Sanira se nogostup od Pošte Lapad do nogometnog stadiona
U sklopu Programa održavanja komunalne infrastrukture u 2022. godini, a putem Upravnog odjel za komunalne djelatnosti, promet i mjesnu samoupravu, provodi se sanacija nogostupa u Ulici kralja Tomislava.
Radove izvodi ugovorni izvođač Tehnogradnja d.o.o., a provode se na potezu od kružnog toka na Pošti Lapad pa do nogometnog stadiona.
Sanacija uključuje uklanjanje oštećenog betonskog pločnika na više lokacija i betoniranje novog pločnika, a sve u svrhu osiguranja nesmetanog kretanja pješaka na predmetnom dijelu.
Vrijednost radova iznosi 20 tisuća kuna, a izvođenje istih se planira provesti do kraja ovog tjedna.
Prvi kolegij ravnatelja ustanova u kulturi u 2022. godini
U Velikoj vijećnici Grada Dubrovnika danas je održan sastanak s ravnateljima kulturnih ustanova kojeg su predvodile zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić i pročelnica Upravnog odjela za kulturu i baštinu Julijana Antić Brautović.
Na prvom ovogodišnjem redovitom kolegiju bilo je riječi o programima i planovima rada za prva tri mjeseca 2022. godine, kao i o predstojećim manifestacijama. Ravnatelji su izvijestili o aktivnostima u tijeku te najavili programe koje kulturne ustanove Grada Dubrovnika pripremaju za Festu sv.Vlaha, kao i programe za Noć muzeja koja će se održati 28. siječnja.
Ova manifestacija, koja je u Hrvatskoj i u Dubrovniku iznimno popularna i ove godine bi se, prema uputama Hrvatskog muzejskog društva, trebala odvijati većinom „on line“ zbog aktualne epidemiološke situacije i u skladu s trenutno važećim mjerama.
Posebna tema bila je i priprema programa uz obilježavanje obljetnice 750 godina postojanja Dubrovačkog statuta, kao i o brojnim ostalim projektima koji bi se trebali realizirati tijekom 2022. godine.
Grad Dubrovnik priprema se za korištenje sredstava iz ITU mehanizma u financijskom razdoblju 2021. – 2027.
Gradonačelnik Grada Dubrovnik Mato Franković izabran je za predsjednika Koordinacijskog vijeća Urbanog područja Dubrovnik na danas održanoj konstituirajućoj sjednici. Koordinacijsko vijeće sastoji se od načelnika i gradonačelnika jedinica lokalne samouprave u sastavu urbanog područja, a operativno organizira funkcioniranje ITU mehanizma u financijskoj perspektivi 2021.-2027 na svom području. Za zamjenika predsjednika ovog tijela izabran je načelnik Općine Dubrovačko primorje Nikola Knežić.
Na konstituirajućoj sjednici Koordinacijskog vijeća prezentiran je pregled realiziranih aktivnosti za korištenje sredstava iz ITU mehanizma u navedenoj financijskoj perspektivi kao i koraci u izradi Strategije razvoja Urbanog područja Dubrovnik s provedbenim aktima, a nastavno na Odluku o pokretanju postupka izrade Strategije koje je Gradsko vijeće donijelo na sjednici održanoj 27. prosinca 2021. godine.
Naime, upravo je Strategija razvoja Urbanog područja Dubrovnik preduvjet za korištenje sredstava iz ITU mehanizma, a ista će biti dio obvezne dokumentacije koju će svi ITU gradovi, središta urbanih aglomeracija i urbanih područja trebati poslati u projektnoj prijavi na poziv kojeg će uskoro raspisati Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske Unije. Ukupna sredstva koja će kroz ovaj mehanizam biti na raspolaganju za 22 urbana područja u Republici Hrvatskoj iznose 5,16 milijardi kuna.
Putem mehanizma integriranih teritorijalnih ulaganja (ITU) na ubranom području Dubrovnik pruža se mogućnost financiranja širokog spektra investicija, a koje, između ostalog, uključuju infrastrukturu predškolskog odgoja (radovi i opremanje vrtića), nabavu ekološki prihvatljivih vozila i voznog parka, ulaganja u javnu turističku te u zelenu infrastrukturu. Koristeći dostupna sredstva kroz ovaj mehanizam urbana područja mogu također ulagati u višenamjensku sportsku, edukacijsku, sigurnosnu i društvenu infrastrukturu, u razvoj ili nadogradnju digitalnih usluga i proizvoda, izgradnju i opremanje poslovne infrastrukture za potrebe malog i srednjeg poduzetništva, kao i u opremanje socijalne infrastrukture. Područja ulaganja uključuju kulturnu baštinu (građevinski i konzervatorski radovi na objektima kulturne baštine) te tzv. Brownfield projekte, a koji obuhvaćaju bivše industrijske i vojne lokacije, onečišćena zemljišta, napuštene lokacije i objekte te njihovu obnovu i revitalizaciju, odnosno prenamjenu u objekte društvene, obrazovne, kulturne, sportske, turističke i druge namjene ili u zelene površine.
Podsjetimo, ITU mehanizam omogućuje integriranje sredstava iz različitih europskih fondova i operativnih program te ulaganja tih sredstava u aktivnosti kojima će se ojačati uloga gradova kao pokretača gospodarskog razvoja.
Odlukom ministrice regionalnog razvoja i fondova Europske unije Urbano područje Dubrovnik s Gradom Dubrovnikom kao grad središtem te općinama Dubrovačko primorje, Župa Dubrovačka i Konavle kao sastavnicama uspostavljeno je u srpnju 2021. godine.
Gradonačelnik Franković s predstavnicima medija na testnoj vožnji električnim mini autobusom
Vožnjom od Ploča, preko Zlatnog potoka i ponovno nazad na Ploče, dubrovačkim predstavnicima medija predstavljen je danas električni mini autobus, koji je JGP Libertas ustupljen na testiranje tijekom ovog tjedna. S novinarima se vozio i gradonačelnik Mato Franković, pročelnica Upravnog odjela za poslove gradonačelnika Ivana Brnin i direktor društva Libertas d.o.o. Franko Mekišić.
Prvi električni mini autobus, marke Karsan, stigao je u Dubrovnik 10. siječnja, a u suradnji Grada Dubrovnika i gradskog prijevoznika Libertas započelo se s testnim vožnjama, koje će trajati do 15. siječnja. Autobus je kapaciteta 25 putnika, u potpunosti na električni pogon, bez emisije štetnih plinova, prilagođen za prijevoz osoba s invaliditetom, osoba slabije pokretljivosti, kao i dječjih kolica.
”Tvrtka je predstavila mini autobus u Puli na Skupštini gradova kada su ponudili da dođu probno u Dubrovnik kako bismo vidjeli odgovara li nam ovakva vrsta vozila u određenim zonama, bez ikakvih troškova za nas. Već smo se prethodno raspitivali o mogućnostima probe nečeg sličnog u onim zonama u kojima je potrebno uspostaviti autobusne linije, a gdje je potrebno manje vozilo. Naravno da je dodatni plus ovoga autobusa što je na električnu energiju”, pojasnio je gradonačelnik Mato Franković.
Nakon jučer odrađene vožnje na Montovjerni, danas se vozilo preko Viktorije, a sutra slijedi Bosanka. Ako se ovaj tip manjeg elektrovozila pokaže pogodnim za dubrovačke ulice, uz sufinanciranje iz EU fondova, otvara se mogućnost uvođenja novih gradskih linija sukladno iskazanim potrebama građana. Prema riječima direktora Libertasa Franka Mekišića testiranje na Montovjerni prošlo je bez problema, a danas su uspješno odrađene i Ploče.
”Više puta se isticala potreba da se za stanovnike Ploča uvede jedna kružna linija od Ploča prema Zlatnom potoku i povratak na Ploče. Vidjet ćemo još za Bosanku. S područja cijelog grada ljudi zovu i pitaju može li ovaj autobus doći i do njih, zvali su i stanovnici Ulice Janka Bobetka iz Gruža i pitali za mogućnost da ovo vozilo prođe kroz cijelu ulicu. Nakon što završe testovi i vidimo sve parametre odlučit ćemo u kojem smjeru ići. U financiranju svakako računamo na EU fondove. Prije dva dana uspostavili smo Koordinacijsko vijeće ITU mehanizma, koje pruža mogućnost financiranja upravo ovakvih projekata za poboljšanje kapaciteta mobilnosti u gradovima, uz nabavu ekološki prihvatljivih vozila”, istaknuo je gradonačelnik Franković.
Izrađeno idejno rješenje suvremenog javnog WC-a u gradskoj jezgri
dejni projekt novog javnog WC-a unutar povijesne jezgre prezentiran je danas gradonačelniku Grada Dubrovnika Matu Frankoviću, pročelnici Upravnog odjela za poslove gradonačelnika Ivani Brnin te članovima uprave Čistoće Marku Ivekoviću i Tomislavu Tabaku. Idejno rješenje predstavile su projektantice Lea Đurović Ruso i Petra Matić iz arhitektonskog ureda Proto-arch d.o.o.
Prvi javni sanitarni čvor unutar zidina planira se realizirati u prostoru koji se nalazi na križanju ulica Između polača i Marojice Kaboge, u prizemlju zgrade ukupne površine 123,80 m2. Prostor je u vlasništvu UTD Raguse te bi ga u narednom razdoblju Čistoća uzela u najam, a korisnicima će biti dostupan 24 sata dnevno. Predmetni prostor sadržavat će muški i ženski sanitarni čvor, kabinu za osobe s invaliditetom, prostoriju za njegu djece, prostoriju za djelatnike te uslužnu garderobu za privremenu pohranu prtljage. Svakom aspektu uređenja pristupilo se detaljno i s pažnjom s obzirom na osjetljivost lokacije u samoj gradskoj jezgri koja je pod UNESCO-vom zaštitom.
Ulaskom u reprezentativni ulazni prostor htjelo se dati značaj ovakvom sadržaju s obzirom na lokaciju i okolinu u kojoj je smješten. Ulogu u oblikovanju imala je suvremena reinterpretacija akvedukata renesansnog vodovoda, ali i popločenja starih portuna te impozantnih ulaza u stare dubrovačke palače. Sanitarni čvor imao bi i edukativni sadržaj u kojem bi se posjetitelje informiralo i educiralo o povijesnoj važnosti dubrovačkog vodovoda i sustava javne kanalizacije, jednog od prvih u Europi.
Prilikom projektiranja pazilo se na higijenski i epidemiološki aspekt pa je tako kretanje kroz sami prostor jednosmjerno, a sva oprema prilagođena što lakšem održavanju te što manjem kontaktu korisnika. Naplata ulaza vrši se na motoriziranim barijerama u ulaznom prostoru, a izlaz iz sanitarnih čvorova je izravno na ulicu, čime se osigurava sprječavanje gužvi, ali i kontrolira ukupan broj korisnika. Zbog ekološkog aspekta pazilo se i na redukciju papira te stvaranje otpada pa su u sanitarnim čvorovima korištene baterije koje na senzor ispuštaju vodu, ali i zrak za sušenje ruku.
Uslužna garderoba s odvojenim ulazom bila bi potpuno automatizirana, a korisnici bi mogli odabrati period korištenja te veličinu ormarića, ovisno o prtljazi. Ovakav sadržaj bio bi jedan od prvih takvih automatiziranih terminala u Hrvatskoj.
Samoj realizaciji projekta prethodit će izrada glavnog projekta i ishođenje svih potrebnih dozvola javnopravnih tijela te suglasnost konzervatora. Očekivano je kako će radovi početi krajem ove godine te bi sukladno tome novi WC bio spreman za korisnike u ljetnoj sezoni 2023. godini čime će se riješiti iznimno važan komunalni problem područja unutar zidina.