U Držićevom đardinu Gimnazije Dubrovnik otvorena izložba polaznika likovne radionice održane u sklopu projekta „Držić u očima gimnazijalaca”.
Riječ je o dugogodišnjem projektu međuinstitucionalne suradnje Doma Marina Držića i Gimnazije Dubrovnik kroz kojeg učenici pod mentorstvom profesorice likovne umjetnosti Ivanke Lilić i muzejske pedagoginje Doma Marina Držića Jasmine Runje detaljno, praktičnim radom i studijskim pristupom obrađuju pojedine segmente Držićevog stvaralačkog opusa. Tema ovogodišnje višemjesečne likovne radionice čije rezultate predstavlja izložba je arhitektura gradova povezanih sa životom i djelom Marina Držića.
Radionica se izvodila unutar likovne grupe u sklopu nastave u prostorima Gimnazije Dubrovnik, od listopada 2023. do svibnja 2024. godine. Sudjelovalo je 14 polaznika koji su tehnikom akrila na platnu realizirali vlastite vizije Držićevih „životnih pozornica“: Dubrovnika, Siene, Beča, Carigrada, Firence, Venecije, Milana.
Rođen u Dubrovniku 1508., a umro u Veneciji 1567. godine, Marin Držić većinu svog života proveo je „negdje između“, dijelom u rodnome gradu, dijelom u Italiji, a dijelom putujući Europom. Da je ostao u Dubrovniku, najveći hrvatski komediograf vjerojatno nikada ne bi napisao: „Tko doma ne sidi i ne haje truda, po svietu taj vidi i nauči svih čuda“ (Tirena). Putovanja, ne samo kroz prostor, već i kroz vrijeme, obogaćuju nas i mijenjaju. Uranjajući u svijet Marina Držića, dubrovački gimnazijalci povezali su se sa svojim kulturnim i povijesnim nasljeđem, a koliko su u tome uspjeli zorno je pokazala izložba nastalih radova.
Na otvorenju su govorili Katarina Tolja, ravnateljica Gimnazije Dubrovnik, Nikša Matić, ravnatelj Doma Marina Držića, Valerija Jurjević, kustosica Doma Marina Držića i autorica teksta u deplijanu te mentorice radionice, profesorica likovne umjetnosti Ivanka Lilić i muzejska pedagoginja Doma Marina Držića Jasmina Runje. Ovogodišnja završna izložba još jednom potvrđuje kako je iznimno važno upravo dubrovačke gimnazijalce pobliže upoznati s Marinom Držićem jer je riječ o njihovom kulturnom i povijesnom nasljeđu.