O aerodromu u Lisačkim Rudinama u Dubrovačkom primorju se s vremena na vrijeme govori već desetljećima, ali se sada čini kako se stvaraju posve ozbiljne pretpostavke da se ta ideja i ostvari. I to ne samo u izgradnji sportskog aerodroma već i automotodroma, što i ne čudi kada se dozna da je inicijativa potekla od Aerokluba Nimbus i Auto kluba Dubrovnik Racing čiji su predstavnici već imali sastanak sa dubrovačko neretvanskim županom Nikolom Dobroslavićem.
-Budući su u izmjenama i dopunama Županijskog plana sportski aerodrom i automotodrom već zacrtani, sad ćemo to po zakonu prenijeti i u naš Plan prostornog uređenja, a kad završi ta procedura onda će to značiti da je pripremljen teren i da je sve spremno za potencijalne investitore koji bi u to uložili – rekao je medijima načelnik Općine Dubrovačko Primorje Nikola Knežić, prisjetivši se pri tome velikog interesa koji je pokazan kada je prije nekoliko godina bila organizirana automobilistička utrka u poslovnoj zoni Banići.
Upravo se iz tog interesa ali i činjenice kako u Hrvatskoj postoji samo jedna staza i to Grobnik namijenjen ipak više motorima nego automobilima, prije nekoliko godina počelo razmišljati o tome da se uz sportski aerodrom izgradi i automotodrom.
Automobilski as Niko Pulić to itekako pozdravlja i ističe kako se ovakve staze ne koriste samo za utrke, već i za svakodnevno testiranje guma, motora, set-upova, kompletnih automobila, što pruža neslućene mogućnosti za razvoj cijelog ovog kraja.
-Realizacija takvih projekata bi puno značila za Općinu, ali i za čitavu regiju – ističe Knežić i svakako bi ponudilo kvalitetan korak naprijed u gospodarstvu ovog dijela županije.
Jedan od stručnjaka koji su uključeni u razradu ideje je i Tonći Peović, čovjek s velikim iskustvom u mnogim segmentima zračnog prometa, a on smatra kako je stvorena dobra klima da bi se projekti koji su se aktualizirali ujedno i ostvarili.
-Pomno su sagledani svi uvjeti i prostorne mogućnosti, te se došlo do toga kako bi duljina staze mogla biti 1500 metara što je posve adekvatno za slijetanje sportskih aviona i generalne avijacije. S druge strane, ne smije se zanemariti ni činjenica kako će Hrvatska veoma skoro ući u šengenski prostor što otklanja ograničenja granica i što bi omogućilo nesmetano slijetanje na Lisačke Rudine za 540 tisuća registriranih sportskih aviona. To otvara nevjerojatne mogućnosti za razvoj ovog kraja, za marinu u Slanom, sutra za Tri sestrice, lokacija i blizina Dubrovnika su iznimno atraktivne i ne treba sumnjati kako će biti zainteresiranih investitora koji bi uložili u ove projekte. Svakako valja naglasiti kako ova pista i zračna luka u Dubrovačkom Primorju ne predstavljaju apsolutno nikakvu konkurenciju Čilipima, već predstavljaju nadopunu u segmentu ove sportsko rekreativne avijacije koja se ne može razvijati u Čilipima zbog postojećeg režima tamošnjeg avio prometa – dodaje Peović zaključujući kako projekti izgradnje sportskog aerodroma i automotodroma nisu u sferi nedostižnog sna već lako izvedive realizacije za koju već postoje i zainteresirani investitori.
Hm, dragi moj Tonći, a ove vjetrenjače uz pistu nisu ugroza u pristupnom koridoru za te sportske avione?