Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković sudjelovao je danas u Zagrebu na panelu „Obiteljski smještaj – nasljeđe i budućnost“ kao dijelu prvog Zimmer Frei Foruma, konferencije o izvrsnosti u obiteljskom turizmu u organizaciji Val Grupe i tvrtke Irundo d.o.o.
Panel „Obiteljski smještaj – nasljeđe i budućnost“ bavio se ključnim temama i aktualnostima tržišta obiteljskog smještaja, a među njima ražeći odgovore na pitanje može li se ovu djelatnost pretvoriti u hrvatsku snagu i pokretača razvoja? Uz gradonačelnika, sudjelovali ravnatelj Uprave za razvoj poduzetništva, investicije i konkurentnost turističkoga gospodarstva pri Ministarstvu turizma Republike Hrvatske Robert Pende, gradonačelnik Makarske Zoran Paunović te Ivana Alilović, direktorica Turističke zajednica Zagrebačke županije.
U svom izlaganju gradonačelnik Mato Franković naglasio je važnost postavljanja distinkcije između obiteljskog smještaja kao djelatnosti u kojoj je pružatelj usluge istinski domaćin s jedne strane i apartmanizacije s druge, u kojoj između domaćina i gosta nema gotovo nikakvog kontakta.
Govorio je o izazovima s kojim se Dubrovnik trenutno susreće, a koji upravo dijelom proizlaze iz pretjerane apartmanizacije u stambenim zonama. –„Mi se trenutno borimo za očuvanje živog grada, grada u kojem će mlade obitelji moći riješiti stambeno pitanje bez da ulaze u nepoštenu borbu protiv krupnog kapitala koji nažalost pobjeđuje demografiju“, rekao je gradonačelnik. Izdvojio je posljednje mjere koje Grad razvija u sklopu jedinstvenog modela Dubrovačke stanogradnje, poput naseljavanja mladih obitelji s više djece u povijesnu jezgru, obnovu vlastitog stambenog fonda i kupovinu novih stambenih jedinica.
Tijekom diskusije gradonačelnik se osvrnuo i na put Dubrovnika od 2017. godine i grada koji su svi vodeći svjetski mediji proglašavali za destinaciju koju je potrebno izbjegavati zbog prekomjernog turizma do destinacije izvrsnosti u 2023. godini, grada Šampiona hrvatskog turizma i dobitnika prestižnih međunarodnih nagrada.
-„Pitanje održivosti turizma je pitanje dugoročnosti dubrovačkog i hrvatskog turizma“, rekao je te dodao: „Apsolutne brojke ništa ne znače. Pitanje je kao su posjetitelji raspoređeni unutar dana, tjedna, mjeseca i godine. Mi smo u Dubrovniku radili upravo na tome, na kvalitetnoj disperziji gostiju i na postizanju veće kvalitete pružene usluge, a ostvareni rezultati su opipljivi i međunarodni prepoznati“, ocijenio je. Osvrnuo se i na Smart City alate u primjerni poput aplikacije za predviđanje gužvi i digitalne gradske kartice Dubrovnik Pass koja se koristi i kao alat disperzije, ali i kanal komunikacije s posjetiteljima.