Dugogodišnja medijska djelatnica Ivana Androić novo je lice koje se od prije nekoliko mjeseci susreće u Dubrovačkom medijskom centru koje, uz Libertas televiziju obuhvaća nekoliko medijskih platforma. Ova magistra znanosti ekonomije i komunikologinja je nedavno organiziranim i osmišljenim projektom Senior Day u Studentskom domu, zapravo najkonkretnije pokazala čime se i na kakav način misli baviti na svom novom radnom mjestu, a kao i uvijek, djela govore više od riječi i teoretiziranja.
Danas je izazovno u svakoj medijskoj kući u Gradu
Nedavno ste prešli na novo radno mjesto u grupaciju koja obuhvaća nekoliko različitih medija, što Vam je pretpostavljam bio izazov nakon Vašeg dosadašnjeg iskustva. Na koje radno mjesto i što vas je pri tome osobito motiviralo?
Prelazak na novo radno mjesto svakako je izazov i novi zaokret u mojoj profesionalnoj karijeri. Bila je to prilika koja mi je pružena kao mogućnost i ja sam je prihvatila. U trenutku kad sam odlučila otići s radija, nisam imala određenu sliku gdje, što i kako. Bilo je više mogućnosti koje sam kombinirala i o kojima sam razmišljala kao o nekom profesionalnom nastavku, a nakon što sam donijela odluku da odlazim s mjesta direktorice i glavne urednice sa županijskog radija. Ta moja odluka je bila konkretna i jasno iskomunicirana. Takve je stvari upravo i najlakše odraditi kada si konkretan. Moj staž na županijskom radiju bio je zanimljiv, izazovan i prekrasan za mene kao osobu koja obožava svoj posao u svim segmentima, i kad ima za to manje ili više razloga. Kad sam taj dio ostavila iza sebe, kad sam sve to “posložila” u svojoj glavi, bilo mi je puno lakše osobno se motivirati za nastavak.
Danas je izazovno u svakoj medijskoj kući u Gradu, a i u Hrvatskoj, no bitno je prepoznati ili osjetiti, gdje ti izazovi mogu biti veći. I onda te izazove promatrati kao poticaj, a ne ograničavanje, što od samog sebe, što od radne sredine.
Dubrovački medijski centar u svom sastavu ima nekoliko medijskih platformi, tiskovinu Glas Grada, web portale Glas Grada i Libero portal, te Libertas televiziju. Kao direktorici za posebna medijska rješenja otvara mi se prostor za kreaciju različitih formata medijskih rješenja. Danas ionako mediji postaju sve brži u smislu produkcije i plasiranja informacije, tako da u tom smjeru mora ići i rješenje za potencijalne partnere. Naravno, kreativni proces u tom segmentu je neizostavan i traži puno rada i nadogradnje. Ono što je pritom najvažnije je da poslovni partneri budu zadovoljni i da dobiju brzu i kreativnu povratnu informaciju.
Kako sam ja u biti disperzirana od novinarstva do ekonomije i marketinga, trenutni opis posla mi je veliki izazov i motivacija. Neke stvari uvijek želimo naučiti bolje, ali to činimo upravo vlastitom nadogradnjom. Svi su mediji isti, to ćemo čuti najčešće, ali treba dodati, u istim uvjetima. Najvažnija je sinergija koja je često presudna u bilo kakvom kolektivu, a u medijima posebno. Uvijek govorim, nema idealnih kolektiva, ima samo dobrih energija. Sami biramo kamo je usmjeravamo.
Nakon što ste se upoznali s radom i načinom funkcioniranja tog medijskog centra, kakve ste si ciljeve postaviti i na što ste osobito fokusirali svoj angažman?
Fokus sam stavila na kompletan proizvod koji mi plasiramo na sve medijske platforme. S druge strane koliko god mi to htjeli ili ne priznati i uvijek nam je to svojevrsni alat obrane, sve manje redakcije moraju funkcionirati kao manufakture. Ovaj kolektiv u kojem sad jesam manje-više tako i funkcionira, to znači da svi ulaze u radni proces u slučaju izostanka neke osobe.
Ono što mi predstavlja najveći izazov su projekti. Nedavno održani Senior Day upravo je pokazatelj da ciljanim targetiranjem važnih tema lokalne sredine i društva općenito, možemo doprinijeti njihovoj vidljivosti i pokretanju rješenja. U ovom slučaju to su bili ljudi starije životne dobi, koji itekako zaslužuju pažnju i pojavnost kroz medijski prostor. A to nam je upravo i cilj svakog projekta općenito. Ono što je najbolje u svemu je da team Dubrovačkog medijskog centra sudjeluje u potpunoj realizaciji. Kako smo od početka do kraja sami osmislili i kreirali, a na kraju i organizirali cijeli projekt, uz suradnike koji su doprinijeli ovisno o području koje je tematski komunicirano, tako smo i mogli ostvariti zapažen rezultat.
Čuli smo pozitivne komentare na organizaciju, prostor i odabrane sadržaje. Svim segmentima pristupalo se s posebnom pažnjom.
Širi kontekst same konferencije već smo analizirali i postavili temelje za sljedeći projekt, sadržajno bolji i medijski još upečatljiviji.
Planski smo orijentirani na nove ideje, što na projekte, što na individualna rješenja za klijente. Čeka nas puno posla tako da moja motivacija ima uzlaznu putanju i dobar je temelj za nove izazove, što me posebno veseli.
Marketing zahtijeva trud i kreativna rješenja
Kakve marketinške aktivnosti današnje vrijeme, prema vašem mišljenju, zahtijeva obzirom na vrijeme i načine financiranja medija?
Način financiranja medija česta je tema što u javnosti što u medijskim kuloarima. Ono što je tu konstanta, kao i na kraju krajeva u svim financiranjima usluga, jest činjenica da je bitna vrijednost usluge koju pojedina medijska kuća realizira te kvalitetan sadržaj koji mora biti koristan za krajnjeg konzumenta.
Marketinške aktivnosti u današnje vrijeme zahtijevaju veliki trud i kreativnu kompetenciju koja često završava na copy paste varijantama uz različitost u nijansama. Najgora je varijanta podjela između malih i velikih klijenata. To ne postoji. Svaki klijent je isti i zahtijeva apsolutni angažman u kreiranju rješenja. To je najvažnije kod izrade marketinško-prodajnih rješenja. To mislim da izostaje u sve većoj inflaciji medija.
Zdravo za gotovo kao forma ima svoj rok trajanja i pomalo zapravo tim stavom sami sebi kao mediji radimo nepovoljnu klimu.
Ono što je najvažnije jest pristup i sve više bez obzira na tehnologiju morat ćemo se vratiti na onaj bazni dio komunikacije, a to je razgovor uživo.
U dubrovačkim medijima je vidljiva velika fluktuacija kadra, novinarstvo nije mjesto gdje se zadržavaju mladi ljudi, pa iako imamo u gradu taj studij, imamo svi zajedno problema… kako to rješavate, obzirom na broj medija koji obuhvaća vaša grupacija?
Mislim da je u medijima općenito u Hrvatskoj izazovno po pitanju kadra. Naravno, mi smo mala sredina, u kojoj je koncentracija medija najveća i sve je dodatno pod povećalom. Često u nedostatku zdravog šušura, stvari koje su najnormalnije, kao promjena posla ili prelazak u drugu kompaniju, dobiva kontekst senzacije, ali zapravo to je uobičajen proces koji je prirodan slijed izbora.
Kod nas u Dubrovačkom medijskom centru, kroz Glas Grada, Libero portal, te Libertas televiziju, uspješno rješavamo situacije koje su, između ostalih vezane za dolazak ili odlazak stručnog kadra. Najvažnije je da proces funkcionira i da ne nedostaje kooperativnosti među kolegama. Uz to naravno imamo i plan kojim vidimo mogućnost, a ne nemogućnost. Gaussova krivulja tjera u visinu do određene mjere, a onda polako se spušta ne da bi pala, već da bi uzela zalet za novi start. Tako je upravo kod nas.
S druge strane opet se vraćamo na malo prije navedeno, sve je kako gledaš – izazov ili odustajanje.
Što možemo očekivati u ovoj nadolazećoj jesenskoj shemi LTV-a i drugih vaših medija i koliko je bitna i važna sinergija svih sudionika unutar jednog medija?
Sinergija je presudna u svakoj realizaciji i utječe na kvalitetu rješenja koje mi kao medij plasiramo svojim gledateljima i čitateljima, ali i samim klijentima.
Bez nje sustav medijske povezanosti ne funkcionira i ne može opstati. Upravo je to jedno od presudnih rješenja u kreiranju proizvoda.
Što se tiče planova za novu sezonu svakako će biti pozitivnih iznenađenja i novih projekata koji će potvrditi ponovo autentičnost naših medija u medijskom prostoru.
Sadržajno smo se malo odmaknuli od već postojećih tematskih okvira, uz to je svakako važno naglasiti i da su s nama neka nova draga lica, koja će zasigurno našim gledateljima pružiti dodatni sadržaj i razlog da i dalje prate program Libertas televizije.
Ono što bi najbolje opisalo to što radimo i što nam je cilj, a to je živa slika svakog doma, koja podrazumijeva da smo sadržaj i platforme prilagodili svim dobrim skupinama, od starije populacije, koja je koncentrirana na našu tiskovinu Glas Grada pa do digitalnih medijskih platformi koje se prilagođavaju dinamičnoj svakodnevici koja traži brzu i konkretnu informaciju koje naše platforme poput Libero portala i portala Glas Grada te Libertas televizije omogućuju. Svakako naši gledatelji i čitatelji mogu očekivati i proširenje dosega našeg sadržaja.