12.8 C
Dubrovnik
Petak, 22 studenoga, 2024
NaslovnicaVijesti"Dubrovčani, birajte gradonačelnika koji će obećati da ništa neće graditi"

“Dubrovčani, birajte gradonačelnika koji će obećati da ništa neće graditi”

Povodom gradnje iza Robne kuće Minčeta otvorenim pismom javnosti obratila se prostorna brand ekonomistica i stručnjakinja za urbani razvoj dr.sc. Marina Pavković. U pismu između ostalog navodi kako je Dubrovnik pretrpio previše nasilja nad prostorom, ali kako je i zakašnjela reakcija bolja od nikakve. – Iz pozicije prostornog brandinga, koji je moj znanstveni i stručni interes, intervencije poput ove iza robne kuće Minčeta, imaju negativan utjecaj na konkurentni identitet Dubrovnika – piše Pavković.

-Fotografija betonskog mastodonta i ambijentalno nasilje nad „zaštićenom“ secesijom pod njim,  jedan je od najboljih primjera prostornog zlostavljanja Dubrovnika. Pučki rečeno, ako su neke građevine „šaka u oko“ ovaj primjer gradnje je doslovce „šaka u želudac“. Vjerujem da ste svjesni da živite u urbanističkom oksimoronu u kojem se gramzivom gradnjom vaš jedinstveni grad doslovce raspada.

Svi uvaženi gradonačelnici grada Dubrovnika, kada su se kandidirali na to časno mjesto,  znali su kakvom vrijednošću će upravljati. I dok im je gradski parac Sv. Vlaho u ruke polagao grad, kao što ga stoljećima stavlja u ruke njihovih prethodnika, znali su da preuzimaju stopostotnu odgovornost. Znali su da je na kocki sadašnjost i budućnost Dubrovnika, grada jedinstvenog na svijetu, a tako bezočno izloženog legalnoj „divljoj“ gradnji i krajnjoj devastaciji. Žao mi je to zaključiti, ali svi ti suvremeni knezovi grada Dubrovnika, ostat će zabilježeni kao alkemičari inverzne sposobnosti da čisto zlato pretvore u običan metal.

Dubrovnik je pretrpio i previše nasilja nad prostorom, no i zakašnjela reakcija bolja je od nikakve. Najveće dobro po grad bi bio čelni čovjek grada koji bi za svoj predizborni program, u izborima koji su slijedeće godine pred vama – obećao da neće graditi ništa. Takvog birajte.

Iz pozicije prostornog brandinga, koji je moj znanstveni i stručni interes, intervencije poput ove iza robne kuće Minčeta, imaju negativan utjecaj na konkurentni identitet Dubrovnika i dugoročno poništavaju rojalitete dubrovačke kulturne prošlosti i tantijeme budućnosti. Želim vam da ustrajete u očuvanju autohtonosti Grada. Uz vas, građanke i građane Dubrovnika, to je najvrijednije što imate.

U želji da javno dobro i javni interes ponovo postanu dubrovačka mantra, koja vas je očuvala stoljećima, sve vas toplo pozdravljam – napisala je u otvorenom pismu dr.sc. Marina Pavković, prostorna brand ekonomistica i stručnjakinja za urbani razvoj.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE