6.8 C
Dubrovnik
Nedjelja, 24 studenoga, 2024
NaslovnicaInfocentarOprez u prometu – motociklisti i mopedisti izlaze na ceste

Oprez u prometu – motociklisti i mopedisti izlaze na ceste

Lijepo vrijeme izmamilo je na prometnice ljubitelje vožnje motociklima i mopedima. Međutim, svjedoci smo sve češćeg stradavanja ove kategorije vozača na cestama diljem Hrvatske.

Na prometnicama ove Policijske uprave tijekom 2020. g. smrtno su stradala 4 vozača motocikla, 32 vozača/putnika zadobila su teške, a njih 46 lakše tjelesne ozljede.

U proteklih pet godina, odnosno od 2016. do 2020. g. na području Policijske uprave dubrovačko-neretvanske smrtno je stradalo 15 vozača mopeda i motocikla, jedan putnik na motociklu, 242 vozača/putnika su teže, a njih 482 lakše ozljeđena.

Vozači i putnici tih vozila često su žrtve nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila koji kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.

No i zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama u kojima, u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
 

  • kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti te istovremeno podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
  • voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
  • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.


Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
 

  • oduzimaju im prednost prolaska,
  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj   kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
  • skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja, s obzirom na   omjer masa/snaga na kratkim dionicama, mogu ostvariti jako velika ubrzanja.


Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
 

  • prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite,
  • uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu poput jakne, hlača, štitnika, čizmi i rukavica,
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nosite svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjerite tlak u gumama,
  • upalite dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljajte pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštujte dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti, odnosno stanju i karakteristikama ceste,
  • prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne vozite slalom između vozila,
  • kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla,
  • predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,
  • vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • vozite sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se krećete kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći da svi sudionici budu sigurni u prometu.

Provjeriti tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:

  • uređaji za upravljanje vozilom,
  • uređaji za zaustavljanje,
  • uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svjetla)
  • uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo)
  • uređaji za davanje zvučnih znakova,
  • kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje)

Prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:

  • očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnuti,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • koristiti zaštitnu opremu
  • ne upravljati vozilom ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga

Za vrijeme vožnje:

  • prilagoditi brzinu uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
  • da voze jedan iza drugoga, ako voze u skupini
  • izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • ne voze prevelikim brzinama,
  • ne voze slalom između vozila,
  • da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla

Vozače ostalih motornih vozila, prvenstveno vozače osobnih automobila koji čine većinu sudionika u prometu na cestama, pozivamo da prilikom sudjelovanja u prometu posebnu pozornost posvete vozačima mopeda i motocikala. Posebice trebaju za vrijeme vožnje u slijedu i usporedne vožnje prilikom pretjecanja, ostaviti dovoljan razmak između svog vozila i vozača mopeda ili motocikla kojeg prestižu. Potrebno je poštivati pravo prvenstva prolaska vozača mopeda ili motocikala kroz raskrižja sukladno stvarno postavljenoj prometnoj signalizaciji, te prilikom skretanja provjeriti ”mrtvi kut”.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE