Svečani đir Lapadskom obalom, koja će nositi ime zapovjednika obrane Dubrovnika, generala Nojka Marinovića, danas je uz brojnu svitu napravio i premijer Andrej Plenković. U hotelu Lapad potom je održana konferencija za novinare a slijedom odvršetka II., III. i IV. faze ovog projekta financiranog sredstvima fondova Europske unije u postotku od 85 posto, dok je iz državnog proračuna financirano 15 posto sredstava. Radovi su trajali 2. godine i 8 mjeseci, a ukupna vrijednost projekta je oko 9,3 milijuna eura.
Gradonačelnik Mato Franković istaknuo je kako mnogi nisu vjerovali da će uspjeti sve napraviti u zadanim rokovima.
-Sve ovo bilo bi nemoguće bez pomoći Vlade RH, stoga zahvaljujem predsjedniku Vlade Andreju Plenkoviću koji je svih ovih godina imao sluha i davao potporu građanima Dubrovnika i projektima, među kojima je i Lapadska obala. Vlada je na sjednici održanoj u Dubrovniku dala je potporu ovom projektu odredivši ga strateškim projektom. Uslijedili su razgovori s Ministarstvom u čemu je posebnu ulogu imala sadašnja državna tajnica Zrinka Raguž koja je sa svojim timom iznašla način kako projekt učiniti prihvatljivim za europsko finanaciranje. Upućujem posebnu zahvalu potpredsjedniku Vlade Butkoviću i državnom tajniku Bilaveru čiji je doprinos ovom projektu iznimno značajan, kazao je uvodno Franković.
-U ovu trasu ukupne dužine oko 840 metara, ugrađena su 134 pilota, ugrađeno je oko 3 500metara kubnih betona, 660 tona armature, asfaltni zastor pokriva površinu od 7 500m2, 3000 metara kvadratnih betonskog i isto toliko kamenog opločenja, oko 740 metara kanalica i 840 metara oborinskog cjvovoda, četiri crpne stanice oborinske odvodnje, dva agregata dodatno ugrađena u slučaju nestanka struje, 27 led rasvjetnih tijela, 16 priveza za brodice, 10 kamenih i 3 pametne klupe, pet autobusnih nadstrešnica, 11 stabala muške murve i 107 parkirališnih mjesta. Danas svjedočimo potpunojtransformaciji Lapadske obale koja će posebno rasteretiti zonu Solituda.+, kazao je među ostalim Frankvić, dodavši kako se ona sada sastoji od dvije kolničke trake, pješačke i biciklističke staze.
Zahvalio je svima zaslužnim u gradskoj upravi za realizaciju ovog projekta, odnosno pročelnicima i timovima ljudi upravnih odjela za: investicije; komunalne poslove i promet; urbanizam i prostorno planiranje; izdavanje prostorno planske dokumentacije; za imovinu, a posebno Zrinki Raguž i Ivani Brnin, voditeljicama projekta. Zahvalio je i Vodovodu i HEP-u, te Geopromingu, projektantu, kao i nadzoru, a posebno je istaknuo izvođače tvrtki Texo Molior.
-Kad vozila krenu Lapadskom obalom za 15 dana, mi krećemo u izradu dokumentacije idućeg velikog cestovnog projekta, izgradnje tunela Gruž i rekonstrukciju gruške obale, zaključio je Mato Franković.
Predsjednik Vlade Andrej Plenković obratio se prisutnima, a posebno je pozdravio obitelj pokojnog generala Marinovića, čije će ime nositi obala. Kazao je kako mu drago da je baš danas tu na 3. obljetnicu smrti zapovjednika obrane Grada.
-Ovaj je projekt jedna od najvećih infrastrukturnih projekata u Gradu u zadnjih 40. godina, Dubrovnik se širi prema moru kao da je Monaco otprilike, a zaista kad gledamo razmjere ovog projekta, govorimo o novoj kvaliteti života ovoga dijela grada i smatram da je ovo važan projekt. Vlada pametno koristi europska sredstva, članstvom u EU smo osnažili svoj međunarodni položaj, dobili ogromna sredstva za lovljenje koraka s ostalim članicama, koje puno dulje od nas žive u demokraciji, a zemlje istočne Europe znatno su prije od nas ušle u EU i dizale granice svog razvoja. To se vidi i na ovom primjeru vrijednom 9,3 milijuna eura, kazao je Plenković.
-Ovaj je projekt dio “Renesanse hrvatske obale”. Ova je Vlada na obali napravila investicije bez presedana u zadnjih 100 godina. Možemo reći da se osjeti politika ulaganja u obalu i otoke, naglasio je premijer, spomenuvši Pelješki most, obilaznicu Stona, ali i natječaje za projektnu dokumentaciju autoceste Dubrovnik – Doli.
-Time šaljemo poruku da ovaj jug Hrvatske, koji je godinama bio u podređenom, dođe u ravnopravan položaj. To se vidjelo i u doba koronakrize, kad smo davali beskamatne zajmove i Dubrovniku i drugim jedinicama lokalne uprave ovdje, kad je trebalo nadoknaditi turizam, kojeg nije bilo. Ove godine vidimo rezultate turizma, koji se ove godine potpuno oporavio. Zato sam zadovoljan da se baš danas u Dubrovniku otvara 2. vaterpolsko prvenstvo za redom u Hrvatskoj. Čestitam vam na svim postignućima, kazao je Plenković i dodao kako će svi koji žive u Lapadu i koji će dolaziti u Lapad uživati.
Ovaj projekt je parcijalan i time nepotreban i nedovoljno je osmišljen jer ne uzima u obzir širu potrebu, prometnu sliku zaobilaznice, spoja sa brzom cestom, zagušenost prometa u gradu, probleme s parkingom i još puno toga.
U narednom vremenu bit će objavljen novi prijedlog projekta u svezi toga koji daleko bolje i kvalitetnije riješava prometne probleme grada Dubrovnika. Općina Župa je dobila takav prijedlog no taj prijedlog očito vladajući nisu uzeli u obzir možda i namjerno. U međuvremenu je projekt dorađen.
Iako vjerujem da će župan(struka) ići za dijelom toga moga prijedloga. Nisam član nijedne stranke ali članovi stranke Srđ je naš su se izjasnili da nebi imali ništa protiv takvog riješenja. Prijedlog će biti prezentiran javno i obrazložen do u detalje
te nadilazi sve dosad ponuđene prijedloge. U osnovi pruža riješenje bez vijadukata i petlji u zaleđu grada što bitno pojeftinjuje projekt brze ceste. Pruža spoj gospodarske zone Čibača sa brzom cestom kao i direktni spoj grada kroz dva tunela u području starog grada i poslovnog dijela sa Sustjepanom na način da bi se napravila njegova zaobilaznica.
Predio od mosta F.T. do Komolca bi postao lungo mare a promet bi se podigao iznad Sustjepana(zaobilaznica)
Taj prijedlog unaprijed nitko neće moći odbiti ni građani ni nijedna ozbiljna politička stranka. Jednostavno je najbolje osmišljen od svih dosad ponuđenih varijanti.
To je moj osobni pokron građanima grada Dubrovnika te građanima u zaleđu.
20 godina se ne mogu donijeti riješenja, ta lutanja više čejade ne može ni slušati ni gledati. Ovo riješenje se potpuno razlikuje
od svih drugih riješenja i najjeftinija je varijanta. Gradonačelnik je najavio gradnju tunela Gruž. U javnom istupu ću objasniti sljedećih dana zašto je on pogrešan i nepotreban.