Sve do početka Putinove invazije na Ukrajinu buking s njemačkog emitivnog tržišta za Hrvatsku bio je odličan, čak bolji nego u pretpandemijskoj 2019. godini, no kakav će biti ostatak sezone neizvjesno je jer je trenutačno cijelo tržište Europe u stanju šoka i vlada usporavanje bukinga, navodi Poslovni.hr.
Tako trenutačnu situaciju opisuje Romeo Draghicchio, direktor Predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Njemačkoj, povodom sajma ITB Berlin koji se ovog tjedna, već treću godinu zaredom, zbog pandemije održava u virtualnom obliku.
“U Njemačkoj vlada zabrinutost zbog ratnih zbivanja u Ukrajini, no zasad ne uočavamo značajniji utjecaj na navike potrošača. Međutim, od početka rata otkazuju se programi za Rusiju i Ukrajinu, dok su krstarenja koja su imala cilj St. Petersburg preusmjerena u druge luke.
Za procjenu stvarnih posljedica na ljetnu sezonu bit će potrebno više vremena jer je trenutačno na tržištu prisutan šok. Kada govorimo o Hrvatskoj, do izbijanja sukoba buking je za našu zemlju bio na višim nivoima, čak i od sezone 2019., što je bio odličan znak.
Kakav će biti daljnji tijek sezone ostaje za vidjeti, no dobru poziciju naše zemlje na njemačkom tržištu potvrđuje i nedavno objavljeno istraživanje “Reiseanalyse” instituta FUR za 2021. godinu, a prema kojem se Hrvatska prvi put popela na visoko četvrto mjesto top inozemnih destinacija Nijemaca.
Također, kako su istaknuli iz FUR-a, Hrvatska je u 2021. bila jedina destinacija koja je povećala svoj udio na tržištu u odnosu na 2019. godinu,” kaže Draghicchio.
Više pročitajte ovdje.
FOTO: Ilustracija