U proteklom tjednu gradska uprava radila je na pozitivnom imidžu Grada Dubrovniku, davajući različite intervjue, razgovaralo se s veleposlanicima, a gradonačelnik Mato Franković pisao je i britanskom premijeru Borisu Johnsonu da nas ne stave na “crvenu” listu. Osim toga Grad Dubrovnik je zakupcima poslovnih prostora i javnih površina kroz smanjenje fakturiranih usluga samo u srpnju pomogao s iznosom od gotovo 4 milijuna kuna, Donacijom Grada nabavljena su četiri nova respiratora za Opću bolnicu, sad ih je ukupno 15, ishođena je uporabna dozvola za OŠ Montovjerna, Dubrovnik postaje prvi hrvatski Plastic Smart City…
Prihvaćen prijedlog gradonačelnika Frankovića: Dnevni podaci na stranicama Europskog centra za prevenciju i kontrolu bolesti podijeljeni po županijama!
Nakon što je gradonačelnik Mato Franković uputio prijedlog Stožeru civilne zaštite Republike Hrvatske da se podaci koji se dnevno šalju u Europski centar za kontrolu bolesti COVID 19 podijele po županijama, budući da su isti do sada bili podijeljeni na dvije regije, a čime je dolazilo do iskrivljene slike pojedinih regija u Republici Hrvatskoj na stranicama ECDC-a, od danas se mogu pronaći podaci podijeljeni po županijama.
Ovakva detaljna podjela za slanje podataka Europskom centru za kontrolu bolesti zasigurno će pridonijeti turističkoj slici Hrvatske te će države, koje su za Dubrovnik prioritetna emitivna turistička tržišta, raspolagati egzaktnim podacima o broju zaraženih i na osnovu njih izvještavati o činjenici da je Dubrovnik u ovom trenutku jedna od najsigurnijih europskih destinacija za putovanje.
Podsjetimo, gradonačelnik Franković je prošlog tjedna održao telefonske sastanke s veleposlanicima Velike Britanije, Njemačke i Nizozemske u Republici Hrvatskoj te je danas uputio pismo britanskom premijeru Borisu Johnsonu sa zamolbom da se prilikom donošenja odluka Hrvatska promatra i po njenim regijama, a ne samo kao cjelinu te naglasio kako je Dubrovnik jedna od najsigurnijih europskih destinacija za putovanja s detaljno usvojenim protokolima u svim situacijama pa i u postupanju ako broj zaraženih počne rasti.
Grad Dubrovnik zakupcima poslovnih prostora i javnih površina kroz smanjenje fakturiranih usluga samo u srpnju pomogao s iznosom od gotovo 4 milijuna kuna
Grad Dubrovnik je zakupcima poslovnih prostora u vlasništvu Grada i zakupcima javnih površina ispostavio račune za mjesec srpanj. Ukupni obračunati iznos za poslovne prostore u srpnju iznosi 285.000 kuna, dok je u ime najma javnih površina fakturirano 75.600,00 kuna.
Od navedenog ukupnog iznosa za poslovne prostore 187.000 kuna obračunao je po stopi od 7 posto od iznosa definiranog ugovorima, dok se 98.000 kuna odnosi na zakupce koji sukladno donesenim odlukama ne podliježu umanjenju ugovorene zakupnine.
Ugovoreni, a zahvaljujući navedenim mjerama, umanjeni iznos za poslovne prostore tako u srpnju prelazi 2,5 milijuna kuna, a umanjeni iznos najma javnih površina veći je od milijun kuna. U sklopu mjera za pomoć gospodarstvenicima pogođenim epidemijom virusa COVID-19, korisnicima poslovnih prostora i javnih površina na ovaj način u jednom mjesecu oproštena je naplata od gotovo 4 milijuna kuna.
Podsjetimo, sukladno zaključcima Gradskog vijeća iznos zakupnine obračunava se prema postotku ostvarenih noćenja na području Grada Dubrovnika sukladno službenim podacima Turističke zajednice Grada Dubrovnika, a na način da su za tekući mjesec 2020. godine mjerodavni podaci usporedbe prethodnog mjeseca u odnosu na taj mjesec 2019. godine.
Treba napomenuti i da je Grad Dubrovnik oslobodio od plaćanja zakupnine za poslovne prostore u vlasništvu i suvlasništvu Grada Dubrovnika za mjesece srpanj, kolovoz i rujan 2020. godine sve udruge i društvene organizacije. Od prava na smanjenje zakupnine poslovnih prostora izuzete su trgovine mješovitom prehrambenom robom na užem gradskom i prigradskom području, ljekarne, tele operateri i državna tijela.
U nastavku provedbe navedenih mjera Grad Dubrovnik oslobodit će od plaćanja zakupnine za korištenje javnim površinama sve zakupce u kategoriji kiosci, kao i stolovi i stolice ispred ugostiteljskih objekata u razdoblju od 1. listopada 2020. do 31. ožujka 2021. U istom periodu za poslovne prostore u vlasništvu ili suvlasništvu Grada Dubrovnika vrijedit će umanjenje ugovorenog iznosa zakupnine za 99%, osim za prethodno navedene izuzetke.
Gradonačelnik pisao britanskom premijeru Borisu Johnsonu nakon najave uvođenja dvotjedne karantene za Hrvatsku
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković uputio je pismo britanskom premijeru Borisu Johnsonu, a nakon što su se u dijelu medija u Velikoj Britaniji pojavile vijesti da bi ova država mogla uvesti obvezu četrnaestodnevne karantene za sve turiste koji se vraćaju iz Hrvatske. Prema medijskim najavama, Hrvatska bi se uz Belgiju i Luxemburg mogla pridružiti Španjolskoj, za koju je mjera dvotjedne karantene izrečena prošlog vikenda.
Gradonačelnik Franković u svom je obraćanju britanskom premijeru naglasio kako su posjetitelji iz Velike Britanije tradicionalno najbrojniji gosti u Dubrovniku te da je odnos koji je desetljećima razvijan temeljen na prijateljstvu. -„Znam da ste dobro upoznati s ovim dijelom Hrvatske i to jedan od razloga zašto se obraćam upravo Vama osobno. Ukupni broj pozitivnih COVID-19 slučajeva s područja Grada Dubrovnika je 3, a trenutno se u našem gradu odmara preko 8.000 turista i na svim razinama ulažemo maksimalne napore kako bismo održali povoljnu epidemiološku sliku te svim našim gostima pružili ugodan i siguran boravak“, piše gradonačelnik između ostalog.
-„Uzimajući sve navedeno u obzir te uvažavajući činjenicu da dubrovački turizam ovisi o tržištu Ujedinjenog kraljevstva molim Vas da prilikom donošenja odluka promatrate Hrvatsku i po njenim regijama, a ne samo kao cjelinu. Dubrovnik je jedna od najsigurnijih europskih destinacija za putovanja s detaljno usvojenim protokolima u svim situacijama pa i u postupanju ukoliko broj zaraženih počne rasti“, zaključio je gradonačelnik.
Pismo premijeru Johnsonu gradonačelnik je uputio i Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Ujedinjenoj Kraljevini Velike Britanije i Sjeverne Irske te Veleposlanstvu Ujedinjene Kraljevine Velike Britanije i Sj. Irske u Republici Hrvatskoj.
Donacijom Grada nabavljena četiri nova respiratora za Opću bolnicu, sad ih je ukupno 15
U Općoj bolnici Dubrovnik danas su javnosti predstavljena četiri nova respiratora s monitorima za nadzor vitalnih funkcija, a koji su za potrebe Odjela za anesteziologiju, reanimatologiju i intenzivno liječenje nabavljeni zahvaljujući donaciji Grada Dubrovnika, a u okviru aktivnosti koje Grad i Bolnica provode u borbi protiv pandemije koronavirusa.
Vrijednost nabave iznosi 967,500 kuna s PDV-om, a ugovorni dobavljač suvremenih uređaja je tvrtka Drager Medical Croatia.
Predstavljajući uređaje ravnatelj Opće bolnice Dubrovnik Marijo Bekić uputio je zahvalu Gradu Dubrovniku i gradonačelniku Matu Frankoviću istaknuvši kako ovom akvizicijom Opća bolnica trenutno raspolaže s 15 temeljnih respiratora što u potpunosti ispunjava potrebe Bolnice, ali i dodatno učvršćuje Dubrovnik kao sigurnu destinaciju u turističkom smislu. –„S ovih 15 uređaja u potpunosti smo spremni pružiti podršku turističkom sektoru. U slučaju nužde na raspolaganju nam je još 6 transportnih kao i desetak anestezioloških uređaja koji se također mogu prenamijeniti u respiratore“, kazao je ravnatelj Bekić.
Gradonačelnik Mato Franković kazao je kako Grad sustavno i kontinuirano ulaže u Opću bolnicu Dubrovnik te da će s takvom praksom, koja je obilježila aktualni mandat ove gradske uprave, nastaviti i u budućnosti. –„Moramo ulagati u Bolnicu, ali i u kadar – medicinsko i nemedicinsko osoblje. Sad se upravo pokazalo koliko je zdravstveni sustav važan za građane, ali i za turističku destinaciju, jer posjetitelji danas uz sve ostale faktore očekuju i zdravstvenu sigurnost, a Dubrovnik je može pružiti“, rekao je te poručio kako je dubrovačka bolnica zaslužila poseban status jer je ona više od opće bolnice te da će se za to zalagati i kroz dužnost saborskog zastupnika.
Konferenciji za medije prethodio je i radni sastanak Gradonačelnika s vodstvom Bolnice na kojem se između ostalog razgovaralo o modelu donacije dijela zemljišta na Pobrežju za potrebe stambenog zbrinjavanja medicinskog osoblja OB Dubrovnik, ali i o projektu uređenja šestog kata bolnice za smještaj gostujućih liječnika, a za što je projekt završen.
Ishođena uporabna dozvola za OŠ Montovjerna
Osnovna škola Montovjerna dobila je uporabnu dozvolu čime su se stekli uvjeti za njeno korištenje. Istovremeno, u tijeku je postupak isporuke i ugradnje učioničkog te uredskog namještaja odnosno opreme za sportsku dvoranu, dok je oprema za školsku kuhinju već ugrađena.
Zahvaljujući svemu navedenom potpuno opremljena nova škola s početkom iduće nastavne godine primit će prve generacije polaznika.
Podsjetimo, Osnovna škola Montovjerna prva je škola koja se u Dubrovniku izgradila nakon 1985. godine i najveći je pojedinačni kapitalni projekt u osnovnoškolskom obrazovanju. Nova škola u potpunosti ispunjava potrebe nastavnog programa i kapacitete za organizaciju nastave u jednoj smjeni za učenike od prvog do osmog razreda – osam nižih i osam viših razreda, ukupno 16 razreda po 28 učenika, odnosno 448 učenika u jednoj smjeni. Izgrađena je i dvodijelna sportska dvorana s pratećim sadržajima, blagovaonica i knjižnica, dodatne učionice za izborni predmet te prostori za pedagoga i psihologa.
Škola je projektirana kao zgrada gotovo nulte potrošnje energije, energetskog razreda A+. Opremljena je modernim sustavom grijanja i hlađenja pomoću dizalica topline zrak/voda, sustavom vatrodojave, ventilacije, odimljavanja, sprinkler instalacijom, ozvučenjem, automatskim zvonom, SOS instalacijom, te gromobranom, a rasvjeta se temelji na LED tehnologiji.
Investicija je ukupno vrijedna preko 75 milijuna kuna.
Zajednički projekt WWF-a, Grada Dubrovnika i Udruge Sunce Split: Dubrovnik postaje prvi hrvatski Plastic Smart City
Projektom Plastic Smart Cities Croatia, koji se provodi u suradnji s Udrugom Sunce Split i WWF-om, Grad Dubrovnik obvezao se smanjiti svoj plastični otisak prestankom korištenja jednokratne plastike te sprječavanjem dotoka plastike u prirodu do 2030. godine.
Udruga za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce i međunarodna organizacija Worldwide Fund for Nature (WWF) – Mediterranean potpisali su sporazum o suradnji s Gradom Dubrovnikom u projektu Plastic Smart Cities Croatia, čiji je cilj smanjenje plastičnog otpada u moru.
Kako bi motivirali gradove diljem svijeta na smanjenje zagađenja plastikom, WWF je pokrenuo inicijativu Plastic Smart Cities, čiji se ciljevi podudaraju s Globalnim ciljevima održivog razvoja https://plasticsmartcities.org/.
Projekt traje dvije godine, a u tom razdoblju predviđene su aktivnosti u cilju smanjenja plastičnog otiska, implementacijom mjera za smanjenje ili prestanak korištenja jednokratne plastike u različitim segmentima društvenog života Grada i bolje gospodarenje otpadnom plastikom. Grad Dubrovnik će u suradnji s partnerima razviti Plan za implementaciju ovih mjera te pokrenuti pilot projekt s ciljem da se zagađenje plastikom smanji za 30% u roku od 2 godine.
Dubrovnik ima 42.000 stanovnika i preko 4 milijuna noćenja godišnje. Masovni turizam predstavlja značajan pritisak na korištenje prirodnih resursa i gospodarenje otpadom u gradu. Pridruživanjem Inicijativi, Dubrovnik želi pridonijeti smanjenju vlastitog plastičnog otiska kao vodeći grad u RH u turizmu te na taj način biti primjer i drugim gradovima u Hrvatskoj, budući da je borba s plastičnim otpadom nešto s čim se kao društvo moramo ambicioznije suočiti.
Ovaj projekt predstavlja i nastavak djelovanja Grada Dubrovnika u smjeru poticanja održivog razvoja i razvoja održivog turizma na području grada.
Kroz provedbu projektnih aktivnosti radit će se i na podizanju svijesti građana grada Dubrovnika, i u konačnici svih građana RH, o uzrocima i posljedicama plastičnog zagađenja na okoliš, morske i kopnene ekosustave te zdravlje ljudi.
Idući korak u projektu je izrada analize koja će dati pregled trenutnog stanja u gradu, koliko se koristi jednokratna plastika i kakav je sustav gospodarenja otpadnom plastikom te alternative za zamjenu određenih jednokratnih plastičnih proizvoda. Potom slijedi izrada i usvajanje plana s mjerama koje će se implementirati u drugoj godini trajanja projekta, odnosno 2021.g.
U Hrvatskoj se svake godine stvara 400 kt plastičnog otpada, odnosno u prosjeku 96 kg plastike po stanovniku. Među 22 mediteranske zemlje u regiji, Hrvatska je deseti najveći proizvođač plastičnih proizvoda i ima treću najveću proizvodnju otpada po glavi stanovnika, što pokazuje visoku razinu proizvodnje i potrošnje plastike.
Plastika je svuda oko nas, ne samo u našim kuhinjskim ormarićima i odjeći, nego i u našim vodama, u moru i na plažama. Unatoč dosadašnjim naporima koje je RH uložila u smanjenje plastike, potreban je snažniji angažman na svim razinama vlasti, kao i doprinos svih nas kao pojedinaca čija okolišna odgovornost također ima ključnu ulogu u rješavanju ovog problema.
Grad Dubrovnik će ovim projektom nastaviti uvoditi promjene na bolje kad je u pitanju otpad, odnosno otpadna plastika, a vjerujemo da će mu se u budućnosti pridružiti i mnogi drugi gradovi te općine u RH.
Grad i Društvo arhitekata surađivat će pri donošenju novog Prostornog plana uređenja i Generalnog urbanističkog plana
Grad Dubrovnik i Društvo arhitekata Dubrovnik sklopili su jednogodišnji Sporazum o suradnji na izradi prostornih planova, a potpisali su ga gradonačelnik Mato Franković i Predsjednik Društva arhitekata Božo Benić.
Sporazumom je definirano da će, u cilju što kvalitetnijeg unaprjeđenja prostornog uređenja, Društvo arhitekata Dubrovnik (DAD) na zahtjev Grada i samoinicijativno pružati Gradu savjetodavne usluge i davati stručna mišljenja prilikom izrade izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja i Generalnog urbanističkog plana Grada Dubrovnika.
U sklopu navedenog angažmana i sukladno odredbama Sporazuma DAD je osnovao radnu skupinu s ciljem analize i izrade mišljenja o izmjenama i dopunama planskih dokumenata. Za voditelje radne skupine imenovani su Božo Benić i Romano Duić, a za članove Lea Đurović Ruso, Ursula Stanić Siništaj, Matko Vetma, Ivan Vojnić i Valentina Vojnić.
-„Navedena suradnja donosi dodatnu razinu profesionalnosti u segment prostornog planiranja, koji je najvažnija podloga budućeg urbanističkog razvoja Grada. Iznimno smo zadovoljni ovakvim uključenjem Društva arhitekata Dubrovnik i vjerujemo da je ono jamac kvalitete“, kazao je gradonačelnik Franković.
DAD će ovu savjetodavnu ulogu obavljati bez naknade, na profesionalan način, uz stručnu brigu i u skladu s etikom i uzancama arhitektonskog poziva – zvanja, pridržavajući se načela savjesnosti i poštenja, obvezujućih propisa, normi i pravila struke.
Gradonačelnik s veleposlanicima o Dubrovniku kao sigurnoj destinaciji
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković održao je telefonske sastanke s veleposlanicima Velike Britanije, Njemačke i Nizozemske u Republici Hrvatskoj.
Tom je prigodom Gradonačelnik izvijestio veleposlanike o aktualnom stanju po pitanju COVID 19 na području grada Dubrovnika i Dubrovačko-neretvanske županija. Također je veleposlanike obavijestio o protokolima koji su pripremljeni u slučaju većeg širenja zaraze na području Dubrovnika.
Ujedno, sva tri veleposlanika obaviještena su o inicijativi gradonačelnika Frankovića da se brojke zaraženih u Republici Hrvatskoj prilikom slanja statističkih podataka Europskom centru za kontrolu bolesti razdvoje po županijama, a sve kako bi države, koje su za Dubrovnik emitivna turistička tržišta, znale egzaktne podatke o broju zaraženih i na osnovu njih mogle izvještavati o činjenici da je Dubrovnik u ovom trenutku jedna od najsigurnijih europskih destinacija za putovanje.