11.8 C
Dubrovnik
Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
NaslovnicaVijestiOVO JE VAŽNO ZNATI Zorni prikaz nekih negativnih strana trase brze ceste

OVO JE VAŽNO ZNATI Zorni prikaz nekih negativnih strana trase brze ceste

Davor Rudenjak, stanovnik Rijeke dubrovačke je na svom fb profilu prije nekoliko dana objavio veoma zorne prikaze trase brze ceste i što bi ona značila za područje kojim prolazi. Iako su rasprave iza nas, smatramo da njegov doprinos pojašnjenju svima onima koji se nešto lošije snalaze na kartama i vizualizacijama, mora biti i ovako sačuvan. Tekst s grafičkim prikazima je objavljen na njegovom fb profilu.

Ovdje sam pokušao prikazati neke od negativnih strana trase brze ceste uzduž sjeverne strane Rijeke dubrovačke i to isključivo u predjelu od Prijevora do Šumeta.

– 8 cestovnih mega objekata u svega 3 000 m trase od izvora Omble do Šumeta u prostoru uske kotline širine 500m (4 vijadukta, 2 velika čvorišta tip Dijamant + rotor i 2 tunela)

– Pored zagađenja zraka i zagađenja bukom biti će ogromno svjetlosno zagađenje jer svi navedeni objekti moraju biti osvjetljeni kao i njihovi prilazi s obje strane. U konačnici, cijeli prostor od Matice u Rožatu do oba izlaza iz Šumeta bit će osvijetljen.

– Za vrijedne, kulturne, povijesne i sakralne objekte koji se nalaze neposredno uz trasu Studija je rekla da nisu ugroženi. Jedino što su označili kao ugroženo su djelomično ugrožena crkva Sv. Martina u Šumetu (80m od trase) i stari dubrovački vodovod (Onofriov) preko kojeg cesta prolazi

– Klizište iznad Čajkovice i Knežice bi trebalo na sebi nositi vijadukte i čvorište Čajkovica

– Tunel „Bosanka“ u Šumetu u smjeru Dubrovnika kopat će se 20tak metara od obiteljskih kuća. O utjecaju na kuće za vrijeme gradnje, bušenja, miniranja kao i o buci, rasvjeti i zagađenju tih kuća nakon izgradnje uopće se nije razmišljalo.

– U ovom prikazu nisam se osvrnuo na izvorišta vode (ima ih na desetke) jer ih ne znam sve nabrojat ni precizno locirat pa ne želim ulazit u taj dio, ali to je svakako još jedan izuzetno bitan element za osporavanje ove trase.

– Studija utjecaja na okoliš utvrđuje zaštićenost ovog krajolika kao i njegovu devastaciju, ali opravdava nastavak devastacije izgradnjom ove trase.

1 KOMENTAR

  1. Potpuno je jasno da je struka ovdje omanula i da će trasa zbog klizišta trebati ići nešto sjevernije iznad Stare Čajkovice i Stare Knežice gdje je kamenito. U tom slučaju trasa mora ići uz Golubov kamen.
    Jako vijedna i korisna informacija.
    Još je to bolje zbog buke. Oni ispod trase uvjek imaju manju buku od onih poviše trase to je opće poznata činjenica.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE