Na konferenciji za novinare gradonačelnik Mato Franković odgovorio je na brojna pitanja novinara, a osvrnuo se i na jutrošnju konferenciju za novinare stanara Karingtonke.
– Žao mi je što su me na ovaj način prozvali stanari Karingtonke, no to je njihovo pravo. Moje pravo je da rečem onako kako jest. Oni su kod mene uistinu bili na sastanku. Nisu od mene tražili da se nekome, ne daj Bože, ne izda dozvola. Moramo reći da je još od onog prvog GUP-a kojeg je imao Grad Dubrovnik, to zemljište građevinsko.
Stanari Karingtonke su 2009. potpisali ugovor s tvrtkom Leno o korištenju i naplati parkinga, a prvi članak tog ugovora kaže da parking mogu koristiti do trenutka realizacije investicije. Oni su i tada znali da im se ovo može dogoditi. Imam razumijevanja za njihove probleme, imali su do jučer parking, sada više nemaju. I ja sam bio podstanar i znam kako je to doći doma s posla i tražiti parking, kazao je Franković.
Stanari Karingtonke protiv nove izgradnje: Poštujmo Grad? Da, ali prije svega – poštujmo građane!
Dodao je kako su iz spomenute tvrtke stanarima ponudili pod istim uvjetima zakup parkirališnih mjesta u Mercanteu, jer ista tvrtka upravlja i tim parkiralištem.
Na pitanje kako je ova tvrtka dobila lokacijsku dozvolu, koja je mnogim investitorima dosad odbijena, Franković je odgovorio kako je tvrtka Leno vlasnik dvije parcele, koje se nalaze odmah uz cestu te da spojni put može izgraditi na bilo kojem dijelu te ceste, a napomenuo je kako je jedan švicarski fond vlasnik drugih dviju parcela ispod Karingtonke, te da je gradnja na tim dvjema parcelama uvjetovana izgradnjom spojnog puta između Hebrangove i Vukovarske, što je onda dovodilo do odbijanja lokacijskih dozvola i odustajanja investitora.
– Čuo sam i to da se spominje megalomanska gradnja. Nije ovo megalomanska gradnja, ova zgrada je 1 i pol put manja od Karingtonke. Ona je prizemlje i četiri etaže. Prema onome što sam ja vidio, što je predstavljeno vizualno, meni to izgleda u redu. To je zona u kojoj se nalaze visoke zgrade, dakle zona visoke gradnje. S donje, desne strane se nalazi Karingtonka, a iza leđa te zgrade se također nalaze zgrade. Ja ne mislim da se tu radi o nekoj megalomaniji, posebno uzevši u obzir činjenicu da će tamo ukupno biti oko 45 stanova. Zgrada odgovara svim mjerilima najnovijih izmjena GUP-a, a sukladno tome imat će i ukupno 63 parkirališna mjesta za stanare.
– Nije postojala nikakva zakonska mogućnost ili zaključak da naš Upravni odjel ne izda lokacijsku dozvolu jer je investitor zadovoljio sve uvjete, istaknuo je Franković te dodao kako razumije da je 200 parkirališnih mjesta, koja se ukidaju veliki problem.
– Kad su stanari bili kod mene, tražili smo način kako da im se pomogne. Na primjer da su oni besplatno parcelu koristili prije 2011. za parkiranje, možda bismo mogli nešto i napraviti, ali oni su redovito plaćali uz ugovor. Svi su znali da će se jednom tamo graditi, samo su se svi nadali da će to biti što kasnije.
Kazao je kako Grad razmišlja i o dugoročnom rješenju, kroz izgradnju garaže na državnom zemljištu u Gružu, a putem javno-privatnog parterstva sa zainteresiranim stanarima.
Rezolutno je kazao kako nije moguće zadovoljiti zahtjev stanara i ovu parcelu sada, kad je već 17 godina građevinska, prenamijeniti u zeleno područje.
Još jedna nova stambena zgrada u Gružu, oglašena prodaja stanova, kvadrat od 3 do 5 tisuća eura