Potpisan ugovor za gradnju privremenog azila za životinje
Dubrovački gradonačelnik Mato Franković potpisao je danas ugovor o gradnji privremenog azila za životinje na području Grabovice, kojim se osigurava smještaj za minimalno 60 životinja, sve sukladno Pravilniku o uvjetima kojima moraju udovoljavati skloništa za životinje. Radi se o izgradnji na kat. čest. 3828/2 k.o. Osojnik, a obuhvaća građevinsko-obrtničke, elektroinstalaterske, radove na montaži fotonaponske elektrane, strojarske te radove vodovoda i odvodnje.
U središnjem dijelu privremenog azila bit će smješteno pet modularnih objekata za osoblje i administraciju, ured, ambulantu, prijem, pregled i njegu životinja, skladište hrane, pranje posuđa i rublja te kontejner za smještaj elektroopreme. Za smještaj pasa predviđeno je sedam modularnih objekata, za smještaj mačaka jedan modularni objekt, za izolaciju odnosno karantenu za pse također jedan te devet bokseva za pse.
Budući da na lokaciji ne postoji infrastruktura za opskrbu električnom energijom i vodom ovim radovima predviđeno je isto osigurati fotonaponskom elektranom s pomoćnim agregatom te spremnikom za pitku vodu s pumpom. Odvodnja otpadnih voda predviđena je biološkim pročistačem i upojnim bunarom. Svaki kontejner za životinje sadrži ugrađenu odvodnu rešetku za redovno pranje i održavanje. Uz ovo je planiran i dodatni prostor za istrčavanje i socijalizaciju pasa.
S obzirom da se zahvat bazira na montažnim elementima moći će se iskoristiti za druge potrebe u trenutku kada se krene s realizacijom azila za životinje, za koji je ishođena pravomoćna građevinska dozvola.
Ugovor za izvođenje radova, vrijedan 380.373,80 eura bez PDV-a, odnosno 475.467,25 eura s PDV-om, potpisan je s izvođačem Texo gradnja d.o.o., uz rok završetka izvođenja radova 90 dana od dana uvođenja u posao. Izvođač s radovima planira započeti idućeg tjedna.
Gradonačelnik Franković s dobavljačima o dostavi u povijesnoj jezgri
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković održao je danas sastanak s predstavnicima dobavljača koji izvršavaju uslugu dostave poslovnim subjektima u povijesnoj jezgri, a teme su bile vezane uz izmjene uvjeta ulaska vozila unutar zidina kako bi se osigurao red i maksimalno očuvanje kulturne baštine.
“Činjenica je da u gradu ima sve više restorana i objekata koje treba opskrbiti, ali nužno je uvesti nova pravila kojima će se smanjiti opterećenje Straduna. Sukladno Odluci o komunalnom redu, prije dvije godine smanjili smo veličinu vozila, a sada je vrijeme za uvođenje vremenskih termina.”, naglasio je gradonačelnik Franković.
Usuglašeno je kako će se kroz sljedećih tjedan dana izraditi operativni plan kojim će se regulirati načini ulaska vozila u povijesnu jezgru s ciljem smanjenja istovremenog broja vozila na Stradunu, nakon čega će se održati još jedan sastanak na kojem će se dodatno razjasniti sva buduća pravila dostave unutar gradskih zidina.
Grad uvodi strože penale za ”probijanje rokova” u uređenju prometnica
Grad Dubrovnik u natječajnim uvjetima za izvođenje radova uvodi strože penale, čime će se optimizirati rokovi uređenja i saniranja gradskih prometnica i time ubrzati izvođenje radova, na zadovoljstvo građana i uz što manje ometanje odvijanja svakodnevnog života grada.
Naime, u budućim javnim natječajima i ugovorima za obavljanje ovih poslova postrožit će se i detaljnije propisati uvjeti izvođenja pojedinačnih zahvata, a koje prema nalozima nadležnih upravih tijela Grada Dubrovnika izvodi ugovorni izvođač, najavio je gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković na jučerašnjoj sjednici Gradskog vijeća.
”Penali će iznositi od 100 eura dnevno i više jer Grad ne može biti žrtva situacije da netko ne stiže izvršavati svoje ugovorne obveze, dok Grad sve svoje obveze uredna plaća i građani od nas očekuju da se posao odradi”, kazao je također gradonačelnik Franković.
S ciljem ubrzanja izvođenja radova, Grad Dubrovnik će ove godine po prvi put razdvojiti javne nabave, i to za redovno i pojačano održavanje nerazvrstanih cesta i javnih prometnih površina. Dok redovno održavanje obuhvaća dežurstvo, zimsku službu i manje hitne popravke, pojačano održavanje obuhvaća veće radove na prometnicama.
Za postupak redovnog održavanja u tijeku je savjetovanje za dokumentaciju o nabavi koje traje do srijede, 10. svibnja, nakon čega će Grad Dubrovnik objaviti otvoreni postupak nabave s ciljem sklapanja dvogodišnjeg okvirnog sporazuma.
Drugi postupak nabave, onaj za pojačano održavanje nerazvrstanih cesta i javnih prometnih površina, provest će se po novom modelu, dinamičkim sustavom nabave. Po njemu će se na natječaj moći javiti svi zainteresirani gospodarski subjekti koji zadovoljavaju minimalne uvjete, inicijalno će se odobriti svi oni koji uvjete zadovoljavaju te će se, po potrebi, svima njima slati pozivi za dostavu ponuda za pojedine rekonstrukcije prometnica. Nabava za pojačano održavanje također će biti raspisana u narednom razdoblju.
Nova solarna rasvjeta u Ulici kardinala Stepinca
Uz radove postavljanja nove vodo-komunalne infrastrukture u sklopu projekta Aglomeracija, Grad Dubrovnik izveo je i zahvat izgradnje nove javne rasvjete u prethodno neosvijetljenom dijelu Ulice kardinala Stepinca, od hotela More do skretanja za Ulicu Iva Dulčića.
Ovim projektom rekonstrukcije postavljena je suvremena LED solarna i u potpunosti ekološka javna rasvjeta, bez potrošnje električne energije. Svjetiljke pokreću punjivi akumulatori koji svoju funkciju neometano obavljaju i za vrijeme oblačnog vremena. Na ovoj dionici prethodno nije bilo javne rasvjete, a projekt je obuhvatio ugradnju 13 stupnih mjesta, nakon čega će u narednom vremenu uslijediti postavljanje novog asfaltnog zastora prometnice.
Trasa nove javne rasvjete duga je 455 metara te je usklađena s trasom vodovodne i kanalizacijske mreže budući da je polaganje instalacija odrađeno istovremeno s ovim radovima, čime su izbjegnuti dodatni radovi iskopa.
Novim instalacijama i novim asfaltnim zastorom osigurat će se kvalitetno i sigurno odvijanje cestovnog prometa svih kategorija vozila te pješaka i biciklista.
Zamjenica Tepšić na Globalnoj konferenciji GSTC-a
Zamjenica gradonačelnika Dubrovnika Jelka Tepšić sudjelovala je na konferenciji u organizaciji Globalnog vijeća za održivi turizam (GSTC), koja se u Antaliji u Turskoj održava 10. i 11. svibnja.
U okviru panela na temu ”Lučke destinacije i održivost” zamjenica Tepšić govorila je o iskustvima Dubrovnika, ističući uspješnu suradnju s CLIA-om i Lučkom upravom Dubrovnik te rezultate projekta Respect the City. Naglasila je i činjenicu kako je Dubrovnik prvi grad koji provodi drugu fazu procjene odredišta, nakon što je GSTC 2019. procijenio status održivosti koristeći globalne kriterije za održive destinacije, kada je Dubrovnik zabilježio rezultat od visokih 70 posto izvrsnosti.
Smart City rješenja i EU fondove zamjenica Tepšić istaknula je također kao važne čimbenike u upravljanju destinacijom i razvoju novih projekata te najavila daljnje investicije u održivost destinacije kroz Program Dubrovnik 2030 – viziju urbanog razvoja grada koji, između ostalog, uključuje Park & Ride sustav na Pobrežju i razvoj novog gradskog centra Gruž.
Na ovom panelu, na kojem se raspravljalo o utjecaju i upravljanju putnicima s cruisera u odredištima, Dubrovnik je predstavljen kao primjer dobre prakse uz razmatranje poduzetih radnji i inicijativa.
Moderator panela bio je dr. Ioannis Pappas – direktor Mediteranskog programa, GSTC, a uz zamjenicu dubrovačkog gradonačelnika sudjelovali su i Minas Papadakis – izvršni direktor, Lučka uprava Herakliona i Martyn Griffiths – direktor za odnose s javnošću, Međunarodno udruženje krstarenja (CLIA) Europa.