I ovoga petka donosimo pregled aktivnosti i infrastrukturnih projekata koje provodi Grad Dubrovnik.
Započela realizacija prvog Programa javnih potreba u športu za osobe s invaliditetom Grada Dubrovnika
Po okončanju javnog poziva za predlaganje programa u području športa za osobe s invaliditetom, Dubrovački savez športova je utvrdio da se na poziv prijavio Teniski klub Dubrovnik.
Grad Dubrovnik prvi je grad u Hrvatskoj koji je u svom proračunu izdvojio zasebnu stavku za sportske programe osoba s invaliditetom, a koja u Proračunu Grada Dubrovnika za 2022. iznosi 250.000 kuna.
Sukladno odredbama Pravilnika o mjerilima i kriterijima za vrjednovanje sportskih programa, za program Teniskog kluba Dubrovnik za rad sa sportašima s invaliditetom odobreno je ukupno 103.200 kuna, odnosno po programskim točkama:
– 19.200 kuna za potporu mladim sportašima s invaliditetom,
– 10.000 kuna za sufinanciranje nabave sportskih rekvizita i opreme,
– 60.000 kuna za sufinanciranje stručnog rada sa sportašima s invaliditetom,
– 8.000 kuna za natjecateljski program sportaša s invaliditetom te
– 6.000 kuna kuna za potporu organizaciji domaćih natjecanja.
Program javnih potreba u športu za osobe s invaliditetom dijelom je širih aktivnosti Grada Dubrovnika u području sporta za osobe s invaliditetom. Naime, početkom rujna ove godine Grad Dubrovnik prihvatio je inicijativu udruge „Akademija zdravog življenja“ za uključivanje u projekt Sportske lige za djecu s teškoćama u razvoju, Special Power League.
Želeći dobiti što širu sliku o potrebama i afinitetima djece s teškoćama s područja grada Dubrovnika za bavljenje sportskim aktivnostima, Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo zamolio je predsjednicu udruge „Poseban prijatelj“ Dženitu Lazarević da pripremi i objavi anketni upitnik na koji su se mogli javiti svi zainteresirani za uključivanje u ovaj projekt. Anketom se željelo utvrditi zainteresiranost dubrovačke djece koje imaju teškoće u razvoju i njihovih roditelja za bavljenje športom, uzimajući u obzir oblik i karakter oštećenja odnosno teškoće. Obradom podataka utvrđeni su prioritetni sportovi, koji sublimiraju afinitete djece i roditelja te adekvatnost pojedinog sporta obzirom na karakter teškoće u razvoju.
Voćni obrok za sve školarce i u 2023. godini
Provedba programa “Shema školskog voća” u svih sedam gradskih osnovnih škola nastavlja se i ove godine. Cilj ovog posebnog programa na koji je Grad Dubrovnik aplicirao i u proteklim razdobljima, a koji se provodi na razini Europske unije jest podizanje razine znanja o važnosti zdrave prehrane te uvođenja edukativne aktivnosti u odgojno – obrazovnim institucijama u svrhu poboljšanja prehrambenih navika djece.
Agencija za plaćanje u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju na podneseni zahtjev Grada Dubrovnika odgovorila je pozitivno te odobrila tražena sredstva. Ukupni iznos prava na potporu za školsku godinu 2022./2023. iznosi 146.600,19 kuna/ 19.506,12 eura bez PDV-a i odnosi se na 3573 učenika koji pohađaju dubrovačke osnovne škole.
Fotografija je ilustrativna.
Zamjenica Tepšić u Sevilli sudjelovala na summitu o inovacijama u turizmu
Zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić na poziv MED Zajednice održivog turizma sudjelovala je ovog petka na summitu o inovacijama u turizmu koji se pod krilaticom “New Horizons for Tourism Tech” održao od 2. do 4. studenog u Sevilli. Riječ je o jedinstvenom globalnom događaju u kojem je fokus stavljen na inovacije i implementiranje tehnologija u industriji turizma i putovanja, a koji je obuhvatio rasprave i dijeljenje iskustava o specifičnim izazovima i projektima realiziranim na području Mediterana.
Susret koji je u španjolskom gradu okupio više od šest tisuća predstavnika multinacionalnih kompanija, međunarodnih stručnjaka i dionika u turizmu obilježile su teme poput poboljšanja i razvoja turističkih usluga u odredištima, promišljanja i ideje o novim načinima putovanja, redefiniranja turizma u budućnosti, održivog upravljanja destinacijama popraćenog pametnim modelima te minimaliziranje negativnih utjecaja masovnih turističkih tokova na okoliš i lokalnu zajednicu.
Zamjenica gradonačelnika Tepšić bila je jedna od govornica panela „Upravljanje turističkim tokovima“ na kojem je kroz jednu od postavljenih tematskih sesija pod nazivom „Rješavanje prekomjernog turizma u Dubrovniku“ predstavila mnoštvo konkretnih rješenja realiziranih u svojstvu međunarodno prepoznatog strateškog projekta Poštujmo Grad. Pobliže je u ovoj prigodi prisutnima predočila kako i na koji način je gradska uprava uz potporu i angažman lokalnih i nacionalnih dionika te međunarodnih partnera poput CLIA-e (krovnog međunarodnog udruženja cruise industrije), Dubrovnik uspješno pozicionirala na mjesto predvodnika u pogledu održivog i odgovornog upravljanja destinacijom. Ono što je istaknula kao najbitniju stavku u svom izlaganju na koju je prvenstveno oslonjen sam projekt „Respect the City“ jest kvaliteta života stanovnika, njihovo zadovoljstvo uvedenim mjerama i pravilima, nezaboravan doživljaj svih posjetitelja uz očuvanje povijesne jezgre, kulturno – spomeničke baštine i prirodnih atrakcija. Spomenula je kako se aktivno radi na urbanom razvitku gradskih lokacija, uvođenju ograničenja kretanja u području kontaktne zone s ciljem smanjenja gužvi te integriranju Smart aplikacija poput Pametnog parkinga, Dubrovnik Pass-a i Dubrovnik Visitors zahvaljujući kojima je stvorena sinergija lokalne zajednice i gostiju koji borave u Dubrovniku.
Prezentirala je zamjenica Tepšić konzistentnu destinacijsku politiku i promišljeni pristup svih dionika kada je riječ o naporima učinjenim u području cruise industrije. Naglasila je kako je došlo do uspostavljanja bolje organiziranosti na terenu u kontekstu rasporeda ticanja kruzera što je u konačnici olakšalo protok posjetitelja i kontroliranje središnjih gradskih točaka. „Komunikacija s cruise kompanijama bila je u ovom procesu ključna, a ona će se i nastaviti“, dodala je zamjenica, naglasivši kako je prethodno bilo potrebno iskazati visoku razinu fleksibilnost kako bi gosti s kruzera mogli u potpunosti doživjeti Dubrovnik i brojne sadržaje istog u razdoblju sezone i post sezone. Posebno se osvrnula na teme provedbe Plana upravljanja svjetskim dobrom UNESCO-a “Starim gradom Dubrovnikom”, čije su aktivnosti započele, a imaju za cilj razviti suvremeni život Grada na održivim postavkama te unaprijediti univerzalne materijalne i nematerijalne sastavnice koje prikazuju izvornost i cjelovitost vrednota na jugu Hrvatske.
U sklopu krovne gradske inicijative i metoda rješavanja prekomjernih gužvi dotaknula se iznimno važnog segmenta prometno-tehnoloških rješenja, rekavši kako je sredinom srpnja Hrvatski sabor usvojio Zakon o sigurnosti na cestama. Donesenim izmjenama, Dubrovnik će tako moći regulirati promet na svom području, urediti načine i uvjete ulaza, prometovanja i izlaza svih kategorija vozila u kontaktnoj zoni kako bi se promet optimizirao te, sukladno smjernicama UNESCO-a i Plana upravljanja, smanjio štetan utjecaj motoriziranog prometa i prenapučenost vozilima na zaštićenim kulturno-povijesnim cjelinama.
Uz zamjenicu gradonačelnika Jelku Tepšić, predstavnica Općine Sitges, inače uglednog španjolskog središta u kojem je turizam pokretač ekonomskog razvoja, Sira Puig podijelila je iskustva o prilagodbi resursa i sadržaja koji ispunjavaju želje i potrebe stanovnika i gostiju, dok je ispred organizacije Valenciaport Joan Messeguer okupljenima iznio različite zanimljive i korisne podatke vezane za turistička kretanja, sheme upravljanja i balansiranja protoka putnika na krstarenjima u Valenciji. Predstavljena su inovativna tehnička rješenja koja je Valenciaport instalirala u luku,a sve kao dio aktivnosti pilot projekta HERIT-DATA. Vrijedi spomenuti kako je i Dubrovnik bio jedan od pilot destinacija istoimenog projekta kojeg je uspješno provela Dubrovačka razvojna agencija DURA vodeći se težnjom za razvijanjem alternativnih modela i sofisticiranih rješenja koje mogu poslužiti lokanoj zajednici za daljnji održivi napredak.
Proširena i rekonstruirana javna rasvjetu u Donjem Čelu
U sklopu godišnjeg programa investicijskog održavanja sustava javne rasvjete Upravni odjel za komunalne djelatnosti, promet i mjesnu samoupravu Grada Dubrovnika proveo je rekonstrukciju i proširenje javne rasvjete u Donjem Čelu na otoku Koločepu.
U predjelu Gruda i na rivi pokraj hotelskog objekta u Donjem Čelu izvršena je ugradnja 12 novih stupih mjesta dok je osam dotrajalih svjetiljki zamijenjeno novim energetski visokoučinkovitim LED svjetiljkama. Ukupno je na trasi dugoj 700 metara postavljeno 20 LED solarnih svjetiljki.
Vrijednost provedenog ulaganja u sustav javne rasvjete na otoku Koločepu iznosi 163.478,80 kuna.
POVEĆANJE IZDVAJANJA ZA NAJRANJIVIJE SKUPINE Stupila na snagu nova Odluka o socijalnoj skrbi Grada Dubrovnika
Odluka o socijalnoj skrbi, koju je Gradsko vijeće Grada Dubrovnika donijelo na svojoj 15. sjednici održanoj 25. listopada 2022., stupila je na snagu. Odlukom se utvrđuju prava iz oblasti socijalne skrbi koja osigurava Grad Dubrovnik, a koja su propisana Zakonom o socijalnoj skrbi, te prava iznad standarda, uvjeti i način ostvarivanja prava, korisnici te postupak za ostvarivanja tih prava.
Izmjene mjera obuhvaćenih Odlukom o socijalnoj skrbi, a koje su predviđene krovnim zakonom, primjenjivat će se od 1. siječnja 2023. dok će nadstandard koji pruža Grad Dubrovnik ući u primjenu od 1. ožujka 2023., nakon usvajanja mjera Socijalnog programa za 2023. na Gradskom vijeću.
Grad Dubrovnik je u svom proračunu osigurao dodatna sredstva za ostvarivanje novčanih naknada i socijalnih usluga građanima u većem opsegu nego što je utvrđeno Zakonom o socijalnoj skrbi. U Proračunu za 2023. godinu predviđeno je povećanje izdvajanja za najranjivije skupine u iznosu od 750 tisuća do milijun kuna više nego u tekućoj godini, no konačan iznos znat će se nakon završenog usklađivanja mirovina zbog povećanja od 6,18% temeljem Odluke Vlade Republike Hrvatske.
Naime, nova Odluka obuhvaća povećanje mjesečnog novčanog iznosa dodatka na mirovinu s dosadašnjih 200 na 300 kuna, a prati ga i povećanje cenzusa za ostvarivanje mjesečnog dodatka s dosadašnjih 1.800 na 2.000 kuna. Umirovljenici unutar ovog cenzusa čije su socijalne prilike posebno otegotne ostvarivat će uvećani mjesečni dodatak od 500 kuna. Cenzus je povećan i za ostale kategorije umirovljeničkog dodatka. Tako će se umirovljenicima s mirovnom od 2.001,00 do 2.200,00 kuna dva puta godišnje isplatiti iznos od 400 kuna, a onima s primanjima do 2.500 kuna iznos od 300 kuna.
Odluka sadržava i povećanja cenzusa unutar mjere „Pravo na jednokratnu novčanu pomoć“. Tako će za dvočlano kućanstvo doći do izmjena cenzusa s 2.800 kuna na 4.000 kuna. Za tročlano kućanstvo cenzus se povećava s 3.800 kuna na 5.200 kuna, dok se za obitelj s četiri člana cenzus mijenja s 5.200 na 6.500 kuna. Ako kućanstvo ima više od četiri člana, cenzus prihoda za svakog se člana povećava za 875 kuna, umjesto dosadašnjih 500 kuna. Za samce cenzus se povećava s 2.000 na 3.200 kuna.
Temeljni cilj donošenja ove Odluke je zaštita najugroženijih skupina društva u gradu Dubrovniku, a ista je usuglašena i s novim Zakonom o socijalnoj skrbi kojim se provodi reforma sustava socijalne skrbi radi bolje organizacije sustava te poboljšanja kvalitete življenja najosjetljivijih skupina društva.
Zlatni vozači Auto kluba Dubrovnik Racing kod gradonačelnika Frankovića
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković primio je danas vozače Auto kluba “Dubrovnik Racing”, osvajače prvenstva Hrvatske na kružnim stazama.
Čestitke povodom postignuća 25. titule klupskog prvaka Hrvatske u ovoj je prigodi uputio gradonačelnik Franković, naglasivši kako automobilizam u gradu ima izvanrednu perspektivu. Dodao je, kako je vidljiv angažman predstavnika kluba Dubrovnik Racing koji svojim radom i entuzijazmom vozača, zajednički, iznimno doprinose razvoju ovog sporta.
“Ispred Grada Dubrovnika želim kazati kako ste se osvajanjem brojnih trofeja i nizom uspjeha ostvarenim na nacionalnim i međunarodnim natjecanjima svrstali i profilirali kao jedni od najboljih. Vjerujem kako bi legenda hrvatskog automobilizma Dubravko Čikor bio izrazito ponosan na vaše rezultate, strast i volju koju unosite u ovaj sport. Sa istim žarom i predanošću nastavite i dalje, na svoje osobno zadovoljstvo, zadovoljstvo vašeg kluba i građana Dubrovnika koji vas vjerno prate i podržavaju”, istaknuo je gradonačelnik.
Predsjednik kluba Renko Popović i nagrađeni vozači zahvalili su se gradonačelniku na prijemu i uručenim prigodnim poklonima, s porukom kako će u budućnosti činiti sve kako bi trofeji pripali Dubrovnik Racingu.
U Rožatu se postavlja gotovo 200 metara rukohvata na putu prema crkvi Velike Gospe
U sklopu programa komunalnog uređenja i opremanja gradskih ulica, Upravni odjel za komunalne djelatnosti, promet i mjesnu samoupravu Grada Dubrovnika putem ugovornog izvođača u petak je započeo postavljanje rukohvata u Rožatu.
Naime, na skalinadi koja vodi do crkve Velike Gospe u Rožatu izrađuje se rukohvat u dužini od 185 metara čime će se uvelike olakšati uspon prema crkvi i mjesnom groblju. Vrijednost navedenog ulaganja iznosi oko 60 tisuće kuna s PDV-om.
Također, u okviru istog programa postavljeno je i desetak metara nedostajućeg rukohvata u Privežnoj ulici na Gornjem Konalu u pravcu crkvice sv. Stjepana.
Održano predstavljanje EU projekta “Dječji vrtić Bubamara – jedinstveno mjesto odgoja i obrazovanja djece”
U prostorijama Dječjeg vrtića Bubamara, održano je predstavljanje projekta “Dječji vrtić Bubamara – jedinstveno mjesto odgoja i obrazovanja djece” financiranog sredstvima Europskog socijalnog fonda, a na kojemu Grad Dubrovnik sudjeluje kao partner.
Putem projekta uveden je produljeni boravak do 21:30 sati s ciljem usklađivanja radnog vremena vrtića s poslovnim i obiteljskim obvezama roditelja na području grada Dubrovnika, a sudionicima su predstavljene projektne aktivnosti poput provođenja novih posebnih programa za djecu – učenje engleskog jezika i glazbeni program, kao i već održane edukacije usmjerene na jačanje stručnih kompetecija djelatnika/ca vrtića te Program rada s roditeljima – kabinet za savjetovanje roditelja.
U partnerstvu s Gradom Dubrovnikom, Dječji vrtić Bubamara potpisao je Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava ukupne vrijednosti u iznosu od 1.991.430,70 kuna koji je u potpunosti financiran sredstvima Europskog socijalnog fonda kroz Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020.
Uz već navedene aktivnosti, putem dodijeljenih sredstava angažirali su se odgojitelji te djelatnici u tehničkom osoblju i u drugom stručnom kadru potrebnih za održavanje novouvedenih programa, a planira se i nabavka opreme s čime bi se dodatno unaprijedile usluge za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
31. GODIŠNJICA POGIBIJE Položeni vijenci za stradale branitelje na Bosanci
Predstavnici Grada Dubrovnika, gradonačelnik Mato Franković, pročelnik Upravnog odjela za za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo Dživo Brčić i gradska vijećnica Katarina Doršner kod Spomen obilježja na Bosanci položili su vijence i zapalili svijeće u znak sjećanja na sedmoricu poginulih dubrovačkih branitelja koji su prije 31 godinu stradali u jednom od najžešćih napada na ovom području.
Vijence su položile i obitelji poginulih branitelja, predstavnici Županije i Policijske uprave dubrovačko-neretvanske te udruge roditelja poginulih branitelja i dragovoljaca Domovinskog rata kao i njihovi suborci.
Prigodnim riječima u ime Udruge roditelja poginulih branitelja Domovinskog rata Dubrovnik obratio se predsjednik Vide Prce, dok je službu riječi i blagoslov predvodio fra Ivica Kyril Pavlović.
Okupljeni su molitvom i svijećama odali počast svim žrtvama koji su u jeku srpsko-crnogorskog napada, devetog dana mjeseca studenog 1991. godine, položili živote na oltar Domovine. Bili su to hrabri dragovoljci Domovinskog rata: Mario Pezzi, Franci Lazibat, Vedran Ivošević Genocid, Hamdija Kovač, Željko Raguž, Antonio Vatović te Željko Putica koji je poginuo također na Bosanci sedamnaest dan ranije.
Privremena regulacija prometa u Ulici Petra Krešimira IV tijekom noći
Zbog izvođenja radova na sanaciji kanalizacijskog kolektora u Ulici Petra Krešimira IV uvodi se privremena regulacija prometa u razdoblju od srijede, 9. studenoga u noćnim satima u vremenu od 23:45 do 5:40 sati.
Regulacija prometa uvodi se na način da će se zatvarati promet u određenim fazama, počevši od „Vatrogasaca“ pa do križanja s Ulicom Bruna Bušića (kod „Bikersa“), a za vrijeme izvođenja radova, u svakoj fazi, stanarima predmetne ulice bit će omogućen prolaz vozilima svakih 20 minuta.
Regulacija prometa trajat će nekoliko idućih dana, do kraja izvođenja.
Napominjemo da su srodni radovi u Ulici Frana Supila, a koji su započeli u ponedjeljak, privedeni kraju te je tom ulicom uspostavljen regularan režim prometovanja.
Radovi se izvode u sklopu Ugovora o razvoju vodno-komunalne infrastrukture Dubrovnik, investitora Vodovoda Dubrovnik.
Molimo sve sudionike u prometu da se prilagode postavljenoj privremenoj prometnoj regulaciji, kao i za razumijevanje i strpljenje u svim segmentima koje ovo gradilište zahtijeva.
U Barceloni održan okrugli stol o pametnoj mobilnosti, ključnom alatu održivog upravljanja
Na poziv organizacijskog odbora IV CETT Smart Tourism kongresa koji se 9. i 10. studenog održava u Barceloni zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić sudjelovala je ove srijede na okruglom stolu koji se održao pod krilaticom “Pametna mobilnost kao alat za održivo upravljanje turizmom”.
Ključne teme okruglog stola bile su uvođenje inteligentnog upravljanja turizmom kroz primjenu i pronalazak ravnoteže između održivosti, tehnologije, inovacija i znanja kako bi turizam postao kvalitetniji i obogaćen efikasnim sadržajima u destinacijama. Usto, diskusija je obuhvatila potrebu implementiranja digitalizacije u kontekstu turističke ponude što podrazumijeva redizajniranje poslovanja i dosadašnje prakse, što u budućnosti može bitno ojačati odnos i stvoriti poveznicu javne uprave, tvrtki i drugih institucija sa gostima i posjetiteljima.
Fokus ovogodišnjeg izdanja kongresa stavljen je na razvoj koncepta inteligentne mobilnosti kao bitnog aspekta koji jamči optimalan razvoj turističkih modela, pa je u tom pogledu zamjenica Tepšić prisutnima pobliže predočila što je na području Dubrovnika učinjeno kada je riječ o upravljanju protokom turističkim područjima a sve kroz učinkovitost najnovijih usluga, infrastrukture, prometnih flota i stvaranja proizvoda temeljenih upravo na urbanoj mobilnosti.
Osvrnula se na snažnu zajedničku suradnju javne uprave s lokalnim dionicima iz područja turističkog i gospodarskog sektora što je znatno doprinijelo u rješavanju postavljenih izazova poput prekomjernih gužvi s kojim se Dubrovnik kao omiljena mediteranska destinacija suočavao. Predstavila je alate, aplikacije te uvedene mehanizme i mjere koje su zaživile u praksi i dovele do posve drugačijeg doživljaja i iskustva posjetitelja, a razinu kvalitete života građana znatno poboljšali.
Uz zamjenicu gradonačelnika, sudionici današnjeg okruglog stola bili su voditelj globalnih partnerstava i turističkih inovacija u tehnološkom centru Katalonije “EURECAT” Ignacio de las Cuevas Rojo i voditeljica projekta “karlsruhe.digital” i zamjenica voditelja Znanstvenog odjela njemačkog Grada Karlsruhea, Carolin Engel.
PLASTIC SMART CITIES Ilegalna odlagališta prijavite na aplikacije ELLO i Dubrovačko oko
Korištenjem dvaju mrežnih internetskih aplikacija ELLO i Dubrovačko oko omogućeno je evidentiranje lokacija nepropisno odbačenog otpada, čime se istovremeno sprječava nemarno i neodgovorno ponašanje prema okolišu. Na taj način osigurava se promišljeno i sustavno gospodarenje otpadom u cilju zaštite i očuvanje prirode shodno smjernicama lokalne zelene politike i politike održivog razvoja Republike Hrvatske.
Očevidom i intervencijama Odsjeka komunalnog redarstva tijekom 2021./2022. godine zaprimljeno je četrnaest dojava nedozvoljenog odlaganja građevinskog i komunalnog otpada (željezo, drvo, šut, plastika, kartoni). Za navedena odlagališta izdana su rješenja u upravnom postupku te je deset ilegalnih odlagališta uspješno sanirano, dok se za četiri još uvijek vode upravni postupci. Kroz protekle dvije godine sveukupno je sanirano 133 m3 volumena otpada.
Prijava lokacija ilegalnih odlagališta moguća je na računalima i pametnim telefonima u sustavu Evidencija lokacija odbačenog otpada ELLO i putem aplikacije Dubrovačko oko gdje su navedene i upute za digitalnu prijavu.
Riječ je o jednoj od aktivnosti Akcijskog plana smanjenja onečišćenja plastikom u gradu Dubrovniku u sklopu Plastic Smart Cities inicijative, a kojoj se Grad Dubrovnik priključio u srpnju 2020. godine.
Čestitka Gradonačelnika Terezi Kesoviji
U povodu dodjele nagrade ”Nova ploča”, koju Hrvatska diskografska udruga godišnje dodjeljuje za posebna dostignuća na području domaće glazbene industrije, Terezi Kesoviji čestitku je uputio gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković:
Poštovana i draga Tereza,
Još jedna nagrada u Vašim rukama nije nas iznenadila, ali nas je ponovno učinila ponosnima i sretnima što se Vaš veliki umjetnički doprinos prepoznaje i uvažava. Hrvatska diskografska udruga uputila je nagradu u prave ruke.
Onako kako glazba oplemenjuje živote ljudi, tako i Vi oplemenjujete naš Grad koji je oduvijek dio Vaše životne i glazbene priče. Predanost i ljubav koju iskazujete kroz note itekako se osjete, posebno dodatno istaknuti Vašom izrazito pozitivnom energijom koju širite na sve oko sebe.
Čestitam Vam draga Tere na još jednoj zasluženoj nagradi!
Gradonačelnik
Mato Franković
Povjerenstvo za osobe s invaliditetom utvrdilo Program obilježavanja Međunarodnog dana osoba s invaliditetom
Pod predsjedanjem Antonije Roszahegy Nikolić, održana je 10. studenog u prostorijama Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo četvrta sjednica Povjerenstva za osobe s invaliditetom Grada Dubrovnika.
Članovi Povjerenstva utvrdili su Program obilježavanja Međunarodnog dana osoba s invaliditetom, koji će se održati 2. prosinca s početkom u 14 sati, te usuglasili ovogodišnje dobitnike priznanja za promicanje prava osoba s invaliditetom. Članovi Povjerenstva su prihvatili prijedlog da tom prigodom zamjenik pročelnika Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo Miho Katičić prikaže prezentaciju o aktivnostima Grada Dubrovnika u području športa za osobe s invaliditetom. Nositelj ovogodišnjeg programa obilježavanja Međunarodnog dana osoba s invaliditetom bit će dubrovačka udruga “Poseban prijatelj”.
Zamjenik pročelnika Miho Katičić upoznao je članove Povjerenstva s postignućima europskog projekta DANOVA, koji za cilj ima unaprjeđenje pristupačnosti slijepim i slabovidnim osobama na ključnim prometnim čvorištima poput zračnih luka, pomorskih luka te željezničkih i autobusnih postaja. Jedna od ključnih odrednica projekta DANOVA je i podizanje razine svijesti šire javnosti oko važnosti prilagođavanja ključne prometne infrastrukture osobama s raznim vrstama invaliditeta pa tako i osobama s oštećenjima vida.
Članovi Povjerenstva su u raspravi istakli probleme koje osobe s invaliditetom susreću u životu i radu, ali i primjere dobre prakse u izjednačavanju mogućnosti osoba s invaliditetom. Tako je predsjednica Udruge slijepih i slabovidnih osoba Rosa Matić pohvalila postignuća projekta DANOVA, ali i istaknula potrebu postavljanja taktilne staze za slijepe i slabovidne osobe i na dubrovačkom autobusnom kolodvoru. Djelatnica Gradskog društva Crvenog križa Roberta Šimunović pohvalila je dubrovački projekt pomoćnika u vrtićima kao istinski primjer dobre prakse u izjednačavanju mogućnosti i socijalizacije djece s teškoćama u razvoju.
Završna izložba međunarodnog EU projekta STARTS4Water Zero Pollution Adriatic(re)poiesis u Centru za mlade Dubrovnik
U Centru za mlade Dubrovnik postavljena je završna izložba znanosti, tehnologije i umjetnosti “Zero Pollution Adriatic(re)poiesis”.
Posjetitelji izložbe mogu vidjeti rezultate umjetničke rezidencije u produkciji UR Instituta koja se održala u Dubrovniku zadnju godinu dana. Prominentna slovenska umjetnica Robertina Šebjanič i dubrovački tehnolog Marjan Žitnik surađivali su u razvoju umjetničkih i tehnoloških inovacija kao doprinos rješenju problema onečišćenja mora prekomjernim razvojem turizma. Poseban se naglasak stavlio na tekući i mikroskopski otpad koji se otpušta u more.
U sklopu izložbe posjetitelji mogu vidjeti fizičke ishode istraživanja: „Echinoidea future – Adriatic sensing“, nesvakidašnje novomedijsko hibridno umjetničko djelo Robertine Šebjanič, koje kombinira multimediju (audio+video), staklene instalacije i umjetnu inteligenciju za sveobuhvatno iskustvo koje približava građanima problem onečišćenja. Umjetničko djelo bavi se trenutnim biogeološkim i morfološkim uvjetima u okolišu morskog ježa, koji je akvaformiran antropogenim tekućim otpadom, što rezultira niskim razinama kisika u morskoj vodi. Istražujući stresore lokalnog/globalnog ljudskog otiska, projekt preispituje otpornost vodenih vrsta. ‘Echinoidea future – Adriatic sensing’’ djeluje kao aktivacija „(sy)(e)mpathie“.
Glavnina istraživanja za razvoj projekta provedena je u okviru „Zero Pollution Adriatic“ rezidencije UR Instituta u okviru STARTS4Water projekta, odvijajući se u obalnom području južnog Jadrana.
Uz navedeno posjetitelji mogu vidjeti i tehnološku inovaciju – prototip „S.M.A.R.T. Urchin“ – pametnog morskog ježa autora Marjana Žitnika, koji koristi najnovije tehnologije za digitalno praćenje onečišćenja mora u realnom vremenu.
Izložba ostaje otvorena do 13. studenog 2022.
Gradonačelnik Franković u Splitu na konferenciji “Može li dalmatinski turizam biti održiv?
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković sudjelovao je danas u Splitu na konferenciji „Može li dalmatinski turizam biti održiv?”. Konferencija je kroz dva panela održana u inkubatoru SPINIT Sveučilišta u Splitu, a pod pokroviteljstvom Ministarstvo turizma i sporta Republike Hrvatske te u organizaciji Televizije Dalmacija i drugih medijskih partnera.
Uz gradonačelnika Frankovića kao panelisti sudjelovali su čelnici Splita, Šibenika i Zadra – gradonačelnici Ivica Puljak, Željko Burić i Branko Dukić te predstavnici turističkih zajednica navedenih gradova dok je konferenciju otvorio državni tajnik u Ministarstvu turizma i sporta Tonči Glavina.
Gradonačelnik Franković podijelio je svoja razmišljanja o problematici i viziju pristupa njezinu rješavanju baziranu na iskustvima u provođenju strateškog multidisciplinarnog projekta „Poštujmo Grad“ i promjeni imidža Dubrovnika iz grada opterećenog prekomjernim turizmom u destinaciju koja svojom najzastupljenijom gospodarskom granom upravlja na dugoročno održiv i odgovoran način.
U svom izlaganju gradonačelnik se osvrnuo na partnersku suradnju s udruženjem Cruise Line International Association i optimizaciju operacija kruzing društava i njihovih brodova koji dolaze u Dubrovnik. Predstavio je i iskustva u segmentu stacionarnih gostiju i to kroz prikaz Smart City aplikativnih rješenja koje Grad Dubrovnik razvija i primjenjuje poput aplikacije Dubrovnik Visitor za predviđanje opterećenja i gužvi u povijesnoj jezgri na temelju različitih parametara te online sustava Bus Web Shop koji služi za rezerviranje i plaćanje termina dolaska i zaustavljanja u zoni posebnog prometnog režima za turistička vozila, a što vodi održivom upravljanju prometom.
-„Ključ za stacionarne goste je informacija, ona mora biti pravovremena i točna kako bi iskustvo posjetitelja bilo najbolje“, rekao je gradonačelnik Franković. Predstavio je i digitalni Dubrovnik Pass, posljednje Smart City rješenje Grada Dubrovnika koje je u kratkom razdoblju ostvarilo izniman uspjeh, bilježeći rekordne prihode od kulturne baštine. Dubrovnik Pass, rekao je gradonačelnik, uključuje posjet gradskim zidinama, muzejima i galerijama te javni prijevoz kao i popuste za brojne kulturne i turističke sadržaje, a dostupni su u jednodnevnom, trodnevnom i sedmodnevnom obliku. Kreiran je i Digital Nomad Dubrovnik Pass za osobe koje u Dubrovniku borave duže vrijeme radeći na daljinu.
-„U nadolazećem razdoblju putovanja u svjetskim razmjerima bit će dostupna sve većem broju ljudi, a turističke aktivnosti će se samo pojačavati, tako da održivost mora biti u fokusu svakog odredišta u Hrvatskoj“, poručio je dodavši da je Dubrovnik u relativno kratkom razdoblju uspio promijeniti percepciju grada zagušenog turizmom koju je imao još 2017., a da ga danas globalna stručna i medijska javnost prepoznaje kao predvodnika održivosti na Mediteranu.