14.8 C
Dubrovnik
Ponedjeljak, 31 ožujka, 2025
NaslovnicaKulturaKoreograf Leo Mujić nam dovodi Velikog Gatsby-a na Igre: u Dubrovniku ništa...

Koreograf Leo Mujić nam dovodi Velikog Gatsby-a na Igre: u Dubrovniku ništa ne smiješ imitirati

Na taracu tvrđave Revelin ovog ljeta u okviru 74. Dubrovačkih ljetnih igara stiže plesna senzacija – Hrvatsko narodno kazalište u Splitu gostuje s hvaljenim baletom Veliki Gatsby u koreografiji i režiji Lea Mujića.

Literarno remek-djelo Francisa Scotta Fitzgeralda, smješteno je u New York tijekom Doba jazza i ludih dvadesetih godina prošlog stoljeća, a u ovoj baletnoj priči dubrovačka će publika uživati 2. i 3. kolovoza. 

O postavljanju baleta na festivalsku pozornicu razgovarali smo s redateljem i koreografom Leom Mujićem, koji je dubrovačkoj publici već dobro poznat. Zanimalo nas je kako će se Veliki Gatsby uklopiti u prostor Revelina i koje su specifičnosti tog procesa?

-Ovo je jedna potpuno druga priča, u kamenu smo, u redukciji svega i moramo prvo shvatiti da ne smijemo ništa kriti. Za mene je kad dolaziš u Dubrovnik jako važno ispoštovati koncept ambijentalnog teatra i paziti da ne repliciraš, da ne pokušavaš imitirati kamen, ne imitirati drvo, trebaš shvatiti i prihvatiti činjenicu da si na otvorenome i poštovati to vrijeme i mjesto u ambijentu.

Koliku će prilagodbu novom prostoru to iziskivati?

-Tražit će prilagodbu izvedbe, ali to je nešto što radimo u svrhu produkcije, mislim da je totalno iluzorno misliti da prilagodba nije potrebna i zato smo tu već sada. To su velike predstave, koje uključuju jako veliki broj ljudi, što je atraktivno jer sudjeluje četrdesetak ljudi u projektu, ali to je i veliki posao. Zato i dolazimo tu, na vrijeme, da se sve pripremi.

Koliko je izazovno raditi balet na Revelinu, u usporedbi s drugim lokacijama na kojima ste radili?

-Nisam još nikad radio na Revelinu, ovo će biti prvi put. Radio sam na Boškovićevoj poljani i u parku Gradac, a svaka je lokacija imala svoju priču. Mislim da treba dati šansu i Revelinu. Ovako kad ga pogledam na prvi pogled, nažalost, Revelin je nešto što nas povezuje s nekom drugom vrstom zabave, to je više estradni koncept, a treba ga malo oplemeniti i staviti “na krov”. Mi smo tu da to napravimo, da ga oplemenimo našom umjetnošću, a mislim da možemo lijepo kohabitirati s estradom, ali naravno ne smijemo stradati na estradi.

Važna činjenica je da je balet umjetnost koja šuti, komunicira kroz glazbu i pokret i zato komunicira internacionalno. Balet je najinternacionalnije središte svih događanja i upravo zahvaljujući tome ja imam veliku međunarodnu karijeru jer jezik nije barijera, ne ovisim o njemu da me ljudi razumiju.

Kakvo je Vaše iskustvo s dubrovačkom publikom?

-Dubrovačka publika je jako raznovrsna, sređena, dotjerana, urbana, a opet broji jako veliki broj stranaca. Mislim da su cijene, pogotovo strancima još uvijek jako pristupačne i veseli me što festival privlači tako velik broj ljudi koji žele doći tu i vidjeti vrhunski proizvod, što im moramo i ponuditi. Mi nismo neki resort, već smo u gradu, u jednoj urbanoj sredini i upravo teatar oživljava cijelu tu priču.

Posebnu ulogu u baletu igra glazba, određuje cijelu priču?

-Koreografiju možemo reducirati na organizaciju prostora i vremena, prostor je Revelin u ovom slučaju, a vrijeme nam određuje glazba dvadesetih godina, koja dan danas diže ljude, ta glazba je ludilo! Vrlo dinamična i kozmopolitska glazbena slika prati ovu plesnu priču, tu su Louis Prima, Samuel Barber, Glenn Miller itd, u čemu će ljudi uživati, a tema sama po sebi je strašno popularna i tražena, puno filmova je napravljena na tu temu, tako da će sigurno privući brojnu publiku!

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE