Došao je i taj dan. S primjenom je započela zona posebnog prometnog režima oko povijesne jezgre. Naime, jutros su na ključnim gradskim prometnicama aktivirani ekrani upozorenja i semafori koji upozoravaju na ulazak u navedenu zonu. No, treba istaknuti da se radi o testnoj fazi koja će trajati do 1. studenog, a da se za građane i gospodarske subjekte još uvijek ništa ne mijenja.
Jutros su su tako na prometnicama koje vode prema povijesnoj jezgri pojavile obavijesti na ekranima koje vozače upozoravaju da se bliže ulasku u zonu posebnog prometnog režima te broju slobodnih parkirnih mjesta.
Zona posebnog prometnog režima primjenjivati će se u punini od 1. ožujka 2025. godine, a tad će krenuti i kažnjavanja. Do pune primjene zone provest će se edukacija hotela i svih onih koji imaju svoja parkirna mjesta u zoni. Kad su pak u pitanju stanovnici susjednih općina – Župa dubrovačke, Konavala i Dubrovačkog primorja, koji će također imati pravo prometovati unutar zone, važno je istaknuti da će moći kupiti PPK kartu po istoj cijeni kao i stanovnici Dubrovnika.
Gradonačelnik Franković je na konferenciji za medije održanoj početkom tjedna pojasnio kako će izgledati puštanje u rad zone posebnog prometnog režima, kao i što će to značiti za građane.
– Od 1. rujna do 1. studenog ćemo testirati sve moguće i nemoguće situacije i tako pripremiti naše djelatnike za rad, ali i simulirati moguće probleme i popravljati sustav. Za građane to ne znači nikakve promjene, kao ni za sve druge sudionike u prometu. Od 1. siječnja omogućit ćemo svima koji nemaju PPK kartice da ih do ožujka kupe, a ujedno ćemo i izjednačiti cijenu PPK kartica za građane Dubrovnika i okolnih općina. Svi vlasnici apartmana i hoteli, koji imaju osigurani parking za goste, će u ovom međuvremenu biti uneseni u sustav i pokazat ćemo im kako mogu određene registracije unositi u sustav. Imamo dovoljno vremena, idemo korak po korak, kazao je gradonačelnik.
– Testirat ćemo sljedeće: pratit ćemo pregled propusnica u okviru PPK sustava, prepaid kartice, administraciju vinjeta, administracija korisnika, pristup aplikaciji, integraciju kamera na ulazu u zonu, integracija s MUP bazom vlasnika vozila, integracija sa sustavom za naplatu parkiranja, pregled opažaja kamera, generiranje kazni za prekršitelje, administrativno odobrenje grada za ulaz i zaustavljanje u zoni i izvještavanje o zaustavljanju na dan. Operativci koji budu radili na programu u testnoj fazi radit će kao da je ona u potpunoj primjeni, rekao je Franković.
Naglasio je kako nakon testne faze, pa informiranja i pripremnih radnji od 1. ožujka 2025. kreće potpuna implementacija sustava posebne prometne zone, odnosno naplaćivanje kazni za sve one koji u Zonu uđu bez odgovarajuće dozvole (za građane je to isključivo PPK kartica).
– Prekršajni dio počinje 1. ožujka. Programsko rješenje je funkcionalno. Prvi smo grad koji uvodi zonu posebnog režima, pokušali smo učiti preko najboljih primjera europskih gradova. Prije skretanja za garažu u Zagrebačkoj dodatno ćemo ugraditi semaforski sustav na kojem će stalno biti upaljeno crveno svjetlo te istaknuto kako samo oni s dozvolama mogu ući u zonu. To je dodatno upozorenje za sve one koji ne vide prethodno ekrane.
Dodajmo i da je gradonačelnik najavio izgradnju kružnog toka kod Medicinske škola, a kako bi se automobili koji pogriješe i uđu u zonu mogli vratiti, kao uvođenje posebne kružne linije koja će počinjati na Ilijinoj Glavici, u Zagrebačkoj ulici, a završavati na Boninovu. Franković je također kazao kako je intencija gradske uprave smanjiti broj taksi vozila oko povijesne jezgre tako da će ukupran broj taksi vozila u zoni posebnog prometnog režima biti 700.
Propast će ovo kao i sve čega se dotaknu.
To što par kampera neće moći kroz klanac neće imat znatnijeg utjecaja na gužve.
Samo će poskupit taxi ako ih reduciraju. Do sada su mnogi naši sugrađani išli do Grada Uberom. Ako ne budu mogli ići će vlastitim autom, pa će gužve biti i veće.
Dok god turistički autobusi i taksisti
moraju do Pila kroz klanac umjesto da skrate put i idu preko Boninova gužve će i dalje biti. Gdje će iskrcat/ukrcat putnike i okrenuti se? Može se naći način. Otkupi nešto na tom potezu ili se ukopaj. Švicarci ili Japanci bi našli rješenje, ali jasno da ovi što nas vode(u propast) nisu ni blizu tog levela