Obilježavanje 14. Hrvatskog dana ljekarni bila je prigoda za kraći susret s jednom od najljubaznijih farmaceutkinja u našemu gradu, Ljiljanom Kapelari Miloglav iz ljekarne u Lapadu. Njena blagost i strpljenje kojim prilazi svakom kupcu ne prolazi nezapaženo. Ali, tretiraju li se farmaceuti primarno kao prodavači ili su ljudi svjesni koliko truda, edukacije i znanja stoji iza njihove bijele kute?
Ne bih rekla da nas doživljavaju samo kao prodavače, ipak su većinom svjesni znanja koje mi farmaceuti imamo, te s povjerenjem traže od nas savjete i preporuke kod primjene lijekova u terapiji kao i odabiru dodataka prehrani za poboljšanje i očuvanje zdravlja.
Ljiljana Kapelari Miloglav je upravo iz te pobude – da pomaže ljudima – odabrala poziv apotekarice. Pripomogla je u tome i njena ljubav prema prirodnim znanostima. A kad se sve to udružilo s blagom naravi kakvu ima, sva su očekivanja ispunjena.
Volim svoj poziv i nikad nisam požalila u njegovom izboru – jednostavno će odgovoriti na pitanje je li joj se ikad učinilo da je mogla odabrati nešto bolje za sebe.
Iako ih se rijetko spominje u zdravstvenom sustavu pogotovo od početka ove pandemije, njihov obol normalnom funkcioniranju društva u korona pandemiji nije ni malen niti nevažan.
I za nas farmaceute ovo je izazovno vrijeme u kojemu smo ostali cijelo vrijeme DOSTUPNI za pacijente, što jest najvažnije i najbitnije. Svaki pacijent može bez najave doći u ljekarnu i potražiti uslugu i savjet farmaceuta.
Iako se od početka pandemije, preporučene distance među ljudima, izoliranja i međusobnih izbjegavanja jako puno priča o posljedicama koje će uslijediti na psihu ljudi, jer čovjek je primarno društveno biće, Ljiljana kaže da iako je ovo vrijeme kod ljudi donijelo strah i neizvjesnost, veća potreba za lijekovima za smirenje nije uočena.
Na svu sreću, čini se kako kupci ne pokazuju niti znakove nasilja i problematično ponašanje ukoliko im se zbog nekih razloga ne može izaći u susret.
Čujte, starija populacija ljudi većinom traži savjete i razgovor s farmaceutom i vrlo su zadovoljni kad im se izađe u susret i uputi topla riječ. Agresivnost kupaca očitovala se na početku pandemije oko nepoštivanja mjera zaštite, nošenja maski, preporučenog razmaka, dezinfekcije ruku, ali ne u nekom zabrinjavajućem obimu.
U čemu ljudi traže vaše savjete?
Savjeti se uglavnom traže u odabiru dodatka prehrani (vitamina, minerala, imunostimulansa i sl.) ali i u preporuci o načinu uzimanja pojedinog lijeka propisanog od nadležnog liječnika.
Ima li nestašice lijekova u dubrovačkim ljekarnama i da li ih očekujete?
Nestašice lijekova u našim ljekarnama za sada nema i nadam se da neće biti iako je zdravstveni sustav dodatno pogođen i oslabljen zbog COVID pandemije.
Je li uslijed pandemije pala prodaja lijekova za teške bolesti, a zbog poprilične stagnacije uobičajenog funkcioniranja bolnica?
Osobno mislim da su svi teški pacijenti osobito dijabetičari, onkološki bolesnici i svi bolesnici s kroničnim bolestima dobro zbrinuti bez obzira na ovu otežanu situaciju.