16.8 C
Dubrovnik
Utorak, 1 travnja, 2025
NaslovnicaVijestiCJELODNEVNA NASTAVA U Blatu je sve spremno za početak, a u Slanome...

CJELODNEVNA NASTAVA U Blatu je sve spremno za početak, a u Slanome – šutnja i nedorečenost

Kao što smo već pisali jedine dvije škole koje su se prijavile te ušle u pilot program cjelodnevne nastave iz naše županije su OŠ Blato i OŠ Slano. Pred početak nove školske godine zanimalo nam je kako teku pripreme. Od ravnatelja OŠ Slano Ante Konjuha dobili smo samo kratak, nedefiniran odgovor: “S cjelodnevnom nastavom ne krećemo odmah”. Na sva dodatna pitanja zašto, kako, kad…ravnatelj nije htio odgovarati. No OŠ Blato punom parom kreće u novi program.

Blagovaonica gotova, radovi na kuhinji su u tijeku

Ravnateljica OŠ Blato Katarina Kovačić kaže da je njihova škola tijekom ljeta obavila pripreme.

“U ponedjeljak krećemo s programom cjelodnevne nastave. Uredili smo blagovaonicu, u tijeku su radovi na opremanju kuhinje. Dok oni ne budu gotovi, organizirali smo catering za svih 272 učenika, koji će tako imati jedan topli obrok poslužen u školi. Nismo imali blagovaonicu i kuhinju, a kroz ovaj projekt to smo osigurali. Osim toga zaposlili smo i troje novih djelatnika: diplomiranog kineziologa za satove tjelesnog od prvog do četvrtog razreda, učitelja hrvatskog jezika na pola radnog vremena i stručnog suradnika psihologa. Od Ministarstva čekamo odobrenje za još dva radna mjesta kuhar/ica i servir/ka. Koje bismo zaposlili kad kuhinja bude u funkciji”.

“Svi naši djelatnici u srpnju su prošli dodatne edukacije za novi program. neke su se održavale u Osijeku, neke su bile online. Sljedeći tjedan bi nam trebali stići i novi udžbenici. Uspjeli smo tijekom ljeta odraditi najveći dio posla. U ponedjeljak krećemo s cjelodnevnom nastavom, kazala nam je ravnateljica blatske škole.

Većinom pozitivne reakcije

Na pitanje je li kod djelatnika škole i roditelja ovaj program izazvao negativne reakcije, ravnateljica odgovara da je bilo podijeljenih mišljenja i među nastavnicima i među roditeljima, no ona smatra da je tome razlog bio nedostatak informacija.

-Neki su i dalje protiv, ali većina je shvatila prednosti ovog programa. Pred kraj prošle školske godine organizirali smo roditeljske sastanke s roditeljima te ih informirali o svemu. Bilo je pitanja, bilo je i protivljenja, ali većinom su reakcije bile pozitivne, odgovara nam Kovačević.

Ona ističe kako je OŠ Blato već bila dio pilot programa Škola za život te da su otvoreni prema svim promjenama u interesu djece. Istaknula je kako OŠ Blato od ove godine ima i posebno odjeljenje za djecu s teškoćama u razvoju po prilagođenom programu što, napominje nije dio pilot programa, ali jest još jedan napredak za ovu otočnu školu.

U Slanome djelatnici škole “zaustavili” provedbu?

Zašto u OŠ Slano cjelodnevna nastava ne počinje i kad će početi, ravnatelj Ante Šimunović nije htio komentirati, no vrlo je vjerojatno da je sve zaustavljeno zbog nesuglasica između ravnatelja i dijela nastavnog kolektiva.

Djelatnici OŠ Slano protiv cjelodnevne nastave: spremni smo tražiti zaštitu svojih prava

Kakve promjene u nastavi donosi cjelodnevni program?

Prema novom programu svi učenici nižih razreda u školi bi bili obvezno do 14 sati, viših do najviše 14:40. Osim redovite nastave, u tom bi vremenu pisali domaći i dodatno učili. Nakon toga slijedi izborni dio – učenje, sport, glazba, koji upisuju samo učenici čiji roditelji to žele i koji traje dok postoji potreba za njim.

Škole, koje su odabrane za projekt, dobit će i financijsku stimulaciju kako bi mogle nabaviti opremu koju misle da je potrebna, a iznos je oko 300 tisuća eura po školi.

Učitelji koji budu sudjelovali u eksperimentalnoj fazi bit će dodatno stimulirani. Njihove plaće bi trebali rasti od 15 do 25 posto, ali uz manje povećanje satnice.

Prirodoslovlje

U školama koje će ući u eksperiment cjelodnevne škole umjesto Prirode i društva slušat će se Prirodoslovlje dvaput tjedno do šestog razreda te Društvo i zajednicu jedanput tjedno do četvrtog razreda.

Učenici će pohađati još nekoliko novih predmeta – Svijet i ja, Informacijske i digitalne kompetencije te Praktične vještine.

Predmet Prirodoslovlje, koji integrira spoznaje biologije, fizike, kemije i fizičke geografije, izvodit će se ukupno 70 sati godišnje. Kurikulum Prirodoslovlja organiziran je u tri makrokoncepta (područja) koji su međusobno prožimaju i nadopunjuju: Organiziranost prirode, Procesi i međudjelovanja te Energija. 

Društvo i zajednica

Za predmet Društvo i zajednica predviđeno je, prema nacrtu kurikuluma ukupno 35 sati godišnje. Predmetnim kurikulumom obuhvaćena su tri ključna koncepta: Društvo i zajednica u prostoru, Društvo i zajednica u vremenu te Pojedinac u društvu i zajednici.

Više sati hrvatskog jezika i matematike

Tjelesni odgoj u nižim razredima, umjesto učitelja trebali bi predavati kineziolozi, a osim novih predmeta, predviđeno je i povećanje broja sati hrvatskog jezika, matematike te umjetničkih predmeta.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

NJORGANJE