po ovoj točki manje bodova nego osoba koja ima 35. Dobro je da postoji kriteriji za bodovanje statusa najmoprimca. Stan se može kupiti nakon 10 godina, no ako je netko s 25 godina s 35 će ga moći kupiti. U rok od 10 godina osoba je stasala, počela dobro zarađivati i može se dogoditi da on više nije primjer onoga tko bi trebao dobiti stan. Ovo su naše dobronamjerne kritike.
Gradonačelnik: Klasifikacija mladih je do 45 godina, uz to stanove mogu kupiti oni koji žive najmanje 7 godina u Dubrovniku, no nismo htjeli diskriminirati one koji od rođenje žive od Dubrovniku. Tu imamo klackalicu. Imamo mjeru kojom favoriziramo sugrađane, a s druge strane ne možemo reći onima koji su doselili da su nam manje bitni. Pokušavamo naći mjeru. Činjenica da će netko za 10 godina možda steći tri nekretnine, zbog toga ova mjera nije samo socijalna ili demografska, a taj će mu stan biti osnova da doprinosi zajednici. Imamo problem prevelike cijene kvadrata. Mi ne radimo socijalne stanove, već pokušavamo dati mladima priliku za rast. Bili bi sretni da nam netko nakon deset godina kaže meni ne treba kupiti stan. Mladi ne mogu laku doći do kredita, a negdje treba baciti sidro, a to onda u mnogim slučajevima nije Dubrovnik. Želimo da grad živi i raste, a danas smo ovdje kako bi izrazili ideje. Ova odluka nije socijalna.
Katarina Drošner (HDZ): Smatram ovaj projekt vitalnim za grad. Bodovat će broj članova obitelji i broj djece, kao i prema invaliditetu podnositelja ili člana obitelji. Mislilo se i na djecu s poteškoćama u razvoju pri bodovanju. Osobe s invaliditetom naječešće žive s obitelji, dok sam 12 posto živi samostalno, što govori o tome da ima moramo pomoći pri osamostaljenu. 12 stanova je prilagođeno, tj može se prilagoditi osobama s invaliditetom, kao i sami prilazi zgradama.
Ivana Brnin, predsjednica Povjerenstva: Bodovanje prema invaliditetu podnositelja ili člana obitelji kojima utvrđeni invaliditet se procjenjuje prema stupnju invaliditeta. Ako se radi o malodobnom djetetu s najvišem stupnjem invaliditeta ono na 15 bodova dobiva dodanih 12 bodova. Ovo stupnjevanje tražila je od nas i pravobraniteljica za osobe s invaliditetom. Jednako je i kod bodovanja za članove obitelji. Podnositelj zahtjeva dobiva 10 bodova, a ostali članovi 5. Ako je suprug podnositelj zahtjeva on dobiva 10, supruga 5, a dvoje malodobne djece 30 bodova, odnosno svako po 15 bodova. 12 stanova je moguće prenamijeniti za potrebe osoba s invaliditetom.
Tatjana Šimac Bonačić (SDP): S obzirom na to da se utvrđivanje invaliditeta određuje prema dva načina: stupnjevanjem i funkcionalnim oštećenjem, zanima me na koji će se način dobiti kategorizaciju djece?
Brnin: Prva sporna stvar o kojoj smo razgovarali s pravobraniteljicom je terminologija kao i dokumentacija kojom će dokazivati. Nije jednaka dokumentacija za djecu i za odrasle. Vodimo računa i o tome.
Vučković Matić (HNS): Sporno je da se djeca s poteškoćama ne kategoriziraju, odnosno da ime se ne dodjeljuju bodovi na način kao odraslima. Postoje kategorizacije kod djece s poteškoćama u razvoju.
Brnin: Stupnjevanje je u ukupnom zbroju.
Gradonačelnik: Ako sam dobro razumio, tražite da se 12 bodova diferencira, da se naprave dodatne kategorije po pitanju stupnja invaliditeta?
Miho Obradović (HNS): Mislim da ste jučer dobili novi dopis od pravobraniteljice u koje se navodi da preporuka nije usvojena. Molim da mi to pojasnite?
Gradonačelnik: Pravobraniteljica nam je poslala dopis, mi smo uskladili sve, pravobraniteljica se nije očitovala da bi se jučer nakon poziva medija dodatno očitovala. Dva puta smo je zvali, nije nam se javila. Prva smo jedinica koja radi ovakvo usklađenja.
Doršner (HDZ): Mi u Dubrovniku imamo 24 roditelja u statusu roditelja – njegovatelja.
Gradonačelnik: Nije pitanje hoćemo li nešto ili nećemo. Idemo složiti kriterije kako treba. Vjerujem da vijećnica Vučković-Matić ima prijedlog, implementiraj ga. Cap-cap-cap i idemo dalje.
Vučković Matić (HNS): Što se tiče ovog načina bodovanja, ono na ovaj način: stupnja invaliditeta plus automatskih 12 bodova dovodi u pitanje diskriminaciju odraslih osoba s invaliditetom. Pravobraniteljica je htjela da se ovo uskladi.
Gradonačelnik: Ne radimo zbrajanje bodova, uskladit ćemo.
Barač (SDP): Glavni problem je cijena kvadrata, a ne manjak kvadrata. Grad je uložio velika javna sredstva, a onda dolazimo u poziciju da će nakon 10 godina netko stan otkupiti, a možda će do tad imati deset stanova u vlasništvu. Grad će nakon 10 godina izgubiti ključni kapacitet za stambeno zbrinjavanje mladih. Grad se zadužio za 38 odnosno s kamatama 42 milijuna kuna, a onda ćemo to nekom prodati za 1350 eura po kvadrata. Grad je kupovao nekretnine, za 6 milijuna kuna 91 kvadrat, onda 67 metara poslovnog prostora za 20 tisuća eura po kvadratu. Ovo morati biti socijalna mjera, a kad korisnik izgubi imovinski status, stan se daje drugome u potrebi.
Potrebica (HDZ): Ovo je vjetar u leđa mladih ljudima. Radi se o drugom modelu. Donijeli smo političku odluku o gradnju stanova za mlade. Model nije upitan, on se danas ne može promijeniti. U gradu je bilo socijalnih stanova, no ovo nije taj.
Barač (SDP): Netko će možda ta pet godina steći drugi nekretninu, a ovi stanovi će se naći na stranicama za iznajmljivanje. Kad netko stekne vlasništvo, on s tim može raditi što hoće. Ne mora se nužno stan otkupiti nakon 10 godina.
Gradonačelnik: Ne znam jeste li odluku pročitali, ali u njoj stoji da ste u najmu 10 godina i onda je kupujete, ali sljedećih 10 godina ne smijete s njome trgovati. Možemo navesti da ako nakon 10 godina steknete nekretninu stan ne možete kupiti.
Barač (SDP): Poznata je snalažljivost naših ljudi i prebacivanje nekretnina na druge osobe. Mislim da se time opet problem ne bi riješio.
Franković: Stan sam kupio prije 10 godina, imamo relativno dobra primanja, ali nisam uspio steći drugu nekretninu. Kad mi stavimo klauzulu u ugovor mi se zaštitili. Stavimo još klauzulu da ne može otkupiti stan ako unutar tih 10 godina steknete nekretninu.
Potrebica: 267 obitelji prima subvenciju za podstanarstvo. Dio ljudi koji su se javili na natječaj POS 1 i POS 2 su moralne nakaze. Moj je prijatelj nije dobio POS, ali je na kraju iznajmio jedna od tih stanova. Ako napravimo dobar pravilnik 43 obitelji će dočekati penziju u jednom od ovih stanova.
Maslać (HDZ): Počeli smo mijenjati neke uvjete, pa se pitam bi li bilo dobro da ovu odluku ostavimo za iduću točku, jer se u bitnome mijenjaju uvjeti. Što ako netko naslijedi 1/17 nekretnine?
Gradonačelnik: Ja mislim da je važno da mi danas ovo raspravimo, da istjeramo stvari. Mi smo sazivali klubove vijećnika, ali nikad nismo imali ovako konstruktivnu raspravu. Ovo nije sveto pismo, sve je podložno promjenama. Može sazvati sjednicu i za pet dana na kojoj će biti samo jedna točka.Moj prijedlog je raspravu vodimo tako da za govornicom iznosimo konkretne prijedloge.
Barač (SDP): Promašeno je da odbacivati da će netko možda postati za 10 godina Bil Gates, ili da će možda postati još siromašniji. Ne bi otuđivao stanove, jer tako gubimo kapacitet da nekome drugome pomognemo.
Selmani (SJG): Htio bih pohvaliti Grad jer je ovdje zadržana demokratska razina. Ovo je socijalno, ekonomsko i demografsko pitanje. Sudjelovao sam na svim sastancima. Mi se ne može složiti s konceptom stambenih potreba mladih. Svrha je zadovoljavanje stambenih potreba mladih, što po našem znači siguran i adekvatan stambeni prostor, a ne potreba za stjecanjem imovine. Ovo je demografski problem, a na to Srđ je Grad stalo ukazuje, zašto što ako grad poveća stambeni fond, grad će moći demografski držati grad pod kontrolom. Republika je svu politiku imala u svojim rukama jer su imali nekretnine u svojim rukama. Ako mi svakih 5, 10 godina dajemo imovinu, događat će nam se novi socijalni problemi. Gradovi u Europi povećavaju stambeni fond, što je strateški mnogo bolje. Kad imate veliki stambeni fond, možete davati stanove recimo liječnicima, odnosno kadrovima koji nedostaju.
Čale Mratović (Nezavisna): Ja se u potpunosti slažem s kolegom Selmanijem. Moramo imati na umu da su te stanove financirali koji nisu imali sreću da dobiju te stanove. Mislim da nije dobro da kroz ovu mjeru povećavamo stambenu nejednakost. Nisam našla u pravilniku što s onim koji ne žele otkupiti stan?
Ivana Brnin (predalgatelj): Ova se odluka nije izrađivala prema nečijim osobnim željama niti idejama, prije samog nacrta cijeli radni tim je gledao odluke po svijetu i drugdje. Važno je poštivanje pozitivnih propisa RH. AKo imate neku ideju onda molim i konkretno rješenje kako to u konačnici provesti.
Selmani: Vani postoji taj model, međutim to rade ljudi koji žive u takvim stanovima i koji su s višom platežnom moći ali to samo zato jer to njihova zajednica može napraviti. Ovaj koncept će dovesti do toga da se smanjuju cijene kvadrata, cijena drugih mora padati, ovo nije samo socijalna mjera ona je i demografska. Ja sam tek na ovoj sjednici saznao da mi nemamo opciju mijenjati model.
Čale Mratović: Jesam li dobro razumjela da ne dolazi u obzir da se stanovi ne bi otkupljivali, moje je prijedlog da se ne otkupljuju nakon 10 godina već nakon 20 godina?
Potrebica: Model je onaj koji smo proklamirali i koji smo iznijeli pred dubrovačku javnost, to je model iza kojega stojimo. Model koji rezultira otkup stanova. Da bismo bili sigurno da neće biti kao s POS stanovima uvjet je da moraju biti u tome stanu.
16:08 Selmani: Moja grupacija će vrlo teško prihvatiti taj konsenzus, mi se ne slažemo s konceptom. Ljudi nemaju ugovor da su bili u podstanarskom statusu. Pitanje fiskne najamnine nije u skladu sa sustavom bodovanja.
Potrebica: Do sada taj obitelj kolega Selmani za koju se zauzimate, a za koju sam vam rekao da bi trebali dobiti stan. 1500 kuna najamnina za novi stan je dobitak na lotu, 267 familija sada dobiva 1500 kuna poticaja, imamo 43 stana i 267 onih koji će se javiti na natječaj. Nemamo 1000 stanova, i ovo je izuzetno socijalni model.
Kristić: Drago mi je da ćemo odgoditi donošenje ove odluke. Svakako je dobro da ćemo još ovaj put raspraviti. Za mene u ovoj odluci nije dvojbeno da su uvršteno vrlo snažni elemnti socijalne pravde. Poticajna stanogradnja je potpuno nešto drugo, stambeno zbrinjavanje socijalnih skupina je druga kategorija i ti stanovi su u vlasništvu neke institucije. Ako ste pažljivo pročitali mišljenje niti jedna od njih nam nije rekla da mi možemo utvrditi da će biti 1500 eura kvadrat. Dakle to ne mora značiti da moramo odustati od modela, ali ja bih svakako odustao od formulacije da ih nudimo po 1500 eura. Definitvno ovdje nismo dobili potvrdu nadležnih institucija. Ovdje se kaže da se ne može prijaviti za stan osoba starija od 46 godina, za 10 godina će ona imati 56 godina i imati će određene probleme za dizanje kredita kasnije zbog godina. Najamnina od 1500 kuna ne bi trebala biti ista ako se površine stanova razlikuju.
Brnin: Nije važno da podnositelj ugovora bude osoba koja je potpisala ugovor. Svejedno je je li suprug ili supruga. Što se tiče mišljenja koje smo zaprimili, kada se izrađivao cijeli nacrt ove odluke naravo da smo kontaktirali sve nadležne institucije. Ministarstvo financija je usmeno dalo svoju potvrdu, mi smo jasno tražili mišljenje na cijenu, cijena najma, otkupa…Ministarstvo nije na kraju razrađivalo cijenu, nitko nije imao ništa sporno oko cijene. Intencija je da osoba u trenutku potpisivanja zna cijenu najma i cijenu otkupa.
Kristić: Prvim odgovorom ste rješili dvojbu po pitanju podizanja kredita, jer će onda obitelj dati mlađeg člana. Za drugi dio zadržimo ipak malo rezervu, jer se Ministarstvo nije eksplicitno očitovalo. Ne bih utvrdio tu cijenu, ostavio bih malo oprezniju formulaciju.
Čale Mratović: Ne znam jesam li vas dobro razumjela, spomenuli ste podstanarstvo u obitelji, netko tko nema novca da bi bio u podstanarstvu, živi sa svojom obitelji ne može se prijaviti na ovaj natječaj.
Brnin: Ako ja i moj suprug i moje dijete kod roditelja u podstanarstvu, i ako se mi kao jedna mlada obitelj izdvajamo, ugovor je mogao biti na mojoj majci.
Čale Mratović: Koja je logika da smo ove naše mlade građane koji trebaju stambeno rješavanje onemogučili, nisu podstanari zato što nemaju para da budu podstanari, ali nisu ni socijalni slučajevi.
Gradonačelnik: Slažem se s vama, možemo uvesti i tu kategoriju, kažete nemaju para da plaćaju, zato je Grad tu kojima 276 ljudi plaćaju podstanarstvo. Možemo uvesti i ovu novu kategoriju, mi smo to razrađivali već. Teško je to kontrolirati, tu nećemo moći biti sto posto sigurni jesmo li pogodili. Ponavljam, možemo, ali ne znam koliko je to pametno.
16:26 Šimac Bonačić: Svi moji prethodnici, svima je cilj pomoći u ovoj priči. Stambena politika u Dubrovniku je gorući problem, imamo i stambene potrebe branitelja završiti. Imamo mi još i deficitarna zanimanja. Složila bih se s prethodncima. Vrlo je teško napraviti pravičan kriterij. Ovako ispada oni koji nemaju ništa, a imaju novca za plaćanje podstanarstva i mogu aplicirati. S druge strane oni koji su u obitelji, koji nemaju novca za podstanarstvo, oni nemaju pravo prijaviti se. Osvrnula bih se na članak 8 stavak 4, mislim da je period od 15 godina dug. Moram prenijeti ono što su me molili sugrađani, kazali su kako su javnobilježničke ovjere 2000 kuna, ako se idemo prijavljivati puno nam znači ako bi tu grad participirao. Osvrnula bih se na članak 11, to je dobro da damo djeci/osobama s poteškoćama s invaliditetom, imamo stupnjevanje ovdje, ovo kako je sada napisano nije jasno.
Gradonačelnik: Želio bih pročitati jedan članak koji je bio prije u odluci. Tu se radi o osobama koje žive u obitelji. Neto korisna površina dokazuje se aktom o gradnji…To je bio jedan okvir, možda je ovo put na koji se trebamo vratiti. To su oni koji stanuju u neodgovarajućem stanu s obitelji. Kada žive u nekom kućanstvu onda moraju dokazati koliko je to kvadrata.
Čale Mratović: To zapravo ima smisla.
Kristić: I ja sam htio dati potporu ovakvom razmišljanju.
Dolores Lujić: Što god stavimo na papir podložno je manipulacijama, uvijek postoji neki model da se to zaobiđe. Treba provjeriti prijavu prebivališta, također treba uzeti u obzir je li kuća djeljiva.
16:38 Puljizević: Pravilnikom minimalnih tehničkih uvjeta kod POS-a, moj prijedlog je da se promijeni članak 8 stavak 3 koji govori o vrijednosti nekretnina i pokretnina.
Maslać: Ne sjećam se kada je bila neka točka dnenvog reda da se ovoliko ljudi javilo. U početku su ovu ideju svi smatrali vrlo upitnom i govorili su da nije dobra, međutim postigli se efekt. Tu prije svega moram reći da ste s ovim projektom pomogli i braniteljima. Što se tiče samog POS-a, imamo dva različita pristupa, model najma i model kupnje. Ne zaboravimo mentalitet naših ljudi i posjedovanja nekretnine. Ako želimo da ljudi dolaze ne možemo ih svesti na najam.
Terezina Orlić: Moram iskazati veliko zadovoljstvo da smo se angažirali oko ove točke dnevnog reda. Ono što je nas izrazito smetalo u ovome pravilniku, to su dvije stavri. Činjenica jest da mladi ljudi zadnjih godina žive s roditeljima, a također na crno su u najmu. Ovaj dio koji živi s roditeljima, poznajem ljude koji žive i u 65 kvadrata s roditeljima. Pravilniku se oprezno pristupilo, mislim da se previše dokumentiralo, ako netko želi zloupotrijebiti oni će to i učiniti. U pravilnik treba vratiti ono o čemu ste već na piočetku i govorili.Na kraju koliko nas košta metar kvadratni ove izgradnje?
Miho Obradović: Evo ja ću vam reći, kada vladajući neće, ja sam izračuno da je to oko 2300 do 2400 eura. Sa svime se slažem s vama. Mislim da bi bilo dobro nakon 10 godina provjeriti imovinu. Tim ljudima koji žive s roditeljima možda nemaju 4000-5000 kuna, ali će imat 1500 kuna nemojmo ih odmah izbaciti. Naš prijedlog je bio za ljude koji su ostali ispod crte, da onih 10 prvih ispod crte bude kontrolni mehanizam. Što je s firmama, ja na firmu mogu imati stan, a ne na sebi. Moj prijedlog da po svome računu ne bude na današnji datum nego da bude malo duži period obuhvaćen.
Gradonačelnik: Ja sam sve detaljno zapisao što ste rekli, idući tjedan ćemo ući detaljno u sve i provjeriti što je realno, a što ne. Što se tiče cijene, Grad je kupio od Ministarstva, a nije gradio. Ukupan broj stanova se znalo da će zadovoljiti braniteljsku populaciju. U konačnici grad je već jedan dio gradskih stanova prodao braniteljima. Puno je lakše graditi stanove bilo gdje u Hrvatskoj nego u Dubrovniku. U konačnici hvala svima na konstruktivnim prijedlozima.
Maslać: Replicirao bih Obradoviću, za ljude koji nemaju ugovor, ali su bili u najmu, oni moraju shvatiti da su sudjelovali u varanju države. To će se onda dalje produžiti.
Obradović: Kolega Maslać, ja shvaćam da netko nije htio plaćati 10 posto, ali ne možete reći da netko tko živi kod roditelja vara državu.
Maslać: Ako bi sada provjerili u Poreznoj upravi vidjeli bismo da je porastao broj ugovora o najmu.
Gradonačelnik: Pogledao sam ugovor s ministarstvom, kupili smo 3200 metara kvadratnih i platili smo to 38 milijuna, evo neka se i to zna.
Slijedi pauza od 10 minuta radi provjetravanja prostorije.
17:22 Marković: Pohvalio bih ovu demokratsku raspravu i demografsku politiku koju grad očito osjeća i volio bih da nastavi. Kada bih govorio o ovoj odluci mislim da ne bih ništa dodao. Moj jedan apel za dalje, onima koji dolaze u sljedećem sazivu, poziv svima da bolje i kvalitetnije promišljamo o demografskoj politici. Pozivam one koji će doći da od sezone izdvojimo određeni postotak sredstava za mlade obitelji da mogu kvalitetno živjeti na prostoru grada.
Bogdanović: Odmah ću reći da uistinu pozdravljam oživljavanje rada na određenoj stambenoj politici koja je zadnjih 30 godina potpuno zanemarena u Hrvatskoj. Nažalost nije ovdje danas naglašeno da je ovo odluka da se odnosi na ovu zgradu, za očekivati je da će na iskustvima ove procedure biti slične koje će se popravljati i dorađivati. Mislim da bi bilo dobro da Grad pokrene sustavno bavljenje stambenog zbrinjavanja ljudi. Koliko smo neuspješni vidimo po braniteljima. Ne bih se složio da ovdje treba biti cenzus, neki ljudi razmišljaju drugačije. Ja vam želim sreću u što pravednijoj podjeli. Mislim da je vrlo važno imati oređeni broj stanova za iznajmljivanje.
Ivana Brnin (predstavnica predlagatelja): Htjela bih istaknuti dvije stvari, prva je vezana uz izlaganje vijećnika Bogdanovića, dubrovačka stanogradnja se ne odnosi samo na prijedlog ove odluke, paralelno je napravljen nacrt odluke 30X30, to su drugi kriteriji gdje bi se dodjeljivala za kupnju stana ili zemljišta ili dogradnju kuće. Vezano za vrijednost pokretnina, prema prvom prijedlogu iznos je bio 220 tisuća kuna, putem javnog savjetovanja dobili smo više sličnih komentara da treba povećati iznos jer na taj način diskriminiramo štediše, onda je iznos vraćen na 300 tisuća kuna.
Šimac Bonačić: Kad se govorilo o potrebama raznoraznih potreba, spomenuli ste branitelje kolega Bogdanović i da je dugo godina prošlo i da bi mi kao grad trebali rješavati to, ispravila bih kako je grad rješavao tu problematiku.
Gradonačelnik: Zahvaljujem svima na konstruktivnoj raspravi, obraditi ćemo ih i poslati ih svim vijećnicama i vijećnicima. Ukoliko imate još prijedloga molim da pošaljete pisano, i onda na sljedećem vijeću to možemo usvojiti. Sada povlačim ovu točku dnenvog reda.
17:36 Slijedi 6. točka dnevnog reda Prijedlog zaključka o davanju prethodne suglasnosti na tekst Odluke o groblju Dubac.
Objedinjene su tri točke dnevnog reda: Prijedlog zaključka o davanju prethodne suglasnosti na tekst Odluke o groblju Dubac, Prijedlog odluka o zajedničkom obavljanju komunalnih djelatnosti i Prijedlog odluke o povjeravanju obavljanja komunalnih djelatnosti unutar groblja Dubac.
Pročelnik Zlatko Uršić: Groblje Dubac je izgrađeno sa 76 posto sredstava od strane Grada Dubrovnika i građani u tolikom postotku imaju pravo korištenja grobnica. Ne znam zašto bi trebao članak 1 biti nezakonit, on u principu sadrži sve ono što odluka o grobljima mora sadržavati. Sam zakon o grobljima ima 22 članka, više ima članaka ova naša odluka. Provedeno je javno savjetovanje i nije bilo primjedbi na ovu odluku. Odluka o zajedničkom obavljanju komunalnih djelatnosti, to je jedinstveno u našoj državi.
Selmani: Mislim da naša “pedanterija” stvara kontraefekat. Ukratko ću reći četiri osnove gdje ne možemo biti zadovoljni. Sami ste primijetili neke od njih i one su po nama bitne. Važno je reći, mi smatramo da postoji nezakonit dio te odluke, a to je da može biti više uprava groblja na jedinici lokalne samouprave, moguća je samo jedna. Groblje Dubac je isključivo valsništvo Općine Župe dubrovačke i ako želimo razgovarati o groblju moramo ići u Župu. Građani su dva puta platili to sve, prvo izgradnju, a onda sutra i grobno mjesto. Mislimo da je odluka nedoročena i u jednom dijelu nezakonita.
Pročelnik Uršić: Vrlo radu ću prihvatiti vaše sugestije i pročitati što ste pripremili. Više upravitelja groblja, ako bi gramatički čitali znači da bi svakim grobljem mogla upravljati druga pravna osoba što naravno nije svrsishodno. Groblje Dubac je posebno u smislu da je financirano i da se ukapaju iz dvije jedinice samouprave, nema tu sudske prakse. Ne postoji takvo što u Hrvatskoj.
Potrebica: Dogovori se rade u prijateljska vremena, a ugovori se pišu i u neka druga vremena. Uložili smo 76 posto novaca, a dobit ćemo 49 posto upravljačkih prava. Koji su mehanizmi kontrole Grada za 10 godina? Previše novaca, a premalo upravljačkih prava. Ja na takav dogovor 2006. ne bih pristao.
Pročelnik: Jedan dio ovih odnosa riješit će se ugovorima, upravljačka prava, 51 posto je u vlasništvu Općine Župa, Nadzorni odbor ima pet članova, 3 daje Župa, dva daje Grad. Mehanizam je takav da gradonačelnik odnosno Grad može pravovremeno reagirati. Ova uslužna komunalna djelantost ukopa i kremacije u principu se ovdje odnosi na ukop i ispraćaj.
17:59 Kristić: Zašto baš sada donosimo ove odluke jer realizacija nije pri kraju? Koliko će koštati grobno mjesto, je li točno da će to biti od 35 tisuća kuna bez PDV-a?
Pročelnik: Ja ne znam jesu li vijećnici vidjeli kada se pozvalo građane na iskazivanje interesa. Ove godine se mislilo krenuti s dodjelom mjesta na korištenje.
Prihvaćene su 6.,7. i 8. točke dnevnog reda.
Slijedi 9. točka dnenvog reda – Prijedlog odluke o dopuni Odluke o dodjeli potpora za zapošljavanje pripravnika – točka je jednoglasno usvojena.
Točka 10 – Prijedlog odluka o kriterijima za financiranje Javne vatrogasne postrojbe Grada Dubrovnika u 2021. godini – usvojena.
Točka 11 – Prijedlog zaključka o djelomičnom oslobađanju od plaćanja komunalnog doprinosa.
Selmani: Ovo je oslobađanje komunalnog doprinosa, ima i još jedna čestica zemlje. Molio bih objašnjenje.
Pročelnik: Mislim da je sve uredu. Ne provjeravam sve akte, ali mislim da kolegice inače naprave sve kako treba.
Gradonačelnik: Povući ćemo ovu točku i staviti ćemo na sljedeće vijeće.
Točka 12 – Prijedlog zaključka o osnivanju Povjerenstva za ocjenjivanje programa, projekata i manifestacija iz područja socijalne i zdravstvene skrbi za 2021. godinu.
Šimac Bonačić: Povjerenstvo je neovisno tijelo i osobe koje se stavljau u povjerenstava bi trebali biti stručnjaci. Biti ću suzdržana ovdje. Nisam sigurna da su ovoe osobe stručnjaci u području socijalne i zdravstvene skrbi.
Točka je usvojena.
Slijedi 13. točka dnenvog reda – Prijedlog zaključka o davanju prethodne suglasnosti na Program vijeća za prevenciju kriminaliteta i narušavanja javnog reda i mira na području Grada Dubrovnika za razdoblje od 2021 -2023.
18:11 Čale Mratović: Naglasila bih nekoliko momenata. U 2020. imali smo broj liječenih osoba veći nego u prethodnoj, zabilježen je porast alkoholizma, patološkog kockanja, a može se oćekivati i porast obiteljskog nasilja. Imam primjedbe na tekstualni dio. Droga i opijati su pogrešno napisani. Što se ovdje mislilo pod analizom, bilo bi dobro to definirati. Mislilm da bi bilo dobro da se uvrsti i ovisnost o igricama i elektroničkim medijima.
Selmani: Obzirom da je bilo nekoliko slučajeva baš u gradskoj jezgri, zanima me ovo vezano uz sustav video nadzora. Kako se snimaju ulazi s Pila, Ploča, postoji li neki znak da je prostor pod video nadzorom? Na koji način ljudi mogu doći do podataka da su bili snimljeni, kome se građani mogu obratiti?
Šimac Bonačić: Kod analize postojećeg stanja vidljivo je po ovome izvješću da je video nadzor urodio plodom. Znam da se pazilo da to bude zakonski provedeno. Ovo govori da je dosadašnji rad vijeća dobar. Što se tiče maloljetničke prevencije, vidimo najavu aktivnosti. Tu je odličan program, Grad i mladi skupa. Kakav je protokol oko zabrane alkohola na javnim mjestima, zabrane izlaska mlađe djece…Koliko često inspekcija ili nekakav nadzor izlaze na teren. Moram spomenuti obzirom da se radi i o povećanju nasilja, založit ću se za uvođenje građanskg odgoja. Vjerujem u sastav i da će tu biti rezultata.
Čale Mratović: Meni bi trebalo biti svejedno hoćete li ovakav dokument pustiti s greškama, zamolila bih da pojam opijata zamijenite s opojno sredstvo.
Pročelnik Đivo Brčić: Iskreno ne mogu vam viječniće Selmani odgovoriti na vaše prvo pitanje jer to nije u mojoj nadležnosti. Što se tiče snimki i zapisa, policija ima pristup tim snimkama i prema protokolu se može pristupiti tim snimkama. Na programu su surađivali svi, od doktora do predstavnika Centra za socijalnu skrb. Što se tiče prijedloga vijećnice Čale Mratović savjetovat ćemo se s predstavnicima u vijeću i naravno iskorigirati to.
Točka je usvojena.
Slijedi 14. točka Dnenvog reda – Prijedlog zaključka o prihvaćanju teksta Ugovora o ustupanju javnih parkirališnih površina za organizaciju javnih parkirališta u 2021. godini s društvom Sanitat Dubrovnik d.o.o.
Selmani: Još 2018. inicirao sam sastanak s gradonačelnikom, koji je zapisao sve u jednu bilježnicu i ostalo je u njoj. Međutim dobio sam pismo koje puno bolje objašnjava cijelu situaciju.
Selmani je pročitao pismo Udruge Korisnika Parkirališnih Usluga.
Točka je usvojena.
18:33 Slijedi 15. točka – Prijedlog zaključka o oslobađanju od plaćanja zakupnine za korištenje javnim površinama Grada Dubrovnika sve zakupce u kategoriji stolovi i stolice ispred ugostiteljskih objekata, kao i zakupce u kategoriji kiosci za pružanje ugostiteljskih usluga, u razdoblju od 1. travnja 2021. do 31. srpnja 2021. godine.
Gradonačelnik: Svjedoci smo činjenice da sadašnja odluka ističe 1. travnja, istovremeno je na sanzi svojevrsni lockdown i uz činjenicu da će se britansko tržite otvoriti sredinom svibnja. Namjerno nismo predlagali razdoblje nakon srpnja jer to ne bi bilo politički korektno jer dolaze izbori. Moje promišljanje da to ide u smejru prošlogodišnje odluke međutim ostavljam novom gradskom vijeću da o tome donosi odluke.
Obradović: Slažem s ovom odlukom i podržavam je iako mi malo izgleda kao da smo se predali i da neće biti baš ništa prometa i turista.
Gradonačelnik: Nismo se predali, sigurni smo da će situacija biti puno bolja. Drago mi je da Europska komisija razmišlja o putovanjima unutar EU. Sutra imamo sastanak stožera da nam se prezentiraju brojke zaraženih, situacija nije dobra u ovome trenutku, “požar” iz Konavala nam se prelio prema Župi i Gradu. Brojka hospitaliziranih nam raste, situacija nam se evidentno pogoršava. Moramo donositi odluke, sigurno neće biti popularne. Ostaje nam da vidimo eventualne strože mjere na 10 dana kako bi to smanjili. Treba riješiti priču. Nikome od nas ne odgovara da djeca ne idu u školu, ali ako je to jedino rješenje onda to moramo napraviti. Vjerujem da će se situacija popraviti.
Potrebica: Znam da su izbori, vidim neke aktere koje su ugostitelji i planiraju izaći na izbore i to je legitimno, ali nemojmo slati poruke koje nemaju veze s realnošću. Imamo 30 posto pozitivnih u uzorku testiranja, ako dodamo brze testove taj postotak ide na 40 posto. Nisu naši ugostitelji ni u zlatna vremena 1. ožujka radili. Nemojmo gospara Cebala napdati zato što je kandidat na izborima, nije on kriv. Svi smo se opustili. Vi u Konavlima imate na osam tisuća ljudi 200 ljudi zaraženih. Zato apeliram na odgovornost.
Bekić: Porast je 100 posto hospitaliziranih pacijenata, prošle mjere u prosincu su bile posljedice nepridržavanja, znači da su se ljudi pridržavali ne bi se dogodilo to što se dogodilo. Imamo trenutno 44 pacijenta hospitalizirana.
Rosetti: Mislim da smo svi krivi, ja idem najčešće autobusom i svađam se s ljudima i vidim ljude kako nose maske ispod maske. Meni je čudno kako nismo još puno gori kako se ljudi ponašaju, trebaju se svi uozbiljiti jer nećemo imati ništa od turizma.
Raguž: Tema je javna površina, nisam mislio da ćemo otići u ovome smjeru.
Potrebica: Je li vi zaista mislite da je šef istarskog stožera doprinio činjenici da su oni danas zeleni, a mi u ekspanziji ili postoji nešto što se zove odgovornost pojedinca. Naš stožer je jasno pratio upute nacionalnog stožera.
18:50 Raguž: Vidimo sada kada su loše brojke onda imamo zahtjev da se sve zatvori, prije mjesec dana smo imali dobre brojke zašto onda nisu predložili da se nešto otvori. Trebamo imati određene parametre prema kojima će se ljudi osloniti.
Bekić: Današnje brojke su na tragu jučerašnjih. Imamo trećinu pozitivnih znači da će se mjere ipak morati provesti.
Točka 15. – Prijedlog zaključka o oslobađanju od plaćanja zakupnine za korištenje javnim površinama Grada Dubrovnika sve zakupce u kategoriji stolovi i stolice ispred ugostiteljskih objekata, kao i zakupce u kategoriji kiosci za pružanje ugostiteljskih usluga, u razdoblju od 1. travnja 2021. do 31. srpnja 2021. godine je usvojena, kao i 16. točka denvnog reda.
18:53 Prijedlog Zaključka o sklapanju Ugovora o najmu stana sa slobodno ugovorenom najamninom sa Zavodom za hitnu medicinu Dubrovačko-neretvanske županije – prijedlog je usvojen.
Slijedi 18. točka – Prijedlog zaključka o potpisivanju Ugovora o osnivanju prava služnosti s HEP Operator distribucijskog sustava d.o.o., Elektrojug Dubrovnik – točka je jednoglasno usvojena.
Točka 19. – Prijedlog zaključka o ukidanju statusa puta, odnosno javnog dobra u općoj uporabi za dio nekretnine katastarske oznake čest. zem. 2317/2 k.o. Dubrovnik – točka je jednogalsno usvojena.
21. Točka je usvojena.
Prijedlog odluke o izmjeni Odluke o osnivanju Odbora za predstavke, pritužbe i prigovore Gradskog vijeća Grada Dubrovnika.
Pero Milković je ušao u odbor umejsto Marije Ivanković.
Slijedi pauza od 10 minuta kako bi se razmotrio prijedlog Mara Kristića i Dolores Lujić.
19:14 Potrebica: Maro Kristić je obrazložio prijedlog i razloge koje je s kolegicom razmotrio za donošenje ove deklaracije. Postigli smo međustranački konsenzus. Danas je očito sjednica takva da tražimo cijeli dan konsenzus. Pročitat ću deklaraciju.
Radi se o deklaraciji o zabrani projektiranja brze ceste Osojnik – zračna luka Čilipi preko izvorišta Omble.
Potrebica je rekao kako su svi klubovi jednoglasni u ovome stavu.
Krisitć: Misli mda je rasprava suvišna. Htio bih se kao predlagatelj zahvaliti svim vijećnicama i vijećnicima. Ovakva stvar je iznad politike.
Maslać: Samo kratko, gospar Kristić je rekao da predmetna cesta ugrožava izvorište Omble, jasan mi je stav međutim treba naglastiti da je trenutačno u izradi studija o utjecaju na okoliš.
Deklaracija je jednoglasno usvojena.
Sjednica je ovime završila.
L.Pavlović/E. Jelić