Građani su u 2023. godini vrlo aktivno koristili platformu Dubrovačko oko, interaktivni alat Grada Dubrovnika za komunikaciju s građanima koji omogućava brži protok informacija i bržu realizaciju manjih popravaka. Tako je tijekom protekle godine pristiglo ukupno 1456 urednih prijava što je 57% prijava više nego 2022.
Trenutno je riješeno 87 posto od ukupno obrađenih 1310 urednih prijava na Dubrovačkom oku, točnije njih 1140, dok je preostalih 170 prijava u postupku rješavanja. Obrađeno je i 146 prijava izvan nadležnosti Grada Dubrovnika koje su dalje proslijeđene nadležnima. Osim toga, 11 prijava koje su se odnosile na predmetne zahtjeve poput nove rasvjete, klupa i rukohvata proslijeđene su nadležnim gradskim kotarima. Dodatnih 140 prijava je odbijeno radi preglednosti platforme jer se radilo o ponovljenim ili novim prijavama koje ukazuju na isti problem.
Od 1139 riješenih prijava, najučestalije bile one vezane uz kršenje komunalnog reda (175), čišćenje javnih površina (170), kvar javne rasvjete (150), sanaciju prometnih površina (144) te neuredan okoliš (127). Od ostalih prijavljenih problema i nepravilnosti vrijedi istaknuti prijave koje su se odnosile na opreme na gradskim igralištima i terenima (61), klupe (24), odvodnju (23), parking (18) te pločnik u staroj gradskoj jezgri (14).
Na platformu je pristiglo i 110 prijava nepropisnog parkiranja, no građani se ponovno pozivaju da za ovu vrstu prijava kontaktiraju direktno prometno redarstvo na broj 099 882 730 ili Postaju prometne policije Dubrovnik na broj 020/443 666, kako bi se u najkraćem roku pristupilo rješavanju problema. Naime, sukladno Prekršajnom zakonu, da bi se mogao pokrenuti prekršajni postupak, uz sve podatke o počinitelju prekršaja, ovlašteni tužitelj je dužan utvrditi točno vrijeme i mjesto počinjenja prekršaja. Bez izlaska na mjesto počinjenja prekršaja, prometni redar ove podatke ne može utvrditi na osnovu dostavljene fotografije građanina. Da bi se takva fotografija mogla koristiti kao dokaz u prekršajnom postupku, bilo bi potrebno dokazati da je pribavljena na zakonit način, točno vrijeme kada je nastala, te posebno, u sadašnje vrijeme napredne informatičke tehnologije, radi li se o originalnoj fotografiji.
Podsjetimo, Grad Dubrovnik pokrenuo je platformu „Dubrovačko oko“ kako bi građanima omogućio jednostavnu prijavu, pregled i komentiranje nepravilnosti i problema u Gradu Dubrovniku te zaprimanje povratnih informacija od Grada po pitanju rješavanja njihovih zahtjeva, odnosno prijava. Najveći dio zaprimljenih prijava građana moguće je riješiti brzo, dok je za druge potrebno više vremena, ali rješavanju svih prijava se pristupa bez odlaganja. Nepravilnosti građani prijavljuju uz kratak opis problema, fotografiju i lokaciju.
Kako bi se omogućila što lakša i neposrednija komunikacija, osim Dubrovačkog oka, građani na raspolaganju imaju i dva broja telefona Pododsjeka za hitne intervencije – 0800 203020 i 020/333-792 s mogućnošću ostavljanja govornih poruka van radnog vremena, ali i e-mail adresu hitneintervencije@dubrovnik.hr. Otvorena je i Facebook stranica Hitne intervencije na komunalnoj infrastrukturi Grada Dubrovnika.