Stanovnici Grada jučer su se okupili na Zboru građana u dvorani Ivana Pavla II. gdje su raspravljali o problemima koji narušavaju kvalitetu njihovog života, a tiču se buke, problema s dostavom, koji se već godinu dana ne rješava, pa evakuacijskim putevima, koji, osim što su loše označeni, nisu ni prohodni. Raspravljali su i o prostoru koji bi mogli koristiti kao prostor zajednice, a predložili su i teme radionica, kao što je izrada Kućnog reda za vlasnike apartmana te Međugeneracijske suradnje s ciljem pomoći starijim sugrađanima, koji često ne mogu ni izaći iz vlastite kuće. Sve su to dijelovi odredbi Plana upravljanja, koji je donesen s ciljem da se preostalim stanovnicima unutar zidina omogući normalan život.
Nisu to nove teme, one se ponavljaju iz godine u godinu, a problemi se ne rješavaju, dok je stanovnika u Gradu sve manje i manje.
Ne postoji politička volja da se riješi problem buke
Buka od glazbe iz ugostiteljskih objekata u povijesnoj jezgri ne bi se smjela čuti iza 12 i 30, no to baš i nije tako, a građani su ljuti jer komunalni redari ne naplaćuju kazne onima koji krše ovu odredbu, no čini se da kazne koje i napišu redari na sudovima padaju. Rečeno je kako sanitarni inspektori ne izlaze na teren dovoljno, a samo oni imaju neosporno pravo pisati kazne za prekomjernu buku. Mjerači buke trebali bi se u sklopu DURA-inog projekta ugraditi do 2026. na dva mjesta u Gradu, no građani smatraju da se i prije 2026. može u 12 i 30 i bez mjerača utvrditi tišina, koju bi svi trebali poštivati.
Nakon dulje rasprave zaključili su kako će od Grad tražiti da se inzistira na strožem kažnjavanju onih koji glazbu puštaju iza 12 i 30, te da će tražiti češće izlaske na teren sanitarnih inspektora.
-Problem buke, nije problem samo nas 200 njorgetala, to je problem i za sve turiste, koji spavaju u gradu. U Beču nakon 22 i 30 ne smije se na ulicama čuti glazba u Veneciji je ta granica na 23 sata, takve odredbe ima i Pariz i svi važniji turistički gradovi, zašto i Dubrovnik to ne bi imao. Buka je lako rješiv problem, ali političke volje za rješavanjem tog problema nema, kazao je jedan od građana.
Dostave za građane nema već godinu dana, dok je na Stradunu svako jutro magistrala
-Već gotovo godinu dana od 22.7 2022. dostava za građane u zidinama ne postoji. U Pravilniku, koji regulira ulazak vozilima u Grad bez naplate, mislilo se na medije, na uredski materijal, na kulturne ustanove, a građani se spominju samo u 8. točki u kojoj stoji da stalni stanovnici grada besplatno mogu vozilom ući u Grad samo u slučaju selidbe, kazao je Marin Krstulović, dodavši kako su zbog odlaska na bolovanje čovjeka koji je izdavao dozvole za ulazak u Grad te je imao razumijevanja prema građanima, stanovnici Grada u još težoj situaciji, jer se službenik, koji je trenutno zadužen za dozvole, drži strogo Pravilnika.
Zbog restriktivnih mjera dostave i nepostojanja dostavljača na Pločama, jedini paketi koji u Grad stižu na vrata su oni poslani HP ekspresom, a mnogi koji su pokušali naručiti nešto od prodavatelja, koji rade s drugim dostavljačima, ne primaju narudžbe iz Starog Grada.
Na Gradskom vijeću u ponedjeljak napokon bi se trebala prihvatiti odluka da Sanitat počne obavljati dostavu, a građani kažu kako je jedno električno vozilo stiglo u grad, no još nije u pogonu. Međutim i ova odluka im je sporna, jer ne podrazumijeva dostavu na vrata, tako svatko tko nešto želi preuzeti, mora se sam pobrinuti za ukrcaj i iskrcaj sa vozila, a s obzirom na skale i stariju dob većeg dijela stanovnika, to im neće biti od velike pomoći. Nadalje Sanitat dostavlja samo predmete određenih dimenzija te teže od 5 kilograma, dok su bivši koncesionari, kažu građani dostavljali sve i to na vrata. Također Sanitat neće prevoziti kvarljive proizvode ribu, meso jaja i mliječne proizvode. Kome će onda služiti ta dostava tijekom dana, pitaju se građani? Očito ne ni građanima niti restoranima. Kome onda?
Oni smatraju kako je gužva kamiona na Stradunu svako jutro posljedica upravo naprasne odluke o raskidu koncesije sa starim koncesionarima i tražit će od Grada da Sanitat obavlja usluge kako su to radili i bivši koncesionari te da se u Pravilnik o ulasku u Grad bez naknade vozilom ubace i stalni stanovnici Grada, barem 3 puta godišnje.
Zaključak ove rasprave je da će se od gradske uprave tražiti konkretan rok uspostave funkcionalne dostave, a u ukoliko se to ne dogodi do 19. svibnja, stanovnici Grada najavili su prosvjed.
Evakuacijski putevi, kojima nitko ne može proći, a kamoli se spasiti
Sljedeća tema bili su loše označeni evakuacijski putevi na kartama, koje su putem europskog projekta postavljene na javnim površinama. Građani smatraju da se evakuacijski putevi trebaju jasno i bolje označiti, kako bi u slučaju potrebe i turisti znali kuda trebaju ići. Naime na jednoj je karti evakuacijski put umjesto preko Peskarije prema Velikome mulu, nacrtan preko zidina. Još veći problem od loše označenih evakuacijskih puteva jest što su ti putevi zakrčeni stolovima i stolicama i drugim preprekama, dok bi ustvari trebali biti dovoljno široki i oslobođeni od prepreka. s tim se slaže i predstavnik HGSS-a koji je bio na zboru.
Zašto prostor bivšeg Ekspres restorana stoji prazan, a kotar nema svoj prostor?
U Planu upravljanja predviđeno je da unutar Grada bude centar zajednice, prostor namijenjen radu gradskog kotara, ali i okupljanju građana. Marin Krstulović kazao je kako je prije korone, gradonačelnik bio obećao da će kotaru dodijeliti prostor u Širokoj, gdje je nekad bila Mjesna zajednica, no to se nije dogodilo jer postoje imovinsko-pravni problemi. Kazao je kako je pogledao prostor bivšeg Ekspres restorana, gdje se najavljivala gradnja javnog WC-a od kojeg se ipak odustalo te da bi to bio idealan prostor zajednice. S njim su se svi složili.
Radionice izrade Kućnog reda za vlasnike apartmana
U sklopu provedbe Plana upravljanja predviđene su i radionice za građane na kojima oni sami predlažu i osmišljavaju projekte koji bi njima olakšali život. Tako su predložene dvije radionice jedno je na temu izrade Kućnog reda za vlasnike apartmana, čije će tiskanje predložiti TZ-u i dijeljenje svim vlasnicima apartmana. Druga je vezana uz starije sugrađane, koji zbog raznih razloga, najčešće bolesti, skalina i gužve rijetko napuštaju svoje domove u Gradu. Ideja je u suradnji s Biskupijskom gimnazijom organizirati mrežu mladih volontera, koji bi mogli pomoći starijim osobama.
Sve današnje zaključke Zbora građana sljedeću subotu predstavit će pročelnicima gradske uprave, a imat će za njih i brojna pitanja.
Što su ostali građani iz Dbk građani drugog reda para da samo ljudi iz starog grada imaju probleme . Ostalima iz okolnih mijesta autobusi kasne ili su puni da dođete sguzvani na poso i tako svaki kotar ima problem i to veliki. Najbolje da se u 20:00 sati grad zatvori pa da svi odemo spavati. Mislim živimo od turizma to što nam svako može doć pa se ponašaju kako se ponašaju je rezultat nikakve vizije u turizmu. Zamislite da neko u Barceloni iz centra grada ima autobus i kino džabe . Zašto ?
Turisti iz cijelog svijeta dolaze vidjeti gradsku jezgru, a ne Lapad ili Nuncijatu pa stoga stanovnici koji drže Grad živim imaju itekako pravo isticati probleme koji ih tište. A Vi, ako imate probleme u svom kotaru, borite se za svoj kotar, a ne spočitvajte drugima što žele svoj život učiniti boljim.