Čokolino nas vraća u djetinjstvo, a neki od nas ga još uvijek konzumiraju i kao odrasli. To je postao kultni dječji proizvod, ali pitate li se nekad kako je nastala ta mješavina, te je li ono isključivo vezano za ove prostore?
Svaki proizvod ima svoj životni ciklus, od predstavljanja tržištu do odumiranja. Čokolino je dugi niz godina favorit u kategoriji dječje hrane, možemo reći da nema konkurencije. A nije baš tako mlad, Podravka ga proizvodi od 1970. godine. Možda je tajna Čokolinove popularnosti medvjedić Lino, njegov zaštitni znak.
Medvjedić Lino
On je smišljen 1995. godine, a njegovo ime je postalo zvučno i prepoznatljivo. Ilustracija medvjedića iskorištena je za promidžbene kampanje, te je on postao prva asocijacija na Čokolino. Vjerojatno nema osobe koja nije pjevušila poznati recept: “Moje ime je medvjedić Lino, tebi spremam prirodno i fino”.
Nastanak čokolina počinje kad je Podravka preuzela licencu od njemačke tvrtke Aurora za proizvodnju dječjih kašica. Pedijatri su savjetovali da bi dječji proizvodni trebali sadržavati više nutritivnih vrijednosti – minerala, povrća i vitamina.
Napravljeno je istraživanje o tome kako djeca mlađe životne dobi reagiraju na Čokolino, koje je pokazalo njihovo zadovoljstvo proizvodom. Zbog nutritivnih vrijednosti, i adekvatne zamjene za obrok, majke su počele masovno kupovati Čokolino. Proizvod je bio prihvaćen na tržištu, i, kako se obično kaže, ostalo je povijest.
Sva razna “Lina”
Prvi Čokolino koji se pojavio na tržištu bio je na bazi griza s medom, voćem i čokoladom. Slijede ga Medolino i Frutolino, a zatim i Grisolino. Svi su dobili ime prema osnovnom sastavu.
Kad tražite velika pakiranja čokolina, uvijek se možete osloniti na Konzum koji ima pakiranje od 1,4 kg za oko 7 eura, što je količina za nekih mjesec dana. Kako je Čokolino i dalje najpopularniji od svih –lina, uglavnom on se prodaje u velikim pakiranjima.
1999. došlo je do redizajna ambalaže, prvi put nakon 20 godina. Danas se Lino proizvodi prodaju u dvadesetak zemalja svijeta, a uporno opstaju na tržištu zbog osnovnih karakteristika: brza i jednostavna priprema, laka probavljivost i hranjivost te odličan okus.
“Za veliku i malu djecu”
Kako se s godinama mijenjao način života i životne navike, tako se mijenjao i struktura proizvoda. Danas na tržištu imamo razne prilagođene proizvode, kao što su Čokoliko bez glutena, Čokolino protein power, Čokolino white, Lino Zobelino, Lino Čokolino baby, Lino Cornelino, Lino 3 žitarice, Lino Čokolino PLUS, Lino Čokolino FIT, Lino Vanilino, i drugi Lini koje ovdje nećemo nabrojiti. Ima nešto za svačije potrebe.
Svi znamo kako ga je jednostavno pripremiti, ali koji je zapravo sastav pravog Čokolina? On je sastoji od 55% žitarica koje čine pšenična krupica, pšenično brašno, šećer, čokolada u prahu od 18%, kakaov maslac, kakaov prah, emulgator soja lecithin, škrob, riboflavin, L-askorbinska kiselina, folna kiselina i neki još manje razumljivi sastojci.
Čokolino je tržišni lider u proizvodnji dječje hrane, ali ima konkurente, poput Čokolešnika. Ipak, s obzirom na masovnu prihvaćenost Čokolina, čini se da će još dugo opstati na tržištu. Njemu nije potrebna posebna reklama, jer nas većinu vraća u djetinjstvo, štoviše, postao je simbol istoga.
Pronađite i vi neki Lino za sebe, te uživajte u svom omiljenom proizvodu!
sponzorirani članak