7.8 C
Dubrovnik
Nedjelja, 24 studenoga, 2024
NaslovnicaKulturaOtvorenje BioArt izložbe WOMBS međunarodne umjetnice Margherite Pevere

Otvorenje BioArt izložbe WOMBS međunarodne umjetnice Margherite Pevere

Samostalnom BioArt izložbom “WOMBS” gostujuće međunarodne umjetnice Margherite Pevere otvara se Dubrovnik Postmodern izložbeni program.

Svečano otvorenje s umjetnicom održat će se  u četvrtak, 19. kolovoza u 19:00 sati u Centru za mlade (Obala pape Ivana Pavla II 44a, ulaz sa zapadne strane Autobusnog kolodvora). Ulaz za sve posjetitelje je besplatan. Izložba ostaje otvorena do 25. kolovoza.

Po prvi put u Dubrovniku bit će postavljena kompletna umjetnička serija “WOMBS” (u prijevodu: Utrobe). Projekt stavlja važnost na hormonske kontracepcije i terapije. Spolni steroidi u hormonskim kontraceptivima moduliraju ljudske spolne organe kako bi spriječili trudnoću. Ipak, iste molekule mogu pokrenuti endokrini sustav drugih organizama.

Izložba “WOMBS” postavlja pitanje kako bi kontracepcijsko sredstvo na bazi progestina koje umjetnica uzima moglo povezati njeno tijelo s drugim neljudskim tijelom. “WOMBS” potiče kritičko preispitivanje diskursa o seksualnosti i kontracepciji kao isključivo ljudskom iskustvu.

Izložbu čini više izložaka:

– Instalacija W.01 sadrži viseće znanstveno stakleno posuđe nalik organima u kojem se nalaze kolonije bakterija koje proizvode biofilm. Njegov medij ispunjen je metabolitima hormona ekstrahiranim iz mokraće.

– Instalacija W.02 predstavlja umjetni vantjelesni organ koji sadrži dvije stanične kulture u hibridnom ekosustavu. Umjetničine vlastite epitelne stanice rodnice i jajne stanice puža dijele medij za rast, kemijski komuniciraju kroz njega i pokazuju ples dva organizma na staničnoj razini.

– U seriji fotografija W. 03, puž po imenu Branko hermafroditski je saveznik u istraživanju mogućih hormonskih veza. U izvedbi umjetnice Branko klizi po njenim leđima u tihoj interakciji sluzi, teksture kože, kostiju i šupljina.

Margherita Pevere (https://www.margheritapevere.com/)
Fascinirana visceralnošću biološke materije, Margherita Pevere je umjetnica i znanstvena istraživačica čiji se jedinstveni i prepoznatljivi potpis ističe na suvremenoj umjetničkoj i znanstvenoj sceni. Bakterije, životinje i biljke njeni su saveznici u istraživanju teme ekološke kompleksnosti, kojoj pristupa kroz sofisticiranu tjelesnu estetiku. Nastale i u studiju i biološkim laboratorijima, njezine instalacije i performansi su himere u kojima se isprepliću poetika i kontroverza, kritika i žudnja.

Pevere živi i radi na relaciji Berlin-Helsinki i polaznica je doktorskog studija Umjetničkih istraživanja na Sveučilištu Aalto u Helsinkiju, koji se provodi u suradnji s Laboratorijem za biofiliju – bazom za biološke umjetnosti. Godine 2018. dobila je Nagradu za digitalnu umjetnost na festivalu Romaeuropa (s Marcom Donnarummom) te pohvalu na dodjeli nagrade Share Prize. Zajedno s Marcom Donnarummom i Andreom Familari, Pevere je suosnivačica umjetničke grupe Fronte Vacuo (https://frontevacuo.com).

Rad je koproduciran od strane EMAP – European Media Art Platform i KONTEJNER- biro suvremene umjetničke prakse, uz suradnju s UR institutom, i podršku Europske unije kroz program Kreativna Europa. Rad je dio doktorata Margherite Pevere usmjerenog praktičnom radu i umjetničkom istraživanju kojeg realizira na Sveučilištu Aalto, Školi za umjetnost, dizajn i arhitekturu uz podršku Kone Foundation.

Dubrovnik Postmodern izložbeni program UR Instituta bavi se postmodernom novomedijskom umjetnošću vezanom uz znanost, tehnologiju i ekologiju. Projekt je financiran u sklopu poziva UP.02.1.1.14 Umjetnost i kultura online bespovratnim sredstvima u ukupnom iznosu od 462.378,36 kuna, od kojih je 85 posto (393.021,60 kn) sufinancirano iz Europskog socijalnog fonda, a 15% (69.356,76 kn) iz Državnog proračuna Republike Hrvatske.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE