11.8 C
Dubrovnik
Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
NaslovnicaVijestiFOTO: Obišli smo Jadrolinijinu "Dalmaciju"- to je brod kojim će putnici rado...

FOTO: Obišli smo Jadrolinijinu “Dalmaciju”- to je brod kojim će putnici rado putovati

Nakon duge dvije godine Dubrovnik i Bari su ponovno povezani izravnom brodskom linijom. “Dalmacija” se jutros vratila u Gruž iz prvog đira. Kratki predah u luci iskoristili smo kako bismo obišli ovaj impozantni trajekt, najveći brod u povijesti našeg brodara. Perjanicom u floti Jadrolinije, oduševljeni su čini se svi, kako putnici tako i njegova brojna posada. A imaju čime i biti.

Na prvu, dok ga promatrate na vezu u Gružu, ostanete zapanjeni njegovom veličinom, čak i kad ga se uspoređuje s brodom za kružna putovanja Mein Schiff 6 koji je na vezu u luci. Isti osjećaj prati vas i pri ulasku na brodu, na jednu od dvije palube, na kojima se prevoze automobili i kamioni. Zapravo taj osjećaj grandioznosti i prostranosti pratio nas je tijekom čitavog obilaska broda.

Podsjetimo, riječ je o brodu koji je nosio ime Oslofjord, izgrađenom 1993. godine u švedskom brodogradilištu Bruce Shipyard, opremljenom u Norveškoj, a posljednji put je renoviran 2014. u Finskoj. Dugačak je 134,40 metara, prosječne brzine 17 čvorova, a pokreću ga dva motora. Kapacitet broda je 1800 putnika i 350 automobila, s tim da je kapacitet trenutno, a kako bi se posada uhodila i sve “posložilo na svoje mjesto” ograničen na 861 putnika. No, za očekivati je da će taj kapacitet uskoro povećati.

Obilazak sam započeli, a gdje drugo nego na zapovjednom mostu, na kojem nas je dočekao kapetan, Riječanin Sandro Rundić, koji je s brodom posljednja skoro tri mjeseca. Imao je čast brod preuzeti od prijašnjeg vlasnika, Norveškog Fjordlinea, doplovit s njime iz Danske u brodogradilište Viktor Lenac i započeti plovidbu na liniji Dubrovnik – Bari.

– Brod je za svoje godine u izvrsnom stanju, što smo i znali. Trajekt “Marko Polo” ima 50 godina, radi se također o skandinavskom brodu, on sigurno ne bi doživio te godine da nije Skandinavac.

U kakvom je stanju brod, dovoljno svjedoči činjenica da se tijekom plovidbe prema Hrvatskoj, koja je trajala 11 dana, nije upalio niti jedan alarm.

– Nismo imali apsolutni nikakvih problema, osim što nas vrijeme nije mazilo. S obzirom na putovanje od 3527 milja, nismo uspjeli izbjeći baš sve vremenske neprilike. Ovo je najsofisticiraniji brod koji mi sad imamo, odličnih maritimnih sposobnosti.

Dalmacija je učinila prvi đir od Dubrovnika do Barija i natrag, a u ta dva putovanja prevezla je 423 putnika. Kao i svaki dobar kapetan Rundić je osluškivalo što govore putnici i jesu li i koliko zadovoljni, a oni su prema njegovim riječima, ni više ni manje nego oduševljeni uređenjem i ambijentom broda.

“Dalmacija”, odnosno u “prošlom životu” Oslofjord plovio je na dnevnoj liniji između Norveške i Švedske i zapravo je bio tax free shop, odnosno brod-trgovina. Trgovine su se prostirala preko čak dvije palube, a upravo će se taj prostor po završetku ove sezone prenamijeniti u kabine za putnike.

Dnevni itinerar prilagođen je, zapravo, trenutačnom opremljenošću broda i noćne linije koje bi više odgovarale dubrovačkim putnicima, mogle bi se očekivati nakon što se urede kabine za spavanje. Ali, ukoliko je suditi prema riječima naših sugovornika, ne treba u to sumnjati, jer su uz ovaj brod vezani veliki planovi.

– Ako sve bude išlo dobro, namjera je da ova linija preraste iz sezonske u cjelogodišnju, otkrio nam je Rundić.

O samom brodu dosta govori i broj članova posade, kojih je 45, a koji su između ostalog zasluženi za ukrcaj i iskrcaj putnika i vozila, održavanje i čistoću brodu, pripremu i posluživanje hrane u restoranima.

Nakon razgovora na mostu, uputili smo u šetnju brodom, kroz koji nas je velikim dijelom proveo hotel menadžer Zoran Simanović, koji je zadužen za rezervacije, ukrcaj i iskrcaj putnika, kao i nabavku svih potrebnih namirnica za brodske restorane i barove.

Brod ima sedam paluba, dvije su rezervirane za garažu, a na ostalim se nalaze restorani, barovi, sadržaji za putnike. I upravo je to jedna od bitnijih odlika “Dalmacije”, sve je podređeno zadovoljstvu i što većem komforu putnika.

Obilazak smo započeli na trećoj palubi na kojoj se nalazi recepcija, kao i čak dva restorana, jedan bar, Jadrolinijina suvenirnica, kao i igraonica za djecu.

S obzirom na to da je linija tek krenula i kapacitet je nešto manji, otvoren je self service restoran Olive, specifičan po stablima maslina koje se protežu prostranim restoranom, dok drugi restoran Dalmacija tek treba započeti s radom.

Pažnju plijeni i Sky bar, koji je ime dobio po staklenoj kupali koja se nalazi nad njim, a koji je smještan na ostakljenoj krmi broda s koje se pruža neometani panoramski pogleda na more i Gruž.

– Ako stane uz samo staklo, imate iluziju kao da stojite nad samim more, istaknuo je Simanović.

Sky bar krasi i prostrani šank, a pod skoro pod samom staklenom kupolom smještan je i crni klavir. Simanović nam je također istaknuo i odličnu akustiku prostora, čemu sigurni smo doprinosi i spomenuta staklena kupola.

Dječji kutak by Barba je sve u prvim plovidbama pokazao iznimno popularnim kazao nam je Simović. U bazenu ispunjenom lopticama uživali su mališani, kao i njihovi roditelji.

Obilazak samo nastavili na četvrtoj palubi na kojoj se nalazi Grill bar na otvorenom idealan za uživanjem na suncu tijekom plovidbe, koji će uvjereni smo biti itekako popularan tijekom plovidbi. Koliko se mislilo na zadovoljstvo svakog pojedinog putnika, govori i detalj koji smo primjetili. Kako se radi o bar na otvorenom, dozvoljeno je pušenje, no samo na jednom dijelu, na kojem je to i naznačeno, odnosno na mjestima na kojima se nalaze pepeljare, dok je u drugoj polovici bara ono strogo zabranjeno.

Tu smo i predahnuli, a Simanović nam je otkrio i još neke posebnosti broda, a porazgovarali smo i o rezervacijama.

– Samo dva broda na svijetu imaju ovakav sustav klimatizacije. Klima se kontrolira naravno iz makine, ali sam sustav otkriva kad je zbog nekog razloga pala kvaliteta zraka u pojedinom prostoru i sao se aktivira, kako bi se kvaliteta zraka vratila na zadovoljavajuću. Koliko dobro radi, svjedoči i to su me gosti već traži da je smanjimo, da im je hladno. No, tu se treba voditi računa o više faktora, a i hrani koja se priprema, pa to nažalost nije uvijek moguće. Rezervacije su odlične, pogotovo nakon 15. srpnja. Izuzetno smo zadovoljni.

Obilazak smo završili na petoj palubi na kojoj nalazi svojevrsni lounge u kojem se gosti mogu opustiti, uživati u pogledu, popiti kavu ili čaj, ili pak recimo raditi na laptopu za što je ovaj prostor idealan, a s obzirom na to da sve više ljudi nije prikovano za ured i fiksni radni prostor ovo je odličan dodatak ponudi broda.

“Dalmaciju” smo napustili netom prije početka ukrcaj putnika i vozila za Bari, u ovim trenucima je negdje na otvorenom moru. Možemo joj samo poželjeti sretan dolazak u Italiju i dug život, a posadi mirno more i zadovoljne i sretne putnike. A kapetanu Rundiću ugodan odmor na kopnu, na koji odlazi ovog petka.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE