Nezavisni gradski vijećnik Andro Vlahušić ima ideju kako unaprijediti Dubrovački zimski festival. Njegovo priopćenje prenosimo u cijelosti.
-Pred devet godina pokrenuli smo dubrovački Zimski festival uz ogromne otpore, nerazumijevanja, zabrane. Kućice na Stradunu, osnovni dio festivala bile su glavna meta. Zimski festival je preživio, postao Javno dobro. Kućice su zavoljeli i na njima provode vrijeme i najgorljiviji protivnici.
Osnovni koncept Zimskoga festivala bio je Živi grad, pun ljudi svih generacija Dubrovčana. Postati cjelogodišnja turistička destinacija, sa bogatijim zimskim nego ljetnim programom. Vratili smo građane u Grad, pokazali da su Ljudi najljepši ukras Straduna. Svakodnevno smo unaprjeđivali program, te prihvaćali konkretne prijedloge.
U prve tri godine definirali smo sadržaj festivala kakav poznajemo danas. Uveli smo besplatne autobusne linije u večernjim satima, te iste proširili na stanovništvo susjednih općina. Napravili smo posebni dječji zimski festival „Orlandino“ u Gružu i zatvorenim prostorima Lučke uprave. Trajanje Zimskoga festivala odredili smo od prve polovice studenoga do prve nedjelje iza Tri kralja, kako bi se turistička sezona nastavila bez zimskoga prekida.
Ovogodišnji deveti Zimski festival prvi je nakon pandemije. Odvija se u nepovoljnim vremenskim prilikama, a smješten je u povijesnoj jezgri, Lapadu, Studentskome domu.
Pravo je vrijeme za sagledati iskustva prethodnih devet festivala, te se pripremiti za jubilarni deseti Zimski festival na vrijeme.
Zimski festival treba se odvijati na dvije glavne pozornice, te nekoliko dopunskih ovisno o željama i ponudama lokalnih organizatora.
Glavna pozornica i dalje treba biti Stradun, sa Pilama i Gundulićevom poljanom. Za naredne godine Gradu treba dodati Lazarete, sa vlastitim zimskim programom. Lazareti trebaju biti rezervni prostor za slučaj lošega vremena, kako ne bi odgađali koncerte i slična događanja. U pet gradskih lađa, te dvije lađe Art radionice Lazareti može se primiti oko dvije tisuće posjetitelja.
Dječji ili obiteljski program može biti u Gružu ili Uvali Lapad, koji imaju sve preduvjete za odvijanje nesmetanoga programa na otvorenim i zatvorenim prostorima. Klizalište treba biti natkriveno, kako bi radilo cjelodnevno, jer ga ometa kiša, kao i sunce. Osim klizališta na istoj lokaciji planirati zabavne i sportske sadržaje, tipa Luna parka, te dodatno ugostiteljstvo.
Dvije glavne lokacije trebaju biti povezane besplatnim autobusnim linijama, uz osiguran parking u zoni odvijanja Dječjega festivala.
Za devet godina nismo uspjeli privući interes domaćih i stranih turista kako bi posjetili Dubrovnik tijekom studenoga i prosinca. Zagrebački Advent jest. Postao je uspješni europski Advent, koji privlači brojne turiste. Hoteli i privatni smještaj imaju najveću zauzetost tijekom Adventa, brojne europske destinacije povezane su direktnim letovima sa Zagrebom, privlače regionalne posjetitelje koji dolaze automobilima. Imaju sve ono što bi Dubrovnik htio ili mogao imati.
U pripremi desetoga jubilarnoga Zimskoga festivala, bilo bi mudro objediniti potencijale oba grada. Cilj bi trebao biti zajednička marketinška aktivnost na europskom turističkome tržištu, te jedinstveni marketinški projekt: Advent u Zagrebu i Dubrovački zimski festival.
Uspostaviti Zimski zračni most Zagreb – Dubrovnik, sa povratnom cijenom karte od 100 eura, što je pristojna zimska cijena uz punu popunjenost avio sjedala. Građanima Dubrovnika vratiti subvenciju aviokarata u iznosu od 40 eura. Turistički proizvod, Zagreb – Dubrovnik tijekom zime, trebao bi dobiti potporu Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice.
Gradsko vijeće na zadnjoj sjednici usvojilo je prijedlog razvoja Dubrovačke kartice kojom Zračna luka Dubrovnik dobiva deset posto od svakoga prodanoga Dupassa, koji tijekom godine proda sa svojim partnerima, avio kompanijama, turističkim agencijama, prijevoznicima. Dobivene novce treba udružiti sa dubrovačkom i županijskom turističkom zajednicom, na projektu produženja turističke sezone. Povjerenstvo za praćenje razvoja Dubrovačke kartice , raspravljalo je o prijedlogu da se naredne godine uvedu zimske cijene Dupassa u iznosu 15, 20 i 30 eura , umjesto ljetnih cijena od 35, 45 i 55 eura.
Bogati zimski festival na dvije lokacije, sa rezervnim zatvorenim prostorima, besplatni javni prijevoz i parking, marketinško povezivanje sa zagrebačkim Adventom uz dovoljna financijska sredstva dalo bi novu kvalitetu Zimskom festivalu.
Uz malo dobre volje 10. jubilarni Zimski festival može postati nezaobilazni turistički proizvod za domaće i strane goste. Vremena imamo dovoljno, dio novca već smo osigurali, uspješno smo testirali brojna rješenja, trebamo ih samo primijeniti. Stradun sa kućicama i dalje je najljepša svjetska ulica, piše Andro Vlashušić, gradski vijećnik.