Bivši gradonačelnik i gradski vijećnik Andro Vlahušić oglasio se još jednim priopćenjem o brzoj cesti Dubrovnik-Čilip i sjetio nekih starih ideja i planova. Cijelo priopćenje prenosimo u nastavku:
Četiristo milijuna eura ili tri milijarde kuna je cijena izgradnje Brze ceste od Osojnika do Čilipa, po predloženim trasama kroz Grad Dubrovnik, općinu Župa dubrovačka i Konavle. Na javnoj raspravi u Mokošici predsjednik uprave Hrvatskih cesta izrekao je navedenu brojku, a izrađivač prometne studije ponovio je istu brojku u izlaganju na Sveučilištu Dubrovnik. U samoj studiji napisano je , a ponovljeno na Sveučilištu u Dubrovniku da će planirana Brza cesta biti neisplativa.
Brza cesta ima tri ključne dionice: Trasa kroz Rijeku Dubrovačku, trasu kroz Župu Dubrovačku i Dvokatnu cestu galeriju u dužini od devetsto metra neposredno iznad Povijesne jezgre grada Dubrovnika, Svjetskoga dobra UNESCA.
Trasu kroz Rijeku Dubrovačku odbili su građani na dva javna skupa u Mokošici i Komolcu, a jednoglasno su im se pridružili svi dubrovački političari. Trasu kroz Župu odbili su i građani Župe na skupovima na Sveučilištu i Župi dubrovačkoj. Treći dio Brze ceste, detaljni prikaz jedinstvene Dvokatne prometne galerije u kilometarskoj dužini iznad Grada Svjetskoga dobra, nije od straha javnosti prikazan.
Ako se isključi samo jedna od ovih trasa, Brze ceste nema. Pojedini političari zastupaju tezu o varijanti ceste kroz Grad Dubrovnik koja bi izbjegla cestu iznad Mokošice. To je moguća varijanta koja se nalazi u nekim planovima, ali uključuje tunel od Osojnika do Pobrežja, te most na novoj lokaciji preko rijeke Omble, duži od kilometra od Pobrežja do Nuncijate. Ova varijanta ima također prolazak brze ceste kroz Rijeku dubrovačku na području Šumeta, cca dva kilometra , te Dvokatnu galariju iznad Grada u dužini devetsto metara.
Kako smo čuli na izlaganjima , a pročitali u studijama ova trasa Brze ceste je najjeftinija, najmanje štetna za prostor i najbrže se može izgraditi.
MOGU LI POLITIČARI ODUSTATI OD IDEJE BRZE CESTE OSOJNIK – ČILIPI
Slušajući javne rasprave, te izjave nacionalnih, županijskih i lokalnih političara , odgovor je samo Jedan: NEĆEMO I NE MOŽEMO ODUSTATI OD IZGRADNJE BRZE CESTE OSOJNIK – ZRAČNA LUKA ČILIPI. Nismo zadovoljni trasom, jer iskra slobodnog mišljenja koja je zapaljena u Komolcu, proširila se i na Mokošicu, Župu Dubrovačku, Dubrovnik. Ne možemo ići protiv JEDNOGLASNOGA stava građana. Ne može ići po predloženim trasama, tražite nove. Kako će HDZ koji ima vertikalu vlasti od općina Konavle i Župa, grada Dubrovnika i Županije reći svojim ministrima i predsjedniku Vlade, nismo posao odradili dobro. Krivo vodimo postupak i donosimo loše odluke najmanje četiri godine. Vaš poklon od tri milijarde kuna, narod jednoglasno ne prihvaća. Drugi političari ponavljaju, kreću HDZ-ovim stopama uporno ponavljajući: Hoćemo Brzu cestu do Zračne luke sada i odmah.
A kako se ceste ne grade čak i kada imaš četiristo milijuna eura ili tri miljarde kuna u džepu ili na grani, onda od izgradnje Brze ceste od Osojnika do Dubrovnika i Čilipa narednih godina neće biti ništa. Istina platiti ćemo nastavak javne rasprave, skupe domaće i strane konzultatnte, znajući očekivani ishod.
KAKAV ĆE BITI PROMET OD DUBROVNIKA DO ČILIPA NAREDNIH GODINA
Prosječna vožnja od Dubrovnika do Zračne luke u Čilipima tijekom ljetnih mjeseci kreće se oko sat vremena najvećim dijelom dana. Gužva je ove godine veća nego lani, jer se izgradila i druga faza Pelješkoga mosta, otvoreni novi trgovački centri u Župi dubrovačkoj, povećao se značajno tranzit prema Crnoj Gori i Albaniji. Narednih godina tranzit će se povećati , jer nikakvih obilaznica Dubrovnika i Župe dubrovačke nema ni u planovima. Albanija postaje jedna od najpoželjnijih turističkih zemalja na Mediteranu, zbog jeftinih cijena, nepreglednih plaža i prirodnih ljepota u unutrašnjosti. Najkraći put je opet kroz Dubrovnik i Župu dubrovačku , cestom D8.
Dogodine ćemo otvoriti zajedničko groblje na Dupcu za preko tisuću petsto dubrovačkih i župskih obitelji. Svaki dan nekoliko sprovoda sa tisućama novih automobila.
U Župi i Konavlima se ubrzano radi na obnovi Kupara, Plata, hotela u Cavtatu. Privatni smještaj svake godine raste za oko dvije tisuće ležajeva od Čilipa do Osojnika.
Kao posljedicu rasta turističkih kapaciteta u destinaciji Dubrovnik , od Čilipa do Slanoga , broj putnika u Zračnoj luci Dubrovnik, dogodine će premašiti brojke iz 2019. godine i preći tri milijuna putnika. Za koju godinu, a svakako do 2030. godine Zračna luka Dubrovnik imati će četiri milijuna putnika.
Koliko ćemo tada putovati od Dubrovnika do Čilipa. Umjesto sadašnjih sat vremena, biti ćemo sretni ako se dođe za sat i petnaest minuta.
IMAMO LI ALTERNATIVU ?
Ako se ne može ili ne zna potrošiti tri miljarde kuna ili četirto milijuna eura novaca hrvatskih građana za naše ceste od Osojnika do Zračne luke u Čilipima, možda je vrijeme , za Izgradnju nove Zračne luke na Lisačkim Rudinama u Dubrovačkome primorju. Zračne luke koja se nalazi u županijskom i općinskome prostornome planu. Zračne luke koja će autocestom do Dubrovnika biti udaljena trideset kilometara ili 20 minuta sigurne vožnje bez gužvi. Zračne luke koja je do Brijeste, Opuzena i Metkovića udaljena 25 kilometara brzom i autocestom. Zračne luke koja je smještena u središtu županije. Zračne luke koja ima hotele u Slanome već danas za smještaj posade svih zrakoplova.
I može se napraviti za dvjesto milijuna eura ili duplo manje nego što košta Brza cesta Osojnik – Čilipi.
Ajde Andro ne #prdoklači” i govori ono što si učio i đesi “doma”
Nisam bio na zborovima građana ali sam preko video gledao ” vađenje žigerica”.
Nije samo problem što će mo se vozit duplo više vremena nego što će i potrošnja goriva biti 70% veća. Poigrajmo se brojkama.
Uzmimo 20000 vozila koja u lokalu potroše 8.4 litara a po brzoj cesti 5.0 litara.
20 000 x 8.4 lit.(50km\1h)=168 000 litara goriva ili 168 tona dnevno potrošenog goriva u prostoru.
ili
varijanta brzom cestom:
20 000 x 2.5(50km/0.5h)=50 000 litara goriva ili 50 tona dnevno potrošenog goriva u prostoru.
Poštovani gosp.Vlahušiću izgradnjom novog aerodroma ne bi riješili ovaj problem.
Najbolje je rekao načelnik općine Konavle Božo Lasić da skupovi nisu dobro pripremljeni. Da je to predstavljeno na ovakav način građanima u Župi, Mokošici ili Komolcu vjerujem da bi se građani usmjerili na tražrnje najpogodnije trase a ne na pitanje dali nam brza cesta treba ili ne treba. U jednome se slažem sa vama a to je povećanje prometa. Zagađenje će se smanjiti kvalitetnijom prometnicom a ne odustajanjem od nje. Ono što je još apsurd
da struka razmatra uticaj na okoliš varijante sa dvije trake u prostoru koji je zreo za autocestu jer mjerač prometa u Župi po nsčelniku Nardeliju bilježi 26000 vozila dnevno. Isplativost autoceste je već iznad 16 000 vozila. I onda se čudimo kako još smo živi u takvom prostoru ako dodamo i avionski promet kojega vi očito kao liječnik želite u svom primorju.
Baldo U pravu ste ali postavimo li stvari malo drugačije onda je ovako:
Danasnja cesta 168 000Litara = 252 000€ ili cca 126 000€ u proračun dnevno.
Brza cesta 50 000 Litara = 75 000€ ili cca samo 37 000 € u proračun dnevno
Dakle Brzom cestom uhljebi gube oko 90 000€ DNEVNO!!
Dali se isplati gradit brzu cestu? Ko će hranit silne uhljebe?