11.8 C
Dubrovnik
Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
NaslovnicaPolitikaKnežević o Libertasovom prijevozu putnika s kruzera: Zalagat ću se za ukidanje...

Knežević o Libertasovom prijevozu putnika s kruzera: Zalagat ću se za ukidanje nepoštene prakse koja frustrira poduzetnike

Jučer su iz Grada slavodobitno objavili kako je Visoki Upravni sud odbio tužbu autobusera i tako potvrdio tu takozvanu ispravnost postupanja Libertasa u prijevozu putnika s kruzera – počinje svoj osvrt gradonačelnička kandidatkinja CENTRA Viktorija Knežević, te nastavlja:

Protiv sam toga da Grad Dubrovnik ulazi na tržište i da stvara nelojalnu konkurenciju privatnom sektoru. U ovom slučaju to se odnosi na shuttle autobuse, ali i apartmane.

Evo kako to u praksi izgleda, pa vi sami procijeniti je li korektno ili ne.

Grad kupuje autobuse iz proračuna, sredstvima građana, a poduzetnici moraju sami uzimati kredite, zaduživati se i kupovati sredstva s kojima rade. Dakle, građani dva puta plaćaju, autobuse sebi i autobuse gradu.

Onda Grad s tako kupljenim autobusima formira cijene. Za razliku od poduzetnika nije opterećen cijenom koju treba postići, jer ne mora otplaćivati kredite, pa može damping cijenama ugrožavati tržište.

Nadalje, Grad, odnosno Libertas ne mora plaćati zaustavljanje na Pilama, niti se na njega primjenjuju ograničenja zadržavanja na Pilama koja se primjenjuju za poduzetnike.

No, to nije sve.

Najgori aspekt uplitanja javnog u privatni sektor je pitanje – što radimo s dobiti?

Privatnik svoju dobit pažljivo akumulira, pazi na svaki euro kako bi povećao prihode, a sve što zaradi ulaže u budućnost, investira, stvara nove vrijednosti i tako društva napreduju. Grad, odnosno u ovom slučaju Libertas i sva javna poduzeća ulažu samo i jedino u zapošljavanja što većeg broja kumova, rodbine i stranačkih kolega.

Zbog toga je užasno pogrešno to što se radi.

Inače, svakodnevno mi stižu primjedbe građana da nema dovoljno autobusa na linijama javnog gradskog prijevoza zbog čega su građani izrazito nezadovoljni. A kako i ne bi bili kad se Grad bavi privatnim biznisom, a ne onim što je njegova javna svrha.

Mislim da je nepošteno kada javni sektor konkurira privatnom, bilo da se to radi o autobusima koji se koriste kao shuttle za turiste, uredima koji su prenamijenjeni u apartmane poput onih u Kasarni ili pak Studentskom domu koji se iznajmljuje turistima. Sve su to novci od poreznih obveznika ili putem EU fondova koje jednako pune građani.

Zalagat ću se za ukidanje nepoštene prakse koja frustrira poduzetnike.

Grad se treba baviti onim djelatnostima u kojima je privatni sektor neefikasan, a ne ubijati privatni sektor kako bi u konačnici javni bio još neefikasniji.

Grad bi trebao biti ono što naš narod kaže “o svom poslu”, a puno je posla koji se treba obaviti od izgradnje novih prometnica, izgradnje parkinga, poboljšavanja sustava odlaganja otpada, izgradnje novih vrtića, sportskih objekata, prostora za muzeje, knjižnice, koncertnih i konferencijskih dvorana….

Sada ćete mi možda reći, Grad nema novaca za sve to izgraditi, ovaj ulazak u privatni sektor je zapravo samo pokušaj da se namakne novac za gradnju svega toga što ti nabrajaš.

To nije baš tako.

Mato Franković je sve vitalne gradske komunalne tvrtke koje bi trebale služiti podmirenju osnovnih potreba građana (Libertas, Vodovod, Sanitat i Čistoću) prepustio svom koalicijskom partneru Peru Vićanu koji se ponaša poput lisice u kokošinjcu u tim firmama.

Uvjerena sam da se racionalizacijom poslovanja tih firmi, upravom koja bi bila domaćinska, a ne parazitska, može poslovanje svesti u okvire da služi dobrobiti i interesima građana, a ne interesima najvećeg trgovca ljudskom nesrećom na ovim prostorima i njegovih jataka.

3 KOMENTARI

  1. Sjeca li se itko vise
    Frankovicevog “lupetanja” o elektricnim taksijima i ostalim nebulozama vezanim za ublazavanje katastrofalnog stanja u prometu u gradu kroz sezonu?

  2. Suludo je da Grad, preko gradskog poduzeća, radi nelojalnu konkurenciju privatnicima, sugrađanima.
    Pitanje je tko to plaća, naravno mi plaćamo.
    To je trebalo smanjiti gužve, a u stvarnosti gužve su veće nego ikad prije….

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE