Projekt Lapadske obale posljednih dana ponovno je u centra interesa. Naime, Franjo Pašalić po drugi je put sudskim putem zatražio da se radovi zaustave. O sve se danas oglasio i dubrovački Most. U priopćenju kojeg su odaslali medijima kazali su kako je projekt Lapadske obale žrtva deseteljeća politike u kojoj privatno ima prednost pred javnim. “Stoga stojimo na raspolaganju za bilo kakvu pomoć u cilju prevladavanja nastalih prijepora te pozivamo na otvoreni i javni dijalog gradonačelnika i ovlaštenika koncesije u kojem će se sve točke oko kojih postoji nesuglasje prezentirati javnosti i u konstruktivnom ozračju pokušati naći rješenje koje je u zajedničkom interesu, a to je okončanje radova na uređenju i proširenju Lapadske obale u ugovorenim rokovima”, stoji u priopćenju.
“Lapadska obala nije tema koja puni stupce samo zadnje dvije godine od kada se konačno započelo s izvođenjem dugo očekivanih građevinskih radova, nego je to jedna od glavnih političkih tema tri zadnja izborna ciklusa. Uistinu će biti loše ako radovi ne budu gotovi u roku, je opće je poznato kako Europska unija više nije toliko milosrdna i tolerantna budući da se previše novca namijenjenog hrvatskoj slilo u džepove onih kojima nikada nije trebao pripadati. Recentni primjer s novcima za obnovu potresom i poplavama postradalih područja je pokazao kako više ne pomažu telefonski pozivi predsjednici Europske komisije od strane premijera Plenkovića. Nama, međutim, sigurno ne pomaže ni činjenica da je potpredsjednica Europske komisije iz Dubrovnika, jer ona na njega zaboravi netom nakon prolaska kroz check in za Bruxelles u zračnoj luci u Čilipima.
Kao i mnogi drugi projekti koji još uvijek čekaju na svoju realizaciju, tako i projekt uređenja i proširenja Lapadske obale je žrtva desetljeća politike u kojoj privatno ima prednost pred javnim. Tako je njena izgradnja umjesto prva, na red došla zadnja, nakon što se dodijelila koncesija za luku nautičkog turizma s čijim ovlaštenikom koncesije danas postoje prijepori te nakon što se s nedovoljnim brojem vezova proširila komunalna lučica na Batali. Kako je pogrešno graditi kuću od krova upozoravali smo mali milijun puta, ali nije bilo sluha. Slijedom toga, posljedice krivih odluka polako dolaze na naplatu. Pitanje je samo koju ćemo cijenu platiti i hoćemo li postići kompromis s koncesionarom kako bi ovaj projekt bio realiziran u roku?
Ova gradska uprava je znala u što se upušta kada se odlučila stati na kraj lažnim obećanjima i krenuti u realizaciju ovog projekta, što zaista cijenimo. Iako tada nisu bili u istoj poziciji kao sada, znali su da su karte već bile krivo podijeljene, u čemu su aktivno sudjelovale i bivša Vlada RH koja je dodijelila koncesiju kao i sadašnja, koja je produžila rok za izvođenje radova bez da je uvjetovala da se međusobni prijepori između Grada i koncesionara prije toga riješe. Stoga problemi koje danas imamo nisu nešto čemu se treba čuditi.
Navodno preklapanje koncesioniranog područja s dozvolom za proširenje i uređenje Lapadske obale je samo jedan od naslijeđenih problema, jednako kao i što je u međuvremenu trebalo izvlastiti dijelove parcela u privatnom vlasništvu koje su zadirale u trup nove prometnice i pješačke zone. Osim toga, trebalo je u tijeku samog izvođenja promijeniti tehniku i materijale kojima se izvode radovi zbog velikog poskupljenja željeza i drugih građevinskih materijala, što je uspješno i napravljeno. Bez obzira na sve navedene poteškoće ipak se ustraje na realizaciji ovog projekta što podržavamo i u tom smislu želimo dati svoj konstruktivan doprinos, jer destrukcija nije u temeljima našeg političkog djelovanja niti smatramo da je smisao političkog djelovanja parazitirati na ovakvim i sličnim situacijama, jer upravo je ovaj projekt jedan od onih na kojem bi trebali pokazati zajedništvo i prevladati sitne političke interese.
Upravo iz tog razloga cijelo vrijeme smo i ukazivali na moguće probleme s kojima ćemo se suočavati tijekom realizacije ovog projekta, ali smo i doprinijeli njegovoj bržoj realizaciji kroz izmjene Zakona o izvlaštenju i određivanju naknade koje su usvojene u Hrvatskom saboru na naš prijedlog, a koje su omogućile puno brže ostvarenje ne samo ovog projekta koji je od nespornog javnog interesa, nego i brojnih drugih poput izgradnje pristupne ceste s Mosta dr. Franja Tuđmana do Pobrežja. Stoga stojimo na raspolaganju za bilo kakvu pomoć u cilju prevladavanja nastalih prijepora te pozivamo na otvoreni i javni dijalog gradonačelnika i ovlaštenika koncesije u kojem će se sve točke oko kojih postoji nesuglasje prezentirati javnosti i u konstruktivnom ozračju pokušati naći rješenje koje je u zajedničkom interesu, a to je okončanje radova na uređenju i proširenju Lapadske obale u ugovorenim rokovima”, zaključuje se u priopćenju.
Most Dubrovnik