Mladi skladatelj s Kosova Ardian Halimi predstavio se festivalskoj publici sinoć, 15. srpnja u atriju palače Sponza u sklopu dvotjedne rezidencije na projektu #synergy: Sharpening the capacities of the classical music industry in the Western Balkans, a čiji su partner i Dubrovačke ljetne igre. Razgovor je vodio pomoćnik intendantice za glazbeni program, Tomislav Fačini.
Prvu glazbenu poduku Ardian Halimi dobio je od svoga brata, a nakon školovanja na rodnom Kosovu, Halimi seli u Njemačku u potrazi za vlastitim glazbenim jezikom i novim znanjem. Sklada djela različite forme, za solo instrumente, ansamble, orkestre, zborove te komornu glazbu, ali i djela za eksperimentalne nijeme filmove iz 1920-ih. Publici je predstavio vlastite kompozicije, komornu skladbu praćenu umjetničkim radovima rađenim tehnikom akvarela te orkestralnu skladbu nastalu u proljeće 2020. godine tijekom lockdowna, a koju je posvetio svojoj supruzi.
– Najvažnija i najteža stvar je pronaći svoj vlastiti glazbeni jezik, ne samo za mene nego za sve skladatelje, pogotovo u današnjem vremenu kad je sve moguće. Ne možemo svoj rad staviti u mapu predodređenu samo za jednu glazbenu formu. Pišem kako bih se izrazio, skladam ono što osjećam i kako vidim svijet oko sebe, a baš to je individualno kod svake osobe – kazao je Halimi.
U sklopu dvotjedne rezidencije, Halimi će upoznati bogatu dubrovačku povijesno-umjetničku baštinu, što će iskoristiti prilikom skladanja novog glazbenog djela inspiriranog pojmom Libertas. U svojim kompozicijama koristi i imitira bučne i svakodnevne zvukove, a to mu je ideja uraditi i sada. Kao prvu poveznicu sa slobodom navodi more, koje će uz vjetar i kamen biti osnova njegove nove kompozicije inspirirane Dubrovnikom. Zainteresiranoj publici približio je i vlastiti proces nastajanja novog glazbenog djela, prikazujući i objašnjavajući grafičke skice budućih skladbi. Pri samom kraju predstavljanja zaključio je kako je pojam Libertas upravo ono što i sam osjeća skladajući.
Projekt #synergy: Sharpening the capacities of the classical music industry in the Western Balkans sufinanciran je iz programa EU Kreativna Europa te okuplja šest važnih festivala iz regije: KotorArt Don Brankove dane muzike (Crna Gora), Centar beogradskih festivala (Srbija), Festival Ljubljana (Slovenija), Vox Baroque (Albanija), Chopin Piano Fest (Kosovo) i Dubrovačke ljetne igre. Ciljevi projekta su usavršavanje i povezivanje djelatnika u kulturi, prije svega onih koji se bave glazbenim festivalima i klasičnom glazbom, poticanje skladanja novih djela inspiriranih lokalnom baštinom zemalja partnera projekta te umrežavanje i suradnja mladih glazbenika, skladatelja i organizacija koje se bave klasičnom glazbom na Zapadnom Balkanu.