11.8 C
Dubrovnik
Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
NaslovnicaKulturaDizajnerska rješenja kreativnog Dubrovčanina u utrci za prestižnu nagradu

Dizajnerska rješenja kreativnog Dubrovčanina u utrci za prestižnu nagradu

Selekcijska komisija Izložbe hrvatskog dizajna 23/24 – u sastavu Sarah Baron Brljević, Lana Cavar, Lana Grahek, Sven Jonke, Maša Milovac, Sean Poropat i Gala Marija Vrbanić – odlučila je o tri nominacije za Veliku nagradu Hrvatskog dizajnerskog društva!

Jedna od nominacija je i vizualni identitet 74. i 75. Dubrovačkih ljetnih igara za koje je dizajn izradio Zoran Đukić.

O konačnom dobitniku Velike nagrade odlučivat će Međunarodni ocjenjivački sud Izložbe hrvatskog dizajna 23/24, a odluka će biti objavljena na otvorenju Izložbe, 10. siječnja 2025. u Laubi – Kući za ljude i umjetnost.

74. i 75. Dubrovačke ljetne igre

Dizajn: Zoran Đukić
Suradnici: Neva Zidić (dizajn, 2024.), Nikola Zelmanović (fotografija, 2023.), Luka Kedžo (fotografija, 2023.)
Naručitelj: Dubrovačke ljetne igre
Vrijeme realizacije: 2023 – 2024.

Opis:
Vizualni identitet 74. Dubrovačkih ljetnih igara direktno se nastavlja na prethodno izdanje – lokalno samoniklo bilje koje pomiče fokus sa zidina na često zanemaren element prirodnog karakterističan za izvedbe na otvorenome. Na plakatima su ponovno potreti naoko karakterističnog dubrovačkog bilja: agava i opuncija, dubrovački koralj i dubrovački gospar. Međutim, opuncije su prvi put uočene na Lastovu 1911., a izvorno su iz Meksika – baš kao i agave, koje su tu stoljeće dulje. Dubrovački koralj stigao je iz Gvatemale, a gospar je porijeklom iz Brazila. Vizuali tako otvaraju pitanje granice između našeg/dubrovačkog i stranog/tuđeg, odnosno starog i novog. Vizualni identitet 75. Dubrovačkih ljetnih igara nastavlja se na temu prirodnog kao ključnog elementa atmosferičnosti festivala. Na gotovo praznom plakatu je prikazan horizont u suton, neopipljiva granica između dana/noći, neba/mora, poznatog/nepoznatog – prag preko kojeg ulazimo u mističnost noći, odnosno samih izvedbi na Ljetnim igrama. Sa osnovnog plakata suton kao da se razljeva po svim ostalim identitetskim materijalima.

Obrazloženje Selekcijske komisije:
Vizualni identitet za 74. i 75. Dubrovačke ljetne igre autor je uspješno nastavio razvijati unutar ranije uspostavljenog identitetskog koncepta iz 2022. godine, koji se inovativno oslanja na prirodu kao nepravedno zanemaren element atmosferičnosti dubrovačkog festivala. U svakom od izdanja priroda je interpretirana na sceničan, grafički inovativan način, koji je dizajnerskim izričajem nedvojbeno u službi ovog važnog festivalskog događanja. Neočekivano eklektičan i hrabar tipografski sustav rasterećen je očekivanih klasicizama i konzervativnosti te je dobro ugođen kroz cijeli niz primjena. U velikoj produkciji dizajna za kulturne institucije i festivale, ovaj se rad nametnuo svježinom pristupa ali i zrelošću kojom promišlja jedan od najvažnijih kulturnih događaja u našoj zemlji.

U utrci za Veliku nagradu HDD-a su još: Moderna vremena – dokumentarni serijal /

Autor, producent, scenarist: Dubravko Merlić i Kasper Andreasen – High Capacity /Dizajn: Toni Uroda

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE