Most Dubrovnik danas je na konferenciji za medije predstavio posebni dio predizbornog programa za koji kažu kako je nastao u interakciji sa sugrađanima. Kandidat za gradonačelnika Maro Kristić kazao je kako to nije popis obećanja koja će oni realizirati u četiri godine već je to kako kaže, ambiciozan dio programa te kako oni ne pripadaju kategoriji političara koji sve obećaju, a realiziraju tek mali postotak.
Predstavljaući probleme gradsih kotareva i mjesnih odbora prvo su se osvrnuli na Gradski kotar Grad, a ono na čemu inzistirasju je provedba Plana upravljanja zaštićenom spomeničkom cjelinom.
Za Gradski kotar Pile – Kono Maro Kristić je naveo kako treba bolje urediti Bogišićev park, zatim pokrenuti projekt odvodnje u Ulici Andrije Hebranga, riješiti oborinsku odvodnju u Zagrebačkoj ulici te urediti staru sportsku dvoranu u dvorištu škole Marina Držića. Još jedno obećanje za koje je naveo kako nije ispunjeno je izgradnja pothodnika u Zagrebačkoj ulici te izgradnja parkinga u okviru njihove zgrade, a također Kristić navodi kako nije realizirana niti javna rasvjeta i nogostup na Jadranskoj magistrali od Mosta dr. Franja Tuđmana do petlje na Ilijinoj glavici.
Sven Žustra osvrnuo se na probleme u Gradskom kotaru Ploće iza Grada. Kazao je kako ovaj kotar ima najljepši pogled, ali kako se od pogleda ne živi.
-Postoje stanoviti problemi stanovnika ovog kotara, to su većinom stanovnici treće životne dobi. Prometna povezanost je jako loša, do neki dan smo bili bez prometne povezanosti s Lapadom. Imamo i problem jer nemamo prehrambenu butigu, a imamo i veliki problem s parkingom. U programu Mosta je rješavanje problema parkinga, izgradnjom garaže na dvije etaže s igralištem na krovu. Također naše područje je na određeni način trusno i trebamo ga zaštiti od padina sa Srđa. Svi volimo šetati Orsulom, a u našem programu stoji da se uredi šetnica na Orsuli i sam park – kazao je Žustra.
Božo Primić je za Gradski kotar Montovjerna kazao kako treba prvenstveno izraditi prostorne studije za izgradnju više manjih javnih garaža, kako je potrebna rekonstrukcija ceste u Ulici Josipa bana Jelačića, rekonstruirati pješačku stazu u Ulici Puta od Republike te izgraditi polivalentnu športsku dvoranu u Gospinom polju kao i bočarsku dvoranu.
Primić se dotaknuo i Gradskog kotara Lapad gdje smatra kako treba proširiti Ulicu Josipa pl. Zajca te Ulicu Vatroslava Lisinskog. Kazao je i kako bi trebalo izraditi elaborat procjene vrojednosti lokacije na kojoj se nalazi gradski stadion lapad i analizu mogućnosti izgradnje modernog stadiona na postojećoj lokaciji.
Julija Zupčić je nastavila govoriti o problemima Gradskog kotara Lapad.
-Puno je objekata koji nisu dovršeni, a mi zapravo u svome programu želimo izgradnju doma umirovljenika. Drugo, potrebna je izrada prostorne studije za izgradnju više manjih javnih garaža ili parkirališta. Možemo i želimo napraviti uređenje i održavanje parka šume Mala i Velika, stojim u blizini Petke i smatram kako je taj dio jako važan, a nije joj pridodano dovoljno pažnje. Potrebno je i uređenje dodatnih vezova za plovila u okviru komunalne lučice Batala u Solitudu. Moramo bolje organizirati raskrižje kod pošte Lapad gdje se mogu napraviti pješački pothodnici. Kružni tok na pošti lapad se može rasteretiti otvaranjem još jednog pravca od Babina kuka prema Gružu – kazala je Zupčić.
O Gružu je govorio Josip Mikuš. Rekao je kako tamo postoje brojni prometni problemi, nude rješenja u vidu rekonstrukcije obale Stjepana Radića i kružnog toka na Solskoj bazi i rekonstrukciju kružnog toka kraj Radeljevića te vraćanjem u uporabu Ulice dr. Ante Starčevića. Za Nuncijatu smatra kako je neophodno izgradnja pothodnika ispod Jadranske ceste.
Marina Njirić se osvrnula na Šipčine, Btahovinu i Sustjepan.
-Prvi problem je rješavanje oborinske odvodnje pogotovo u Ulici Sreserskoj. Kada padne kiša tamo su Niagara slapovi. Trebamo i novo rješenje horizontalnog i vertikalnog transporta putnika iz luke Gruž do povijesne jezgre. Treće što predalžemo je izrada prostorne studije za izgradnju manjih javnih garaža po modelu javno – privatnog partnerstva. Potrebno je i riješiti problem kanalizacije odnosno pročistača na području cijele obale Stjepana Radića. Treba postaviti kameru za nadzor brzine prometa u Sustjepanu te uređenje društvenih prostorija na sportskom igralištu u Sustjepanu – rekla je Njirić.
Ono što je još u programu Mosta, a vezano za Rijeku dubrovačku govorila je Antonia Knežević. Navela je obnovu i proširenje obale uz Rijeku dubrovačku, od Mokošice do Komolca te obnovu i stavljanje u funkciju brojnih ljetnikovaca koji tamo postoje. Za Petrovo selo je navela kako je potrebno napraviti hidrantsku mrežu zbog prijetnji požara. Naglasila je izgradnju kanalizacijskog i vodoopskrbnog sustava, a koji bi uključivao Šumet, Čajkovicu, Komolac i Čajkoviće te ona naselja koja nisu u vodoopskrbnom sustavu.
Ante Pavlović je kazao kako je Gradski kotar Komolac kotar koji je najviše stradao u Domovinskom ratu te kako je jako puno objekata spaljeno i uništeno, a prema njegovim riječima jako malo se napravilo. Rekao je kako treba urediti raskrižje u Komolcu te rekonstruirati cestu do Brgata. Također Pavlović još navodi kao bi Grad trebao otkupiti tvornicu na izvoru Omble te tu omogućiti proizvodnju i punionicu vode.
O problemima u Novoj Mokošici govorio je Tomislav Vuletić.
-Mokošica ima najveći problem sa parking mjestima, zbog toga se zalažemo da izgradimo javne garaže, na lokaciji npr. gdje je sadašnje igralište osnovne škole Mokošica. Zalažemo se za igradnju nove ceste koja bi se nastavljala na postojeću cestu, od Ulice Bartola Kašića do ulice između osnovne škole i vrtića i koja bi svojim jednim trakom povezivala Novu Mokošicu sa Starom Mokošicom i drugim južnim trakom koja bi osiguravala drugi zapadni ulaz u Novu Mokošicu sa Jadranske ceste. Imamo nedostatak nogostupa kao i zaštitne ograde. Zalažemo se i za nadogradnju vrtića i i osnovne škole u Mokošici, kao i prenamjenu ljetnikovaca za prostorije društvene namjene. Rekonstukcijom i revitalizacijom ljetnikovca Lazarević – Gučetić može doći izgradnje polivalentnog društvenog centra – rekao je Vuletić koji je dodao kako se još zalažu za smanjivanje komunalne naknade i cijene odvoza otpada za naselja Pobrežje i Petrovo selo.
Marko Mujan je rekao kako često biciklom ide na Osojnik te kako bi Osojnik trebalo povezati s Gornjim selima
-Ljeti se magistralom teško može voziti, te se na Osojnku treba riješiti i put. Uz to imamo dom mladih koji bi trebalo urediti kao i igralište za nogomet – izjavio je Mujan.
Osnovni i najveći problem Elafita za Kristinu Obuljen je brodski prijevoz.
-Najžalosnije od svega je da se tim istim brodom dovozi i mterijal i hrana i turisti i sami otočani. To je najprimarnije za život i ostanak na otocima. Želimo poticati mogućnost koncesiranja privatnih brodskih prijevoznika. Smanjenje komunalne naknade te cijene odvoza otpada, kolege su bile sa mnom na otoku i vidjele kako to izgleda kada mjesec ili dva otpad stoji na samoj rivi. Što se tiče zdravstvene zaštite, ambulanta postoji i doktor, međutim ambulantna je poprilično u ruševnom stanju i to bi trebalo što prije adaptirati – rekla je Obuljen.
O dubrovačkoj zapadnoj obali govorio je Tonći Skvrce.
-Budući da sam 10-ak godina proveo radeći na tome području Orašca, taj mi je dio relativno poznat. Mi smo detektirali nekoliko stvari koje bi trebalo pokušati realizirati. Ono što bi istaknuli je dovršetak kanalizacijske mreže u Štikovici, Malom i Velikom Zatonu. Također izgradnja pješačkog pothodnika na području škole u Zatonu. Potrebna je i obnova doma kulture i izgradnja novog vatrogasnog doma. Napomenuo bih i nadogradnju rive i pristaništa za brodice u Štikovici. Za Orašac je potrebna izgradnja cjelovitog kanalizacijskog sustava te uređenje dvotračne ceste od Jadranske ceste prema centru naselja Orašac i proširenje postojećih prometnica kroz naselje jer su ceste uske. U Gornjim selima ljudi su nam skrenuli pozornost na nekoliko stvari, a to su smanjenje komunalne naknade i komunalnog doprinosa i cijene odvoza otpada, probijanje i održavanje protupožarnih puteva i saniranje i obnova društvenih domova – zaključio je Skvrce.