16.8 C
Dubrovnik
Subota, 19 travnja, 2025
NaslovnicaKulturaDugotrajni aplauz za glazbeno-scensku predstavu Hekuba na Lovrjencu

Dugotrajni aplauz za glazbeno-scensku predstavu Hekuba na Lovrjencu

Sinoć je na Tvrđavi Lovrjenac, povodom 45. obljetnice upisa povijesne jezgre Dubrovnika na UNESCO-ov Popis svjetske baštine, izvedena glazbeno-scenska predstava Hekuba, nastala prema tekstu Marina Držića i Lodovica Dolcea, u režiji Sande Hržić.

Ansambl Dialogos i Katarina Livljanić te Kantaduri i Joško Ćaleta donijeli su nam priču o osveti tragične Hekube, jedne od najpoznatijih žena grčke mitologije, a njihov izražajan nastup, koji je isprepleo grčki mit s renesansnim interpretacijama, festivalska publika nagradila je dugotrajnim aplauzom.

U ulozi Hekube našla se Katarina Livljanić, Francisco Mañalich kao duh Polidora, Poliksena i Polinesto, Tonko Podrug kao Ulise, Milivoj Rilov kao Agamemnon te Srećko Damjanović u ulozi sluge. Kreacija ansambla Dialogos križa Dolceovu i Držićevu verziju priče o slavnoj grčkoj tragediji, a Grci i Trojanci pjevaju i suprotstavljaju se na starim talijanskim i hrvatskim dijalektima u ovom djelu za solo pjevače, instrumentaliste i malu skupinu tradicijskih pjevača iz Dalmacije koji komentiraju radnju poput kora. Glazba Hekube rađa se u Dialogosovu laboratoriju koji improvizacijskim tehnikama crpi u dubrovačkim i venecijanskim izvorima 16. stoljeća, te u oporoj tradicijskoj glazbi dubrovačke regije sačuvanoj do danas.         

Katarina Livljanić, pjevačica i muzikolog, međunarodni je stručnjak za izvedbu gregorijanskoga korala i liturgijske glazbe ranoga srednjovjekovlja. U Parizu je doktorirala na problemima usmene i pisane tradicije srednjovjekovne glazbe i usavršavala se u pjevanju. Predaje srednjovjekovnu glazbu na pariškome sveučilištu Sorbonne. Tijekom školske godine 1997/1998. i 2002/2003. bila je gostujući predavač na sveučilištu Harvard u Sjedinjenim Državama. Autorica je izdanja antifonarija iz Montecassina u prestižnoj zbirci Paléographie Musicale koju su u 19. stoljeću pokrenuli benediktinci u Solesmesu.

S ansamblom Dialogos, kojega je osnovala 1996., Katarina Livljanić izvodi srednjovjekovni repertoar i vlastite originalne glazbeno-scenske projekte temeljene na srednjovjekovnim izvorima. Projekti Dialogosa bili su hvaljeni u novinama kao što su „Le Monde“, „Le Figaro“, „Diapason“, „New York Times“. Ansambl je nastupao u najvećem broju europskih zemalja (među ostalima u Cité de la musique u Parizu, BOZAR u Bruxellesu, Edinburgh International Festival, WDR sezoni u Kölnu, Festivalima u Utrechtu i Antwerpenu, gdje je 2012. godine Katarina Livljanić bila i gostujući umjetnički savjetnik ), u SAD (Boston Early Music Festival, Lincoln Center te Metropolitan Museum u New Yorku), Kanadi, Sjevernoj Africi i Latinskoj Americi, uključujući brojne radio i TV produkcije. CD snimke, te DVD “Judita”, francuska i međunarodna kritika nagradile su priznanjima poput Diapason d’or, Choc du monde de la musique, a program iz hrvatske glazbene baštine “Tondalova vizija” proglašen je najboljim CD-om srednjovjekovne glazbegodine 2004. prema glazbenome časopisu “Diapason”. Projekti ansambla uključuju brojne scenske postave u suradnji s režiserkom Sandom Hrzić.

Osim bavljenja sredjovjekovnom glazbom, Katarina Livljanić aktivna je i kao interpret suvremene glazbe: posljednjih je godina praizvela cikluse koje su za nju skladali Davorin Kempf te francuski skladatelj Thierry Pecou.                                                                                                

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE