10.8 C
Dubrovnik
Petak, 22 studenoga, 2024
NaslovnicaVijestiPROJEKTI GRADA: Dubrovačkim osnovnoškolcima besplatan obrok, sanirana ograda OŠ Mokošica

PROJEKTI GRADA: Dubrovačkim osnovnoškolcima besplatan obrok, sanirana ograda OŠ Mokošica

I ovoga petka donosimo pregled aktivnosti i projekata koje provodi Grad Dubrovnik.

Provedena sanacija ogradne konstrukcije igrališta OŠ Mokošica

Upravni odjel za komunalne djelatnosti, promet i mjesnu samoupravu Grada Dubrovnika putem ugovornog izvođača proveo je radove nužne sanacije žičane ograde i vrata sportskog igrališta ispred Osnovne škole Mokošica.

Radovi sanacije oštećenja i popravak vrata na ogradi igrališta provedeni su kroz program redovnog održavanja dječjih igrališta i sportskih terena na području Grada Dubrovnika.

Najnužnijem održavanju pristupilo se iz razloga jer će se projekt dogradnje OŠ Mokošica realizirati upravo na mjestu sadašnjeg vanjskog igrališta. Dogradnja će sadržavati ukupno 16 učionica, prostorije  za urede i administraciju, polivalentnu prostoriju, potrebne sanitarije i tehničke prostore, te novo vanjsko ograđeno igralište tlocrtne dimenzije 26 x 14 metara.

Nadogradnjom OŠ Mokošica, podsjetimo, ostvarit će se preduvjeti za organizaciju jednosmjenske nastave u svim školama na području Grada Dubrovnika, a realizacijom dvotračne spojne ceste Tamarić, čiji je početak izgradnje planiran u ovoj godini, riješit će se dugogodišnji problem loše cestovne komunikacije s kojim se suočavaju roditelji koji dovode djecu u vrtić i školu, ali i svi stanovnici ovog dijela Mokošice.

Održana druga sjednica Izvršnog odbora Plana upravljanja

Druga sjednica Izvršnog odbora Upravljačke komisije Plana upravljanja održana je u prosincu u prostorijama Zavoda za obnovu Dubrovnika, a zbog opsežnog dnevnog reda sjednica je održana u dva termina: 16. i 29. prosinca.

Članovi Izvršnog odbora izvršili su analizu Akcijskog plana, trenutnog stanja provedbe pojedinih aktivnosti, plana radnji u 2023. s financijskim pokazateljima te raspravljali o dugoročnom planu radnji po pojedinim aktivnostima.

Na sjednici je prezentirano Tehničko izvješće Međunarodnog vijeća za spomenike i spomeničke cjeline (ICOMOS), u kojem je analiziran Plana upravljanja svjetskim dobrom ,,Starim gradom Dubrovnikom“. ICOMOS  je, podsjetimo, Plan upravljanja ocijenio kao izrazito sveobuhvatan, temeljit i ambiciozan. –„Ukoliko se ostvari puni potencijal Plana upravljanja, isti bi trebao u potpunosti osigurati očuvanje iznimne univerzalne vrijednosti svjetskog dobra“, navedeno je, između ostalog, u Izvješću. Kao prioritete u provođenju ističe se izrada Plana nosivog kapaciteta za sva područja obuhvata svjetskog dobra te Plana pripravnosti i upravljanja rizicima. Prezentiran je i Izvještaj o stanju dobra kojeg Ministarstvo kulture i medija periodički dostavlja UNESCO-u.

Nova sjednica Izvršnog odbora kao i sjednica Upravnog odbora Upravljačke komisije Plana upravljanja planirane su za kraj siječnja, odnosno početak veljače.

Informacija Grada Dubrovnika o javnom natječaju za zakup poslovnog prostora – restoran „Dubravka“

Budući da su se u javnom prostoru pojavile određene informacije koje su temeljene na pogrešnom i spekulativnom interpretiranju činjenica, ali i na temeljnom nerazumijevanju materije, a i s obzirom na upite medija, Grad Dubrovnik kao većinski vlasnik društva UTD Ragusa d.d. radi interesa javnosti daje sljedeće informacije:

•    Trgovačko društvo UTD Ragusa d.d. objavilo je javni natječaj o zakupu poslovnog prostora restorana „Dubravka“. Natječaj je izrađen, objavljen i provodi se sukladno svoj važećoj zakonskoj proceduri, uključujući Zakon o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora.

•    Financijske propozicije i uvjeti natječaja izrađeni su na osnovu provedenih stručnih procjena i u skladu su s tržišnim uvjetima.

•    Početni iznos mjesečne zakupnine određen je na 40.000 eura, uvećano za PDV. Dosadašnji iznos mjesečne zakupnine za navedeni prostor iznosio je 15.396 eura, uvećano za PDV.

•    To znači da će društvo u većinskom vlasništvu Grada Dubrovnika od najma jednog poslovnog prostora godišnje uprihodovati najmanje 480.000 eura + PDV. Usporedivši taj iznos s dosadašnjim godišnjim iznosom (184.752 eura), prihodi od najma navedenog prostora bilježit će indeks povećanja od 160 posto, odnosno iznosit će gotovo 300.000 eura više.

•    Takav prihod od najma vrijedne imovine Grada Dubrovnika, primjerice, dostatan je za pokrivanje godišnjeg troška kreditnog zaduženja za kupovinu društva TUP, najveće pojedinačne akvizicije Grada Dubrovnika u posljednjih 50 godina.

•    Dosadašnji zakupac uredno je i na vrijeme ispunjavao sve svoje obveze prema Društvu te je natječajem osigurano i prvenstvo zakupa za dosadašnjeg zakupca.

•    Natječajni uvjet o ostvarenom prihodu od ugostiteljske djelatnosti u svakoj kod tri prethodne godine od najmanje 25 milijuna kuna, a što su zainteresirani ponuditelji dužni dokazati, propisan je iz razloga kako bi se osigurala profesionalna ozbiljnost prijavitelja koji moraju biti financijski sposobni ispunjavati obveze prema društvu UTD Ragusa te biti u mogućnosti ispuniti natječajni uvjet isplate konstruktivnog ulaganja u objekt koji iznosi 480.000 eura (+ PDV). Također, želi se osigurati i kontinuitet kvalitete ponude objekta koji se nalazi na samoj „recepciji grada“.

Namjera društva UTD Ragusa d.d. i Grada Dubrovnika jest na adekvatan način valorizirati vrijednu imovinu Grada kako bi se na osnovu prihoda od najma iste osiguralo nesmetano poslovanje Društva te nastavilo raditi na osiguravanju boljih i dostupnijih javnih usluga usmjerenih prema povećanju kvalitete života građana. Iz tog razloga, podsjetimo, Grad Dubrovnik je i preuzeo vlasništvo nad društvom UTD Ragusa što je u konačnici dovelo i do kupovine društva TUP.

Svi dubrovački osnovnoškolci od danas imaju besplatan obrok

Od danas i škole Lapad te Marina Getaldića osiguravaju besplatne obroke za svoje učenike. Sada svih sedam škola na području grada Dubrovnika, uključujući i područne škole na Elafitima i u Zatonu, imaju osiguranu prehranu za ukupno 3500 učenika.

Škole su se ovaj tjedan, kada je počela provedba projekta, organizirale sukladno vlastitim kapacitetima i prostornim mogućnostima, pa su već prvog s podjelom obroka krenule OŠ Montovjerna, OŠ Marina Držića i OŠ Ivana Gundulića, uključujući i područne škole na Šipanu, drugog dana krenule su i OŠ Mokošica te OŠ Antuna Masle u Orašcu, a danas i škole u Lapadu i Gradu.

Ovakav način organizacije obroka za učenike privremeno je rješenje koje će biti na snazi do trenutka kada bude okončan proces javne nabave za obroke, kojeg će za sve škole objedinjeno provesti Grad Dubrovnik. S obzirom na zakonske rokove, to se očekuje početkom veljače.

Gradonačelnik na potpisivanju ugovora Ministarstva poljoprivrede s Caritasom Dubrovačke biskupije

Ministrica poljoprivrede Marija Vučković, uz nazočnost župana Nikole Dobroslavića, gradonačelnika Dubrovnika Mata Frankovića te dubrovačkog biskupa Roka Glasnovića, potpisala je ugovor s ravnateljicom Caritasa Dubrovačke biskupije Sanjom Šanje vrijedan 200 tisuća kuna.

Riječ je o sredstvima iz Programa potpore posrednicima u lancu doniranja hrane čiji je cilj ojačati infrastrukturne kapacitete u svrhu stvaranja osnovnih preduvjeta za povećanje količina donirane hrane, čime se doprinosi smanjenju otpada od hrane te povećanju prehrambene sigurnosti siromašnijih skupina stanovništva. Dobivena sredstva Caritas Dubrovačke biskupije uložit će u kvalitetnije opremanje infrastrukture i prostora namijenjenih skladištenju hrane i potrepština.

Nakon potpisivanja ugovora, ministrica Vučković istaknula je kako je i ovaj Program jedan od načina smanjivanja otpada od hrane, kao i pomoći Vlade usmjerene prema financijski ugroženijim skupinama društva.

Gradonačelnik Mato Franković ovom je prilikom zahvalio ministrici Vučković i Vladi RH na značajnim sredstvima za rad dubrovačkog Caritasa, s kojim Grad Dubrovnik ima izvrsnu suradnju i redovito pomaže njihov rad.

”Caritas je uvijek imao dobre projekte i korisne akcije i nadam se da ćemo na isti način, uz potporu ministarstava i Vlade, nastaviti biti socijalno osviješteni kako bi pomogli najugroženijim članovima našeg društva”, kazao je u ovoj prigodi gradonačelnik Franković.

Maloljetnik zatečen pri nelegalnom ispisivanju grafita na cesti Most dr. Franja Tuđmana – Pobrežje

Sukladno informaciji koju je Grad Dubrovnik zaprimio od Policijske uprave Dubrovačko-neretvanske, službenici navedene policijske uprave zatekli su danas maloljetnu osobu prilikom nelegalnog ispisivanja grafita na novoj prometnici od Mosta dr. Franja Tuđmana do Pobrežja.

Zbog nagrđivanja i oštećivanja imovine – prometne infrastrukture u vlasništvu Grada Dubrovnika maloljetna osoba je privedena.

U cilju zaštite gradske imovine, Grad Dubrovnik će podnijeti odgovarajuće prijave protiv počinitelja koji je, uz sankcije, dužan ukloniti grafit te imovinu Grada vratiti u prvobitno stanje do ponedjeljka, 16. siječnja.

Grad Dubrovnik i ovom prilikom upućuje javni apel o nužnosti čuvanja gradske,  odnosno javne imovine od svih oblika vandalizma te napominje da je u tu svrhu postavljen funkcionalan sustav videonadzora na javnim i prometnim površinama. Građane se poziva da svaki zamijećeni čin vandalizma prijave nadležnim tijelima.

Građanima je za prijavu kvarova i oštećenja na javnoj komunalnoj opremi i infrastrukturi dostupna internetska platforma i aplikacija Dubrovačko oko. Kako bi se omogućila što lakša i neposrednija komunikacija, a time i učinkovitije rješenje problema, građanima je od prošle godine na raspolaganju Pododsjek za hitne intervencije, ustrojen u sklopu Upravnog odjela za komunalne djelatnosti, promet i mjesnu samoupravu. U funkciji je e-mail adresa hitneintervencije@dubrovnik.hr, a dostupna su i dva broja telefona (0800 203020 i 020/333-792) s mogućnošću ostavljanja govornih poruka van radnog vremena. Otvorena je i Facebook stranica Hitne intervencije na komunalnoj infrastrukturi Grada Dubrovnika.

BRŽI PROTOK PROMETA I MANJA ČEKANJA – Nova semaforska raskrižja Stadion Lapad i Dom Zdravlja ulaze u „pametni“ način rada

Nakon što je potpuno nova semaforska oprema postavljena na raskrižjima Stadion Lapad i Dom Zdravlja u ponedjeljak, 16. siječnja bit će pušten u radi novi „pametni“ način upravljanja sustavom, a koji će doprinijeti bržem protoku prometa te smanjenju čekanja na samim raskrižjima.

Nova semaforska rješenja implementirana na navedenim raskrižjima predstavljaju najmodernija i najučinkovitija rješenja na tržištu, vozačima i pješacima omogućit će sigurno prometovanje uz maksimalno korištenje mjera energetske učinkovitosti.

Naime, radi se o tehnologiji koja omogućava da predmetna raskrižja budu u tzv. „prometno ovisnom radu“, tj. da se ciklusi izmjene crvenih, žutih i zelenih signala, temeljem automatskog brojenja prometa, prilagođavaju stvarnom broju vozila (količini prometa) koja prolazi kroz raskrižje. To je omogućeno ugradnjom posebnih video detektora prometa na svim privozima raskrižja koji registriraju prolazak svakog vozila, a tako prikupljene podatke obrađuje računalo koje regulira cikluse izmjene prometnih svjetala – semafora.

Na posebnu pozornost upućuju se pješaci koji će svakim nailaskom na raskrižje MORATI PRITISNUTI TIPKALO da bi se pojavilo zeleno svjetlo za pješake te tako omogućio njihov prolazak, a sve zbog spomenutog načina upravljanja prometom.

Modernizacijom semaforske opreme i uređaja na raskrižjima Stadion Lapad i Dom Zdravlja  omogućen je puni daljinski nadzor i upravljanje radom semaforiziranih raskrižja iz nadzornog centra, analitika i daljinsko dojavljivanje svih nepravilnosti u radu te automatsko prikupljanje podataka o prometnim opterećenjima.

Građani aktivno koriste alate Grada, putem Dubrovačkog oka u kratkom roku riješeno 94 % prijava

Građani su i u 2022. godini vrlo aktivno koristili platformu Dubrovačko oko, još jedan interaktivni alat Grada Dubrovnika za komunikaciju s građanima. Kako bi omogućio što neposredniji kontakt i lakše rješavanje manjih komunalnih pitanja Grad je, uz Dubrovačko oko, formirao i Pododsjek za hitne intervencije, s novim komunikacijskim kanalima. To je omogućilo brži protok informacija i bržu realizaciju sitnih popravaka te utjecalo na poboljšanje kvalitete života građana.

Zahvaljujući direktnom kontaktu s građanima, najveći dio manjih popravaka bilo je moguće otkloniti u najkraćem roku. Tako je tijekom protekle godine riješeno 94 posto od ukupno obrađenih 835 urednih prijava na Dubrovačkom oku, točnije njih 708 dok je preostalih šest posto, odnosno 53 prijava, u postupku rješavanja.

Kod dodatne 102 prijave radilo se o ponovljenim i novim prijavama koje ukazuju na isti problem, a obrađeno je i 68 prijava izvan nadležnosti Grada Dubrovnika koje su dalje proslijeđene nadležnima.

Na platformu su također pristigle ukupno 54 prijave nepropisnog parkiranja, no građani se ovim putem pozivaju da za ovu vrstu prijava kontaktiraju direktno prometno redarstvo na broj 099 882 730, kako bi se u najkraćem roku pristupilo rješavanju problema.  

Od 835 urednih prijava, ponovno su najučestalije bile one vezane uz čišćenje javnih površina (129 prijava) i javnu rasvjetu te su svi kvarovi otklonjeni (112 prijava). Od ostalih prijavljenih problema i nepravilnosti vrijedi istaknuti prijave koje su se odnosile na sanaciju prometnih površina (50), neuredan okoliš (39), opreme na gradskim igralištima (25), klupa i skalina (19) te pločnika u staroj gradskoj jezgri (12). Što se tiče kršenja komunalnog reda, najčešći problemi su se odnosili na nepropisno odlaganje otpada (39) te ostavljena neregistrirana vozila (28).

Podsjetimo, Grad Dubrovnik pokrenuo je  platformu „Dubrovačko oko“ kako bi građanima omogućio jednostavnu prijavu, pregled i komentiranje nepravilnosti i problema u Gradu Dubrovniku te zaprimanje povratnih informacija od Grada po pitanju rješavanja njihovih zahtjeva, odnosno prijava. Najveći dio zaprimljenih prijava građana moguće je riješiti brzo, dok je za druge potrebno više vremena, ali rješavanju svih prijava se pristupa bez odlaganja. Nepravilnosti građani prijavljuju uz kratak opis problema, fotografiju i lokaciju.

Kako bi se omogućila što lakša i neposrednija komunikacija, osim Dubrovačkog oka, građani na raspolaganju imaju i dva broja telefona Pododsjeka za hitne intervencije – 0800 203020 i 020/333-792 s mogućnošću ostavljanja govornih poruka van radnog vremena, ali i e-mail adresu hitneintervencije@dubrovnik.hr. Otvorena je i Facebook stranica Hitne intervencije na komunalnoj infrastrukturi Grada Dubrovnika

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE