Na temelju istraživanja Poslodavac Prvog Izbora portala MojPosao, koje je pokazalo da su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj i dalje privatne tvrtke, obradili smo dodatne podatke o tome u kakvim tvrtkama želimo raditi.
S obzirom na to da našim rang listama najatraktivnijih poslodavaca već godinama dominiraju dm-drogerie markt d.o.o. i LIDL d.o.o., ne iznenađuje podatak da i ove godine najviše ispitanika (31%) želi raditi u privatnim tvrtkama u stranom vlasništvu.
Na treće mjesto ovogodišnje liste najpoželjinijih poslodavaca smjestila se kompanija Rimac Group, privatna tvrtka u pretežno domaćem vlasništvu, a istraživanje pokazuje kako bi u tvrtkama s takvim tipom vlasništva radilo 17% ispitanika. Svaka peta osoba (19%) bi karijeru rado nastavila graditi u hrvatskoj instituciji, 13% nada se poslu u nekoj od stranih institucija, dok bi 16% anketiranih odabralo rad u tvrtki u pretežno hrvatskom državnom vlasništvu.
Zanimljivo, čak i oni ispitanici koji su Rimac Group stavili na prvo mjesto popisa najpoželjinih poslodavaca su u svojim odgovorima često isticali kako im je želja raditi za privatnu tvrtku u stranom vlasništvu. Očito je kako podosta ljudi tvrtku Rimac Group ne doživljava kao tipičnog domaćeg poslodavca već vjeruju da se radi o tvrtki u stranom vlasništvu.
Stariji radnici češće biraju domaće poslodavce
Bez obzira na spol, najviše ljudi želi raditi u privatnoj tvrtki u pretežno stranom vlasništvu; 32% muškaraca i 30% žena. Više bi žena (20%) nego muškaraca (17%) željelo raditi u hrvatskoj, ali i stranoj instituciji (13% žena i 11% muškarca), dok bi muškarci u većoj mjeri od žena radili u privatnoj tvrtki u pretežno domaćem vlasništvu (21% muškaraca i 16% žena). U tvrtki u pretežno hrvatskom državnom vlasništvu željelo bi raditi 16% muškaraca i 17% žena.
Kad bi mogli birati, ispitanici iz najmlađe dobne skupine (do 32 godine) prvenstveno bi htjeli raditi u privatnoj tvrtki u pretežno stranom vlasništvu (30%), jednako kao i 33% ispitanika u dobi od 33 do 43 te 29% onih starijih od 44 godine. Ispitanici stariji od 44 godine u većoj mjeri bi nego ispitanici ostalih dobnih skupina željeli pronaći posao u domaćim i stranim institucijama te u tvrtkama u pretežno hrvatskom državnom vlasništvu.
Zanimljivo, najmlađi radnici su najotvoreniji za rad u privatnim tvrtkama u domaćem vlasništvu.
Gotovo polovica zaposlenih ispitanika često razmišlja o promjeni poslodavca
Polovica zaposlenih ispitanika, njih 46%, često razmišlja o promjeni poslodavca. Trećina radnika (32%) ponekad razmatra tu mogućnost, dok 21% ispitanika uopće niti ne pomišlja na pronalazak novog posla.
Očito su prošle godine utjecala na stavove ispitanika i postali su lojalniji; manje razmišljaju o promjeni posla i na prvom mjestu im je sigurnost radnog mjesta.
Suprotno općeprihvaćenom stajalištu da su mlađi sudionici tržišta rada skloniji češće mijenjati poslodavce u odnosu na druge skupine radnika, istraživanje opovrgava takvo razmišljanje. Naime, radnici mlađi od 32 godine najrjeđe razmišljaju o promjeni poslodavca. Ispitanici stariji od 44 godine i oni u dobi od 33 do 43 godine u podjednakoj mjeri (ne) razmišljaju o promjeni poslodavca.
Bez dvojbe, najodaniji radnici su oni koji već rade za svog ‘savršenog poslodavca’. Svega 11% ispitanika rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih čak 52% uopće ne razmišlja o promjeni. Za razliku od njih, 56% ispitanika koji ne rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih svega 11% uopće ne razmišlja o promjeni.
Bonusi, edukacije i ravnoteža poslovnog i privatnog
Kad je riječ o beneficijama, radnicima u Hrvatskoj najvažnjiji su bonusi za ostvarene rezultate (30%), naknada za putne troškove/javni prijevoz (28%) te edukacije (27%). Unatoč tome što tvrtke često organiziraju teambuildinge, očito je ova beneficija u jako maloj mjeri važna ispitanicima jer je svega 7% njih upravo ovo značilo kao važnu beneficiju koju bi voljeli imati. Uz vikend druženja, najmanje popularna beneficija ispitanicima je subvencija kulturnih i/ili sportskih aktivnosti.
*Podaci su prikupljeni anketnim upitnikom Poslodavac Prvog Izbora koje provodi MojPosao. U istraživanju provedenom tijekom 2021. i 2022. godine sudjelovalo je preko 24.000 ispitanika