12.8 C
Dubrovnik
Petak, 22 studenoga, 2024
NaslovnicaKulturaSTIŽE NOVA SEZONA Kazalište povuklo riskantan potez!

STIŽE NOVA SEZONA Kazalište povuklo riskantan potez!

Bliži se službeni početak kazališne sezone u dubrovačkom teatru, a prve izvedbe odigrat će se idući tjedan na Velikoj Sceni KMD-a, kako je najavljeno na današnjoj konferenciji za medije. Epidemiološke mjere su i dalje prisutne, ako na predstavama bude više od sto ljudi, oni će se popisivati, a maske su obavezne za publiku. No kakav je to “riskantni” potez kojeg su povukli u Kazalištu Marina Držića?

-Što nas čeka ova dva mjeseca u Kazalištu? Mislim da “Ledu” Miroslava Krleže ne treba posebno naglašavati i najavljivati, svatko se tijekom svoga obrazovanja na neki način susreo s Krležom. HNK Šibenik dolazi kod nas baš s ovom predstavom i to je neka vrsta najave koprodukcije koju ćemo raditi s HNK Šibenik u sljedećoj sezoni. Kroz listopad nas još očekuje premijera Zlatnog libra, nakon uspješne premijere na Dubrovačkim ljetnim igrama. Premijera će biti u Kazalištu, reprize Kate Kapuralice, Prosidbe i gostovanje zagrebačkog Kazališta mladih – rekao je ravnatelj Kazališta Paolo Tišljarić.

Za novu predstavu “Žena bomba” koja je na repertoaru 25. rujna, autorice Ivane Sajko, iz Kazališta smatraju kako je riskantan potez, a koji se treba nekada dogoditi. Evo što je rekla na konferenciji za medije glumica Srđana Šimunović.

-Tekst je napisan 2004., a Ivana Sajko je perjanica suvremenog, dramskog teksta u Hrvata. Prevedena je na 10 jezika, a ona u svojim dramama, pa tako i u Ženi bombi propituje sve ono što bi bilo postavljeno tako kako jest, aristotelovski, ona to propituje, ne postoji sukob lica, postoji sukob same žene i njezine svijesti i onoga što se događa u njezinoj glavi prije nego što će izvršiti taj teroristički čin. Ženska lica teže dolaze u prvi plan te propituje i taj jedan feministički trenutak, tako da je ona i zbog toga važna u hrvatskom pismu. Sretna sam da imam priliku raditi s dva vrsna glazbenika, i mislim da je ovo jedan riskantan potez. Ja sam osoba koja to podržava, tako da mislim da je ovakve stvari potrebno raditi pogotovo kako bi mogli i mlađu publiku “zavesti” da nam dođu u teatar – rekla je.

Žena bomba je glazbeno-scenski projekt u režiji Paola Tišljarića koji će izvesti članica umjetničkog ansambla KMD-a Srđana Šimunović te glazbenici Filip Merčep i Alex Brajković. Ulazak je slobodan uz prethodno preuzimanje ulaznica na blagajni Kazališta Marina Držića.

-Ovdje se radi o jednom elektro-akustičnom performansu koji je u biti ‘support’ Srđani i dramskom tekstu, mi nosimo elemente samog dizajna multimedije i zapravo uživo reagiramo na Srđaninu izvedbu – kazao je Alex Brajković.

-Alex i ja smo se upoznali u Amsterdamu na studiju Elektronike tako da smo imali puno puta pričati o različitim projektima, a s Paolom se znam još sa studija u Zagrebu, došlo je do suradnje i iznimno mi je drago da smo mogli napraviti jedan zanimljiv tekst, i da smo mi mogli “uskočiti” s elementima elektronike i s glazbom koju smo zadnjih tjedan dana intenzivno radili – kazao je Filip Merčep.

Ravnatelj Tišljarić je dodao kako su projekt “Žena bomba” željeli pokloniti gledateljima za otvaranje sezone.

-Mislim da se radi o nečemu dosta netipičnom, nešto što publika nije imala prilike vidjeti i gledati u Kazalištu Marina Držića i pozivam sve koji su zainteresirani da vide nešto drugačije u našem repertoaru. Isto tako pozivamo našu publiku da pogleda Ledu koja će mislim biti jedan od dramskih vrhunaca naše sezone. “Leda” je komedija jedne karnevalske noći, jedno od najsjajnijih djela hrvatske dramske književnosti. Ta lepršava igra glembajevskoga ciklusa uvijek glumce i publiku stavlja pred ogledalo istine o socijalnom i emotivnom statusu krhkoga građanskog sloja koji je u Hrvatskoj uvijek na rubu nepostojanja, naročito danas – rekao je Tišljarić.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE